Přeposlat Ducati na výstavě EICMA 2015

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati na výstavě EICMA 2015

20.11.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na právě probíhající výstavě EICMA 2015 v italském Miláně je toho k vidění opravdu hodně a novinky odstartovala firma Ducati. Ta zde ukázala několik nových modelů a dnes se podíváme na trojici XDiavel, 959 Panigale a Scrambler Sixty2.

Ducati na výstavě EICMA 2015

Ducati XDiavel
Začneme tímto opravdu drsně vyhlížejícím cruiserem, který vypadá prostě famózně a určitě se za ním otočí každý milovník jednostopých strojů. Tento model vychází ze standardní verze Diavel, nicméně v Ducati tento základ pořádně upravili a výsledkem je cestovní cruiser. V moderní době je to vlastně první podobný pokus Ducati na poli cestovních cruiserů a výrobce se chlubí hlavně perfektní ergonomií. K dispozici by mělo být údajně až 60 jezdeckých pozic, kterých lze dosáhnout pomocí kombinací nastavení řidítek, výšky sedla a stupaček. Dominantu tohoto charizmatického stroje tvoří výrazná příď s LED světlometem (koncová světla dostala do vínku také LEDky), dva rozměrné výfuky a krátké sedlo. Za zmínku určitě stojí také krásné zadní kolo, které hezky dotváří celkový styling mašiny. Kompletně digitální palubní deska vypadá docela moderně a nad ní má své místo malá kaplička s ostatními informačními prvky.

Ducati na výstavě EICMA 2015Ducati na výstavě EICMA 2015

Celá mašina je postavena okolo nového dvouválcového motoru o zdvihovém objemu 1262cc, který je vybavený systémem Desmodromic Variable Timing (DVT). Ten byl poprvé použitý v modelu Multistrada a jeho hlavním posláním je dodat hodně točivého momentu v nízkých otáčkách. Točivý moment tohoto motoru čítá 128 Nm a ty jsou dostupné již při 5000 ot/min, takže ve středních otáčkách bude XDiavel určitě velmi dobře použitelný. Po stránce výkonu by měl tento motor dosahovat stáda 156 koní a je tak jasné, že dynamika jízdy bude velmi dobrá. Ve standardní výbavě bude většina moderních prvků, které Ducati používá u svých současných modelů a majitel se tak může těšit na ABS systém, kontrolu trakce, plyn ride-by-wire, volitelné jízdní módy a nebude chybět ani systém řízeného rozjezdu s označením Ducati Power Launch (DPL). Do prodeje půjde i luxusnější varianta s označením S, která bude samozřejmě ještě dražší, než standardní model. Ten by měl stát v přepočtu zhruba 610 000 Kč a cena varianty S by se pak měla pohybovat v přepočtu okolo 710 000 Kč.

Ducati na výstavě EICMA 2015Ducati na výstavě EICMA 2015

Ducati 959 Panigale
Nyní se přesuneme k modelu 959 Panigale, což je nový superbike střední třídy a pro Ducati po dlouhé době mašina tohoto ražení s motorem o objemu 955cc. Jedná se vlastně o trochu většího a výkonnějšího sourozence stávajícího modelu 899 Panigale, který ale nebude o moc těžší a určitě poskytne zkušenějším řidičům spoustu zábavy a adrenalinu. Design vychází ze současných modelů této řady a z profilu tedy vypadá Panigale náležitě dramaticky a agresivně. Na přídi sedí duální světlomet, decentní ochranný štít a zpětná zrcátka s integrovanými blinkry. Za zmínku stojí také výrazné koncovky výfuku. Tento model splňuje emisní normy Euro4 a prošel také hlukovými limity, což vypadá, hlavně kvůli výfuku, který připomíná spíše dvouhlavňovou brokovnici, jako malý zázrak. Motor je zastoupený novým dvouválcem Superquadro o zdvihovém objemu 955cc, přičemž jeho nejvyšší výkon čítá 157 koní. To je o celých 9 koní víc, než v případě modelu 899 Panigale a vyšší je také točivý moment.

