Přeposlat Yamaha XSR700: Jeden z nejpříjemnějších motocyklů současnosti

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha XSR700: Jeden z nejpříjemnějších motocyklů současnosti

18.11.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha XSR700 je sice pouze kosmetická záležitost a jedná se vlastně o převlečený model MT-07, ale to vůbec ničemu nevadí a je to naopak velká výhoda. MT-07 je totiž po všech směrech výtečná mašina a XSR700, což je víceméně její retro sourozenec, přebírá všechny její kladné vlastnosti a balí je do o něco stylovějšího kabátku.

Yamaha XSR700: Jeden z nejpříjemnějších motocyklů současnosti

Motor
Zadní kolo motocyklu Yamaha XSR700 roztáčí stejný motor, který výrobce používá u modelu MT-07 a je to jenom dobře, protože se jedná o po všech směrech perfektní pohonnou jednotku. Zdvihový objem tohoto kapalinou chlazeného dvouválce je 689cc a disponuje také čtyřventilovým rozvodem. Po stránce výkonu na tom není vůbec špatně a na zadní kola posílá necelých 75 koní při 9000 ot/min a točivý moment o hodnotě 68 Nm. Ten je dostupný již při 6800 ot/min, což značí velmi schopný projev ve středních otáčkách a tak tomu skutečně je. Právě skvělý střed je jednou z hlavních zbraní tohoto motoru a při potřebě náhlého zrychlení tedy není nutné podřazovat a točit motor až někam do oblak. Prostě přidáte, motor se velmi ochotně chytne a potěší vskutku příjemným, plynulým zátahem. Jedná se tedy o ideální pohonnou jednotku pro každodenní používání a překvapivě dobře se cítí také v hustém městském provozu. Dynamiky jízdy je velmi dobrá, motor reaguje na přidání plynu ochotně, rychle a určitě potěší i příjemně nízká míra vibrací. V oblasti dostupnosti výkonu a točivého momentu je to takřka ideální pohonná jednotka a využít její potenciál je velmi jednoduché. Převodovka je klasicky šestistupňová a s motorem je dobře sladěná.

Yamaha XSR700: Jeden z nejpříjemnějších motocyklů současnosti

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti této mašiny jsou obdivuhodné a právě skvělé chování na silnici je pravděpodobně její nejsilnější zbraní. Spojení docela nízké hmotnosti (186 kg), lineárně zatahujícímu motoru a předvídatelné odezvy plynu bez výraznější prodlevy vytváří, co do ovládání a zvládnutí, jeden z nejpřívětivějších motocyklů ve své kategorii. Okouzleni budou jako zkušení řidiči, tak nováčci, kteří ocení hlavně nezáludné chování i při rychlejší a ostřejší jízdě. Protahovat tuto mašinu po klikatých okreskách je zábavné, přímočaré a Yamaha XSR700 působí, jako by se s tímto intuitivním a stabilním projevem již narodila. Míra komfortu je velmi dobrá a nemusíte se tak bát ani horších povrchů nebo rozbitých městských cest. Jízda ve městě je celkově příjemná a může za to opět nízká hmotnost, díky které je ovládání jednoduché i při nízkých rychlostech. Spíše základní tlumiče sice působí trochu měkčím dojmem, ale fungují dobře a ze skvělých jízdních vlastností ničeho neubírají. Pochvalu si zaslouží také výkonné kotoučové brzdy, které mají dobrý nástup a docela slušně se i dávkují. Na předním kole sedí dva kotouče o průměru 282 mm a na zadním má své místo jeden 245 mm kotouč.

Yamaha XSR700: Jeden z nejpříjemnějších motocyklů současnosti

Výbava
Výbava se, stejně jako design a celkový styl této mašiny, nese na retro vlně a jediná modernější věc je brzdný systém ABS, který dostanete už v základu. Příjemně moderně působí i kompletně digitální palubní deska skládající se z velkého displeje a doprovodných informačních ikon. Grafika palubní desky je jednoduchá, takže je všechno přehledné a na kulatém displeji najdete všechny důležité informace, jako například aktuální rychlost, otáčky motoru, zařazený převodový stupeň, stav nádrže a čas. Právě moderní palubní deska hezky kontrastuje s retro designem a tento koncept zde funguje na jedničku. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 815 mm a nádrž zvládne pojmout 14 litrů paliva, které stačí na vcelku solidní dojezd na plné natankování. Kulatý přední světlomet má slušný výkon a pochválit musíme i rozměrná zpětná zrcátka, která vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi, což se cení hlavně v hustém městském provozu. Rozměry pneumatik jsou 120/70 vpředu, 180/55 vzadu a gumy jsou osazeny na 17 palcových kolech. List příplatkové výbavy je pořádně dlouhý a všechny příplatkové prvky najdete na oficiálních stránkách výrobce.

Yamaha XSR700: Jeden z nejpříjemnějších motocyklů současnosti

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je stejné, jako u modelu MT-07, ze kterého tato mašina vychází a to znamená, že je velmi dobré. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě, nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách a celkově působí XSR700 bytelným a poctivým dojmem. Po stránce spolehlivosti by také neměly nastat žádné větší problémy a při alespoň standardní údržbě a dodržování servisních intervalů se není čeho bát. U modelu MT-07 nebyly za první rok na trhu hlášeny žádné problémy nebo větší závady a vzhledem ke stejnému základu to platí také pro XSR700. Pochválit musíme i design a kromě povedeného zeleného kabátku je tento retro motocykl dostupný také v trochu méně výrazné barvě kovu.

Yamaha XSR700: Jeden z nejpříjemnějších motocyklů současnosti

Verdikt
Yamaha XSR700 je sice pouze kosmetická záležitost a jedná se vlastně o převlečený model MT-07, ale to vůbec ničemu nevadí a je to naopak velká výhoda. MT-07 je totiž po všech směrech výtečná mašina a XSR700, což je víceméně její retro sourozenec, přebírá všechny její kladné vlastnosti a balí je do o něco stylovějšího kabátku. Perfektní motor se pyšní hlavně velmi dobrým zátahem a projevem i ve středních otáčkách, díky čemuž se jedná o jednu z nejpříjemnějších pohonných jednotek pro každodenní používání. Výkon je více než dostatečný a dynamická jízda není tomuto motocyklu určitě cizí. Jízdní vlastnosti patří na špičku třídy a vynikne hlavně za všech okolností nezáludné chování a celková předvídatelnost. Ovládání je jednoduché, přímočaré a motocykl se cítí dobře jak na klikatých okreskách, tak v hustém městském provozu. Standardní výbava je spíše základní a z modernějších věcí dostanete pouze brzdný systém ABS, nicméně hodně věcí lze dokoupit za příplatek. Po stránce spolehlivosti by neměly nastat žádné závažnější problémy a žádnou výtku nemáme ani směrem k dílenskému zpracování, které je nadprůměrné.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha XSR700: Jeden z nejpříjemnějších motocyklů současnosti


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.