BMW


Přeposlat BMW G 310 R: Očekávaná mašina s jednoválcem pro začínající řidiče je oficiální

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW G 310 R: Očekávaná mašina s jednoválcem pro začínající řidiče je oficiální

13.11.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Před nedávnem jsme si psali o zajímavém konceptu Concept Stunt G 310 od německého BMW, který naznačoval brzký příchod nové mašiny s maloobjemovým jednoválcovým motorem. Finální, produkční verze je konečně na světě a jmenuje G 310 R. Na co se tedy můžeme u prvního malého roadsteru pro začínající řidiče od BMW těšit?

BMW G 310 R: Očekávaná mašina s jednoválcem pro začínající řidiče je oficiální

Hlavním úkolem tohoto nového motocyklu je ještě posílit celosvětový podíl BMW na trhu s motocykly a v mnichovské automobilce by si určitě přáli také dominanci v kategorii menších motocyklů pro začínající řidiče. Měla by to být vcelku dostupná, kompaktní mašina s dobrou výbavou, po které sáhnou hlavně méně zkušení uživatelé a to je něco, co v BMW doposud nebylo. Novinka byla kompletně navržena a postavena v Německu, ale o sériovou výrobu se postará partnerská společnost BMW v Indii, a to firma TVS. Výroba v Indii by měla znamenat v první řadě nižší výrobní náklady a tím pádem i dostupnou prodejní cenu, tedy něco, co většina potenciálních zákazníků určitě potěší. Pokud vás přepadají obavy kvůli místu výroby hlavně v souvislosti s celkovou kvalitou, tak v tomto ohledu se určitě nebude čeho bát, protože BMW má velmi dobrou pověst a určitě s ní nebude lehkovážně hazardovat. Dá se tedy očekávat precizní výstupní kontrola a opravdu vysoká kvalita zpracování.

BMW G 310 R: Očekávaná mašina pro začínající řidiče s jednoválcem je oficiálníBMW G 310 R: Očekávaná mašina pro začínající řidiče s jednoválcem je oficiální

Pojďme si ale trochu podrobněji proklepnout G 310 R a začneme jako vždy designem. Ten odkazuje na superbike S 1000 R a hlavně z profilu jsou si obě tyto mašiny hodně podobné, přičemž několik detailů sdílí novinka také s nedávno představeným konceptem Stunt G 310. Nám se G 310 R opravdu líbí, působí příjemně agresivním dojmem a z profilu je to opravdu povedený kousek. Hlavně v ostré, modré barvě působí spíše jako kompaktní superbike, než jako mašina pro začínající řidiče. Dobře vypadá i mohutný výfuk a vcelku malá příď s decentním světlometem. Srdcem tohoto motocyklu je kompletně nový jednoválec o zdvihovém objemu 313cc, který se pyšní vodním chlazením, přímým vstřikem paliva a DOHC rozvodem. Nejvyšší výkon tohoto jednoválce je 25 kW (34 koní) při 9500 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 28 Nm, které jsou dostupné při 7500 ot/min. Dynamika jízdy bude určitě solidní, protože hmotnost je vcelku nízká a čítá 158.5 kg, s čímž by motor neměl mít žádné větší problémy.

BMW G 310 R: Očekávaná mašina pro začínající řidiče s jednoválcem je oficiálníBMW G 310 R: Očekávaná mašina pro začínající řidiče s jednoválcem je oficiální

Díky nízké hmotnosti můžeme očekávat také příznivou spotřebu paliva a tudíž nízké provozní náklady. Podvozek je postavený na ocelovém trubkovém rámu s 41 mm převrácenou vidlicí vpředu. Sedlo je umístěno ve výšce 785 mm, takže je velmi nízko a to ocení hlavně řidiči menší postavy, kteří nebudou mít problémy dosáhnout na zem. Celkově očekáváme jednoduchou, přímočarou ovladatelnost bez projevů záludného chování s tím, že se bude jednat o zábavnou a agilní mašinu jako stvořenou na klasické okresky. Palubní deska je kompletně digitální a sedí v malé kapličce přímo před řidičem. O zastavení se pak postará výkonná brzdná soustava s kotouči na obou kolech. Na předním sedí 300 mm kotouč doplněný čtyřpístkovým třmenem a na zadním má své místo kotouč o průměru 240 mm a dvoupístkový třmen. V základní výbavě pak majitel dostane systém ABS, který bude bdít nad jeho bezpečnosté. Stylový kola s pěti paprsky o průměru 17 palců jsou osazena pneumatikami o rozměrech 110/70 vpředu a 150/60 vzadu.

BMW G 310 R: Očekávaná mašina pro začínající řidiče s jednoválcem je oficiálníBMW G 310 R: Očekávaná mašina pro začínající řidiče s jednoválcem je oficiální

Nebylo by to BMW, aby nenabídlo rozsáhlou příplatkovou výbavu, a týká se to pochopitelně také tohoto základního modelu. Při jeho koupi tedy bude možné připlatit si za spoustu různých věcí, jako například nižší nebo vyšší sedlo, různé kufry, centrální stojánek, LED světla, 12V zásuvku nebo vyhřívané rukojeti řidítek. Základní verze jsou vyvedeny v klasické černé a bílé barvě, nicméně za příplatek bude k dispozici i modrý, šedý a bílý metalický lak. Zatím se bohužel neví, kdy se začne tento atraktivní motocykl prodávat nebo kolik bude stát, ale tyto informace by se měly ven dostat brzo. Jsme opravdu zvědaví, jaký bude mít BMW G 310 R ve světě úspěch, ale BMW se na poli motocyklů velmi daří a dají se tak očekávat výborné prodeje. Bude to nový král své třídy? Na to se zatím samozřejmě odpovědět nedá, ale v této kategorii je velmi silná konkurence v podobě například KTM Duke 390, Benelli TNT 300 nebo Kawasaki Z300. Je jasné, že tihle soupeři nedají BMW nic zadarmo a jasno bude až po prvních testech.

BMW G 310 R: Očekávaná mašina pro začínající řidiče s jednoválcem je oficiálníBMW G 310 R: Očekávaná mašina pro začínající řidiče s jednoválcem je oficiální

502 Bad Gateway

502 Bad Gateway


nginx

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW G 310 R: Očekávaná mašina s jednoválcem pro začínající řidiče je oficiální


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.