Přeposlat Husqvarna 701 Enduro: Nový drsňák do nepohody

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Husqvarna 701 Enduro: Nový drsňák do nepohody

04.11.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Minulý rok představená Husqvarna 701 Supermoto se dočkala nového sourozence v podobě modelu s označením 701 Enduro, který firma Husqvarna ukázala před nedávnem. Novinka pro modelový rok 2016 již dokonce zná cenu pro český trh, tak se pojďme podívat, co dokáže nabídnout.

Husqvarna 701 Enduro: Nový drsňák do nepohody

Už podle označení Enduro je patrné, že se jedná o mašinu do nepohody a do náročného i lehčího terénu. Zatímco starší Supermoto je určeno spíše na klasické silnice, nový model Enduro zvládne obojí. Bez problémů s ním tedy zdoláte náročnější terén a zároveň by měl nabídnout solidní komfort při cestování na klasických silnicích. Vypadá to tedy na ideální mašinu pro každodenní používání s tím, že se nemusíte bát ani horších podmínek a nezůstanete nikde viset. Po stránce designu je nové Enduro víceméně stejné, jako verze Supermoto, avšak několik rozdílů zde samozřejmě je. Ten hlavní je v kolech a vězte, že u Endura dostanete 21 palcové kolo vpředu a 18 palcové vzadu, zatímco Supermoto disponuje 17 palcovými koly vpředu i vzadu. Na první pohled zaujmou také na obou kolech obuté pneumatiky určené pro pohyb v terénu. Vzhled této mašiny je jinak velmi jednoduchý, přímočarý a je jenom dobře, že ho Husqvarna udržela v této nekomplikované rovině. Kulatá zpětná zrcátka by měla poskytnout dobrý přehled o dění za motocyklem a nechybí ani chránič motoru a chrániče na rukojetích.

Husqvarna 701 Enduro: Nový drsňák do nepohody

Motocykl je postavený na moderním, lehkém rámu vyrobeném ze slitiny molybdenu a chromu, přičemž zadní kyvná vidlice je zase z hliníku a váží pouze 3.9 kg. Přední i zadní zavěšení dodala společnost WP a jeho zdvih čítá 275 mm vpředu i vzadu, takže zdvih je další velký rozdíl proti spíše silničnímu modelu Supermoto. Zadní polyamidový pomocný rám má v sobě integrovanou palivovou nádrž, která zvládne pojmout až 13 litrů paliva. Celá tahle část váží pouze 5.2 kg a nádrž pod sedlem má svůj význam hlavně v ohledu dobrého vyvážení. O zastavení se postarají kotoučové brzdy od společnosti Brembo, a zatímco na předním kole sedí kotouč o průměru 300 mm, na zadním je menší, 240 mm kotouč. Do předního se zakusuje čtyřpístkový třmen, do zadního klasický jednopístek a brzdy jsou vybaveny systémem ABS, který dodala firma Bosch. Zkušení řidiči určitě uvítají možnost tento systém vypnout a spolehnout se pouze na své schopnosti a zkušenosti. Nyní se přesuneme k motoru, který zůstal úplně stejný, jako u civilnějšího Supermota.

Husqvarna 701 Enduro: Nový drsňák do nepohody

Zadní kolo tedy roztáčí čtyřtaktní, kapalinou chlazený jednoválec se zdvihovým objemem 690cc, který disponuje nejvyšším výkonem 49 kW (67 koní) při 7000 ot/min a točivým momentem o hodnotě 67 Nm. Ten je k dispozici při 6500 ot/min a případný majitel určitě ocení i plyn ride-by-wire. Kromě solidního výkonu by měl tento motor nabídnout i velmi dobou spolehlivost a odolnost, čemuž napovídají dlouhé servisní intervaly nastavené na 10000 km. Motor disponuje třemi přepínatelnými mapami, takže řidič si bude moct nastavit mód přesně podle toho, kam se bude chtít se svým novým miláčkem vydat. Módy dostaly označení Standard, Soft a Advanced, přičemž jejich volba probíhá pomocí přepínače umístěného pod sedlem. Převodovka je pak klasicky šestistupňová a motor se probouzí k životu pomocí elektrického startéru. Jak jsme se již zmínili, Husqvarna 701 Enduro pro modelový rok 2016 již zná i českou cenu, která byla stanovena na 255 990 Kč. Za zmínku určitě stojí také fakt, že k dispozici bude i přiškrcená verze pro majitele řidičského průkazu A2 o výkonu 30 kW (41 koní).

Husqvarna 701 Enduro: Nový drsňák do nepohody

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Husqvarna 701 Enduro: Nový drsňák do nepohody


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.