Přeposlat Yamaha na výstavě EICMA 2015

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha na výstavě EICMA 2015

23.11.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dnes se opět podíváme na výstavu EICMA 2015, a to konkrétně na japonskou společnost Yamaha. Ta zde ukázala několik zajímavých motocyklů, kterým dominovala nahá verze superbiku R1 s označením MT-10.

Yamaha na výstavě EICMA 2015

Novinek zde Yamaha představila opravdu hodně, a kromě výše uvedené mašiny MT-10 ukázala i modely MT-03, XSR900 a výroční edici superbiku R1, kterou tato společnost slaví 60 let ve světě motocyklových závodů. Začneme tedy modelem MT-03, který cílí na nejširší publikum a je určený i začínajícím řidičům.

Yamaha MT-03
O tomto motocyklu se mluví už docela dlouho a oficiální představení se dočkal teprve před nedávnem. Jedná se vlastně o naháče odvozeného z modelu YZF-R3 a Yamaha si od tohoto modelu slibuje hlavně zvýšení už tak hodně vysoké popularity modelové řady MT. Tento motocykl vyplní mezeru mezi MT-125 a populární MT-07 a vzhledem k tomu, že ho budou moct řídit i majitelé řidičského průkazu A2, očekáváme vysokou popularitu a prodeje. Design je docela agresivní a na první pohled vypadá tato mašina docela nabroušeně, což je dobře, protože styl dnes prodává. Dynamický design vynikne hlavně při pohledu z profilu a povedla se i příď s ostře řezaným světlometem a decentní kapličkou, ve které sedí palubní deska.

Yamaha na výstavě EICMA 2015

Ta je složena z analogového otáčkoměru s malým displejem a tyto dva instrumenty jsou doplněny ještě druhým, větším displejem. Ten zobrazuje rychlost, zařazený převodový stupeň a ujeté kilometry. Sedlo je uloženo ve výšce 780 mm a v základní výbavě dostane majitel brzdný systém ABS, který dá trochu té bezpečnosti jak nováčkům, tak pokročilým a zkušeným řidičům. O pohon této mašiny se postará dvouválcový motor o zdvihovém objemu 321cc s kapalinovým chlazením, který se pyšní také přímým vstřikem paliva a čtyřventilovým rozvodem.  Jeho výkon je solidních 42 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 29.6 Nm, což jsou slušné hodnoty a díky suché hmotnosti 165 kg můžeme očekávat dostatečnou dynamiku. Yamaha MT-03 se na trhy dostane v průběhu února příštího roku a první odhady mluví o ceně zhruba 169 000 Kč (po přepočtu).

Yamaha na výstavě EICMA 2015

Yamaha XSR900
Další na řadě je model XSR900, což je větší sourozenec nedávno představené mašiny XSR700 a jedná se o jakéhosi retro naháče, který je doplněný moderními technologiemi. Jako základ tomuto motocyklu posloužil koncept Faster Wasp od Rolanda Sandse a model MT-09, ze kterého si novinka vypůjčila pohonnou jednotku. Na tomto motocyklu si lze všimnout opravdu hromady retro prvků a za zmínku stojí hlavně malý přední světlomet nebo krytí nádrže. Zajímavý je také fakt, že se Yamaha snažila co možná nejvíc vyhnout plastům a většina prvků a detailů na tomto motocyklu je tak z hliníku a jiných kovů a slitin, což je určitě chvályhodné. Mokrá hmotnost této mašiny je 195 kg, takže absence plastů na úkor kovů se na hmotnosti nijak zvlášť neprojevila a tento model váží podobně, jako MT-09. Sedlo je uloženo ve výšce 830 mm a majitel dostane také plně stavitelné tlumiče.

Yamaha na výstavě EICMA 2015

Tím ale výčet moderních prvků nekončí a i když je tento model vzhledem retro, výbavou je to docela moderní a vyspělý stroj. Standardní výbava obsahuje brzdný systém ABS a přítomná je také kontrola trakce a přepínatelné jízdní módy. Ty jsou hned tři a dostaly označení Standard, A a B. Motor je zastoupený řadovým tříválcem o zdvihovém objemu 847cc, který je chlazený kapalinou a disponuje DOHC rozvodem. Nejvyšší výkon této pohonné jednotky je 115 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 87.5 Nm, což jsou čísla shodná s již zmíněným modelem MT-09. Při koupi bude k dispozici spousta doprovodné výbavy a designových doplňků, díky čemuž bude možné odlišit svůj stroj od ostatních. Co se týče prodeje, tak ten by měl začít někdy v březnu příštího roku a cena by se měla pohybovat okolo 289 000 Kč (jedná se o přepočet).

