Přeposlat Triumph představuje nový Speed Triple pro rok 2016

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph představuje nový Speed Triple pro rok 2016

16.11.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Anglický Triumph pokračuje v pozvolném představování novinek pro modelový rok 2016 a po řadách Bonneville a Thruxton přišel čas na sportovní řadu Speed Triple. Populární naháč vyrazí do příštího roku hned ve dvou verzích s označením S a R, tak se pojďme podívat, na co se můžeme těšit.

Triumph představuje nový Speed Triple pro rok 2016

Řada Speed Triple je velmi populární a na světě již od roku 1994, takže má už i vcelku dlouhou tradici a pro Triumph je vždy zárukou dobrých prodejů. Nová verze pro modelový rok 2016 přináší lehce přepracovaný design, novou techniku a dvě samostatně stojící verze s označením S a R. Začneme novým designem, který sice na první pohled vypadá velmi podobně stávající verzi, ale několik málo změn lze rozpoznat velmi dobře a hlavním poznávacím znakem proti současnému modelu jsou přední světlomety. Ty už nejsou pětiúhelníkové, ale zaoblené a na první pohled je patrné, že jsou také o trochu menší. Zpětná zrcátka jsou nově ukotvena na konci řidítek a trochu jiný je i výfuk vyvedený pod sedlo. Jako celek působí nový Speed Triple velmi moderně, agresivně a jeho nezaměnitelný výraz, který kvůli dvěma předním světlometům lehce připomíná mouchu, je víceméně pořád stejný. Design je velmi vyvážený, zanechal v nás opravdu dobrý dojem a ve výrazném, červeném provedení to Triplu vskutku sluší.

Triumph představuje nový Speed Triple pro rok 2016

Po technické stránce je nejvíc novinek v oblasti motoru, který se musel změnit hlavně kvůli emisním normám Euro4 a výrobce uvádí, že na motoru je celkově 104 různých úprav a vylepšení. Motor je nově kompaktnější a užší, a to o značných 20 mm. Konceptuálně je to pořád řadový tříválec, což je dnes již dalo by se říct legendární spojení a Speed Triple si s jiným motorem vlastně ani neumíme představit. Zdvihový objem této pohonné jednotky je 1050cc, takže zůstal stejný, jako u odcházejícího modelu a jeho chlazení obstarává kapalina. O výkonu zatím bohužel nepadlo ani slovo, ale podle Triumphu bude mít nová generace víc koní a zároveň také vyšší točivý moment v celém spektru otáček. To všechno samozřejmě při nižší spotřebě paliva a nižších emisích. O motor se vůbec nebojíme, protože ty umí Triumph na výbornou, a pokud byste chtěli výkon přece jenom nějak naznačit, tak vězte, že současný model má velmi hezkých 135 koní a točivý moment o hodnotě 111 Nm.

Triumph představuje nový Speed Triple pro rok 2016

Dynamiky jízdy tedy bude u nové generace pravděpodobně lepší, ale samozřejmě bude záležet také na hmotnosti a na tom, zda se ji povede výrobci o něco málo srazit. Majitel nové generace bude mít k dispozici hned pět přepínatelných jízdních módů, které jsou pojmenovány Road, Rain, Sport a Track, přičemž už podle jejich označení je velmi dobře patrné, k jakému jízdnímu stylu je ten který mód určený. Pátý mód je upravitelný a řidič si ho tak bude moct nastavit přesně podle sebe, svého stylu jízdy a prostředí, ve kterém se bude pohybovat. Tím ale soupis technických vymožeností nekončí a v základní výbavě dostane Speed Triple nové generace také brzdný systém ABS, který půjde kompletně vypnout a nebude chybět ani moderní kontrola trakce. Když už jsme nakousli ty brzdy, tak ty dodala známá společnost Brembo a do kotoučů se budou zakusovat radiální čtyřpístkové třmeny. Jak jsme se zmínili už v úvodu, do prodeje půjdou dvě varianty s označením S a R.

Triumph představuje nový Speed Triple pro rok 2016

Zatímco varianta S bude víceméně standardní a tím pádem pochopitelně také levnější, verze R bude lépe vybavená a o něco málo dražší. Hlavním poznávacím prvkem varianty R je červený podsedlový rám a přední blatník vyrobený z karbonu. Tím to ale nekončí a majitel tohoto vyšperkovanějšího modelu si bude moct užít také modernější podvozek, který dodala kompletně společnost Öhlins. Konkrétně se jedná o USD vidlici NIX30 vpředu a zadní tlumič TTX36 RSU. Varianta S bude dostupná v červené (Diablo Red) a černé barvě (Phantom Black) a eRko se bude prodávat v bílém (Crystal White) a šedém provedení (Matt Graphite). Zatím se přesně neví, kdy se začne nový Speed Triple prodávat, ale první informace hovoří o březnu 2016. Velkou neznámou je pak cena, ale i zde se už objevily nějaké první nástřely, které tipují 10 199 liber za verzi S a 11 499 liber za model R. Nebudou to tedy úplně levné mašiny, ale to nebyla řada Speed Triple nikdy a svou vyšší cenu si vždy tyto motocykly dovedly obhájit parádně naladěným podvozkem. Více informací bude k dispozici na výstavě EICMA 2015.

Triumph představuje nový Speed Triple pro rok 2016

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph představuje nový Speed Triple pro rok 2016


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.