Ducati na výstavě EICMA 2015Ducati na výstavě EICMA 2015

Zatímco verze 899 disponuje točivým momentem o hodnotě 99 Nm, novinka se pyšní ,,krouťákem“ čítajícím 108 Nm. Ty jsou dostupné při 9000 ot/min a to dává najevo, že motor bude hodně točivý. Za zmínku určitě stojí také fakt, že servisní intervaly zůstaly stejné, jako u 899 Panigale. Palubní deska je opět kompletně digitální a její displej zobrazuje všechny důležité informace, jako například otáčky, rychlost, zvolený jízdní mód, nastavení ABS, nastavení kontroly trakce, zařazený převodový stupeň a podobné věci. Palubní systém zvládne zaznamenat i nejvyšší dosažené otáčky a nejvyšší rychlost. Výbava bude opět perfektní a nemělo by chybět ani rychlořazení a systém řízeného rozjezdu. První nástřely cen ukazují na v přepočtu 505 818 Kč za červenou verzi a 513 545 Kč za variantu v bílé barvě. Novinka tedy bude dražší, než model 899, nicméně bude také modernější, protože menší verze splňuje pouze emisní normu Euro3. Euro4 prozatím nesplňuje ani vlajková loď v podobě mašiny 1299 Panigale, takže očekáváme nějaký brzký update také zde.

Ducati na výstavě EICMA 2015Ducati na výstavě EICMA 2015

Ducati Scrambler Sixty2
Nakonec se podíváme na nejnovější přírůstek do velmi populární a úspěšné řady Scrambler a novinka bude z celé této řady nejmenší. To neplatí o rozměrech, ale o motoru, který má zhruba poloviční objem, co klasický model Scrambler. Nasazení motoru s nízkým zdvihovým objemem je logický krok směrem k lepším prodejům, protože Scrambler Sixty2 je profilovaný jako nenáročný bike i pro začínající řidiče, přičemž ho budou moct sedlat také majitelé řidičského průkazu třídy A2. Design je vyvedený v retro stylu a velmi se nám zalíbilo hlavně dekorační prošívání sedla, které může být stejné, jako barva exteriéru. Celkový design hezky dotvářejí povedená kola v černé barvě. Největší novinkou u tohoto motocyklu je ale jeho motor, který je odvozený z motoru klasického Scrambleru o zdvihovém objemu 803cc.

Ducati na výstavě EICMA 2015Ducati na výstavě EICMA 2015

Zde má tento vzduchem chlazený dvouválec zdvihový objem 399cc jeho výkony jsou 41 koní a 34.4 Nm, a to vše při suché hmotnosti 167 kg (mokrá hmotnost je 183 kg). Nebude to tedy žádný divočák, ale tím ani být nemá a prim zde bude hrát jednoduchá ovladatelnost, lineární zátah motoru a nezáludný projev. O zastavení se postarají kotoučové brzdy na obou kolech, na předním kole má své místo kotouč o průměru 320 mm a zadním sedí 245 mm kotouč. Do předního kotouče se zakusuje dvoupístkový třmen a do zadního pak klasický jednopístek. Sedlo je ve standardu umístěno ve výšce 790 mm, nicméně k dispozici bude i výška sedla 770 a 810 mm. Ve standardní výbavě bude motocykl vybavený i systémem ABS, který dodala firma Bosch. Novinka se pomalu chystá na trh a její cena by měla být pouze nepatrně nižší, než v případě modelu Scrambler Icon. To je prozatím nejlevnější zástupce této třídy a na našem trhu stojí v přepočtu zhruba 221 585 Kč s DPH.

Ducati na výstavě EICMA 2015Ducati na výstavě EICMA 2015

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati na výstavě EICMA 2015


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.