Přeposlat Sinnis Retrostar 250: Nový a už zastaralý

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Sinnis Retrostar 250: Nový a už zastaralý

28.10.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Sinnis Retrostar 250 je víceméně pouze dalším levným retro motocyklem z Číny, ale na druhou stranu, na nic jiného si nehraje a za to, čím je, se nijak nestydí. Když přijmete tento fakt, užijete si nekomplikovaný stroj s jednoduchou ovladatelností, příjemným retro vzhledem a nádechem dávné minulosti.

Sinnis Retrostar 250: Nový a už zastaralý

Motor
Sinnis Retrostar 250 by se dal ve zkratce označit jako další čínský retro roadster, které se v dnešní době objevují jako houby po dešti a společným jmenovatelem všech těchto motocyklů je stejný motor. Vzduchem chlazený a karburátorem krmený jednoválec o zdvihovém objemu 249cc vychází ze staršího motoru od japonské firmy Suzuki, přičemž tento se pyšní elektrickým startováním a OHV rozvodem. Jeho nejvyšší výkon čítá 20.9 koně při 7500 ot/min a to je vzhledem k nízké hmotnosti této mašiny tak akorát. Rekordy ve výkonu tedy netrhá, ale rozhýbat 130 kg suché hmotnosti zvládne tato pohonná jednotka bez větších problémů, a když za ni pořádně vezmete, dynamiky jízdy není tak špatná, jak by se mohlo na první pohled zdát. Hlavní předností motoru je solidní projev ve středních otáčkách, do kterých je ostatně stavěný, a reakce na přidání plynu také nejsou z nejpomalejších. I když se tedy nejedná o nějak extra moderní pohonnou jednotku, pro takové to obyčejné, každodenní ježdění je to vcelku příjemný společník a nechat ho převalovat ve středních otáčkách se mu vyloženě líbí a zamlouvá. Zvukový projev určitě neurazí a to samé platí také pro klasickou převodovku s pěti stupni. Převodovka je s motorem dobře sladěná, jednotlivé stupně se řadí s decentním odporem a v tomto ohledu nejsou žádné závažnější problémy.

Sinnis Retrostar 250: Nový a už zastaralý

Jízda a ovladatelnost
Ani v oblasti jízdních vlastností nečekejte žádné zázraky, nicméně Retrostar 250 v ničem ani vyloženě nepropadá, a jakmile si na styl jízdy zvyknete, stanou se pro vás projížďky po klasických okreskách příjemným relaxačním prvkem. Ano, brzdy i pneumatiky jsou pouze základní a svým projevem tak trochu obhroublé, nicméně tohle je retro až na půdu a tento styl se tak dá očekávat. Hodně ostré zatáčky nejsou úplně ideálním prostředním, ale klasické okresky a městské cesty zvládá tato mašina s přehledem a díky nízké hmotnosti si užijete i nenáročnou ovladatelnost i v nižších rychlostech. Není to na divokou jízdu plnou adrenalinu, ale spíše na nedělní projížďku při vycházejícím slunci, kdy si tento retro stroj a jeho projev užijete do posledního šroubku. Brzdy nejsou nijak sofistikované a na obou kolech sice najdeme kotouče, ale jejich výkon určitě zázračný není a pro trochu ostřejší zastavení za ně budete muset pořádně vzít. Brzdy při vyšším vytížení také nepatrně vadnou, ale vzhledem k celkovému charakteru a tomu, že tento motocykl k ostré jízdě vůbec nesvádí, s tím určitě nebudou žádné problémy. Rozměry brzdných kotoučů výrobce neuvádí a na předním kole sedí, stejně jako na zadním, pouze jeden kotouč.

Sinnis Retrostar 250: Nový a už zastaralý

Výbava
Tento motocykl vznikl hlavně z důvodu nabídnout co nejpříjemnější cenu a to se do výbavy pochopitelně promítlo. Výbava totiž víceméně žádná není a na vymoženosti dnešní doby můžete rovnou zapomenout. Dostanete pouze kola, řidítka, sedlo, nádrž, palubní desku a to je tak nějak všechno. Palubní deska je kompletně analogová a nenajdete na ní ani špetku z digitální doby, přičemž analogové je dokonce i počítadlo kilometrů. Tachometr je ocejchovaný v kilometrech i v mílích a jedná se o nějaký unifikovaný budík, který lze najít na většině levných motocyklů z Číny. To ale ničemu nevadí, protože onen budík je velmi dobře čitelný i na přímém slunečním světle a tím, jak je zastaralý, se ke stylu této mašiny dobře hodí. Sedlo je uloženo ve výšce 770 mm a nádrž zvládne pojmout 10 litrů paliva, což je v této třídě standard. Tlumiče jsou, zcela nečekaně, úplně základní a jsou naladěny spíše na komfort, přičemž zvládnou i výraznější výmoly a nerovnosti. Skvěle vypadající vyplétaná kola disponují pneumatiky o průměrech 110/70-17 vpředu a 130/70-17 vzadu.

Sinnis Retrostar 250: Nový a už zastaralý

Kvalita a spolehlivost
V tomto ohledu je nutné vzít v potaz velmi nízkou pořizovací cenu a fakt, že se má v první řadě jednat o co možná nejlevnější motocykl. V přímém kontrastu s těmito informacemi není dílenské zpracování nijak špatné a určitě tento stroj nepůsobí tak, že by z něj mělo za jízdy něco odpadnout nebo že by se měl celý rozsypat. Jako celek se zdá být Retrostar 250 slušně vyrobený a jedná se vlastně o stejnou mašinu, jako jsou modely od konkurenčních společností Herald a Francis-Barnett. Proti nim má ale Retrostar 250 jednu velkou výhodu, a sice tu, že je z nich nejlevnější a přitom nabídne úplně to samé. V otázce dostupnosti je tedy zdaleka nejlepší a vězte, že tento příjemně vyhlížející retro model stojí ve Velké Británii 2200 liber (asi 82 890 Kč).

Sinnis Retrostar 250: Nový a už zastaralý

Verdikt
Sinnis Retrostar 250 je víceméně pouze dalším levným retro motocyklem z Číny, ale na druhou stranu, na nic jiného si nehraje a za to, čím je, se nijak nestydí. Když přijmete tento fakt, užijete si nekomplikovaný stroj s jednoduchou ovladatelností, příjemným retro vzhledem a nádechem dávné minulosti. Motor a vlastně všechno ostatní je stejné, jako u konkurenčních strojů od firem Herald a Francis-Barnett, nicméně v něčem je Retrostar 250 přece jenom lepší. Tím hlavním rozdílovým prvkem je nižší cena, takže v otázce dostupnosti je na tom tento model nejlíp a nabízí vlastně úplně to samé za méně peněz. Jízdní vlastnosti jsou spíše relaxační a tato mašina je přímo ideální na poklidné nedělní vyjížďky hezkou podzimní krajinou. Míra komfortu je solidní a jízda je celkově velmi nezáludná a dobře čitelná za všech okolností. Výbava je velmi spartánská a nic moderního v ní nenajdete, ale nic ani potřebovat nebudete a bude vám pouze stačit vědět, jakou rychlostí právě cestujete. A to vědět budete, protože analogový tachometr ve výbavě nechybí. Dílenské zpracování je vzhledem k nízké ceně slušné a co se týče spolehlivosti, tak motor by měl při alespoň standardní údržbě a pravidelném servisu vydržet i náročnější zacházení.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Sinnis Retrostar 250: Nový a už zastaralý


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.