Yamaha na výstavě EICMA 2015

Yamaha R1 60th Anniversary
Tímto speciálním modelem slaví Yamaha 60 let ve světě motocyklových soutěží a hlavní poznávací znamení této edice je žlutá barva a černé dekorační pruhy. S tímto ikonickým zabarvením jezdil slavný závodník Kenny Roberts a na těle mašiny nechybí ani nápis odkazují na 60 let výročí ve světě závodů. Dalo by se říct, že barevné schéma a nový výfuk jsou vlastně jediné změny proti standardnímu modelu R1. Není toho tedy moc, ale jako celek působí tato výroční edice velmi dobře a úplně z ní dýchá atmosféra závodů z let dávno minulých. Již zmíněný výfuk dodala známá společnost Akrapovič a můžeme se tak těšit na skutečně výrazný zvukový projev. Motor zůstal stejný, jako u standardního modelu R1 a zadní kolo této mašiny tedy roztáčí čtyřválec o zdvihovém objemu 998cc, který se pyšní ohromujícím výkonem 200 koní a točivým momentem o hodnotě 112.4 Nm. Vzhledem k nízké mokré hmotnosti čítající 199 kg bude dynamika stejně dechberoucí, jako u standardní verze R1. O levnou záležitost se ale ani v nejmenším nejedná a po přepočtu stojí tato krásná mašina s retro nádechem takřka 608 000 Kč.

Yamaha na výstavě EICMA 2015Yamaha na výstavě EICMA 2015

Yamaha MT-10
Na závěr jsme si nechali tuto obrovskou novinku, což byla pro Yamahu suverénně nejvýraznější premiéra a jedná se o jeden z nejdrsněji vypadajících motocyklů vůbec. Model MT-10 je vlastně dlouho očekávaná nahá verze supersportu R1 a jedná se tedy o nejsilnější motocykl tohoto typu v nabídce této japonské společnosti. Yamaha MT-10 si tak bere do hledáčku například BMW S1000R, které má podobný výkon i podobný styl. Design této novinky je opravdu hodně výrazný a je jasné, že rozdělí motocyklový svět na dva tábory, přičemž jeden ho bude milovat a druhý nenávidět. Nám se tento techno styl velmi zamlouvá a za zmínku stojí hlavně výrazná příď se dvěma oddělenými světlomety, které vypadají jako oči. Už na první pohled je jasné, že to bude pořádný kus motocyklu a celkově působí tato novinka docela robustním dojmem. Hmotnost by se ale měla pohybovat těsně pod hranící 200 kg (mluví se o 199 kg), takže by měla být víceméně stejná, jako u předobrazu v podobě supersportu R1. Palubní deska je kompletně digitální a skládá se vlastně pouze z jednoho velkého displeje.

Yamaha na výstavě EICMA 2015Yamaha na výstavě EICMA 2015

Ten zobrazí všechny důležité informace, včetně rychlosti, otáček motoru, zařazeného převodového stupně nebo zvoleného jízdního módu. Výbava bude přesně podle současných trendů a majitel se tak může těšit na plejádu elektronických pomocníků a hlídačů. Kromě obligátního ABS dostane tato mašina také kontrolu trakce, přepínatelné jízdní módy (stejné tři módy jako u výše uvedeného modelu XSR900) a dokonce i tempomat, který bude zpříjemňovat hlavně delší výlety. Za příplatek by pak měl být k dispozici systém rychlořazení. Brzdy se pyšní dvěma 320 mm kotouči na předním a jedním kotoučem o průměru 220 mm na zadním kole, přičemž třmeny pochází od společnosti Nissin. Motor si tato novinka vypůjčila od modelu R1 (V4, objem 998cc, DOHC), ale proti němu je zde naladěný trochu jinak a jeho výkon byl snížený z původních 200 na 165 koní. Točivý moment by se měl pohybovat okolo 100 Nm. Tento agresivní naháč by se měl do prodeje dostat někdy v průběhu dubna příštího roku a Yamaha zatím ohledně cen bohužel mlčí. Už teď se ale mluví o tom, že to bude velmi dobrá koupě a tento model tak bude pravděpodobně výrazně levnější, než většina jeho přímé konkurence.

Yamaha na výstavě EICMA 2015Yamaha na výstavě EICMA 2015

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha na výstavě EICMA 2015


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.