Přeposlat Honda vylepšuje modely VFR1200X, NC750X a CB500X

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda vylepšuje modely VFR1200X, NC750X a CB500X

26.10.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Honda již zbrojí pro příští rok a na akci Tokyo Motor Show 2015 ukáže několik vylepšených modelů. Dnes se v rychlosti podíváme na to, co se chystá nového v oblasti populárních cestovních endur, které Honda označuje písmenkem X.

Honda vylepšuje modely VFR1200X, NC750X a CB500X

Úpravy pro modelový rok 2016 se týkají hlavně modelů NC750X, CB500X a velké mašiny VFR1200X Crosstourer, což je pro Hondu v této kategorii vlajková loď. A začneme právě tím posledně jmenovaným motocyklem, který se do nové sezóny chystá se třemi volitelnými módy řazení.

Honda VFR1200X Crosstourer
Tato vlajková loď Hondy v oblasti velkých cestovních endur je po všech směrech povedenou mašinou a nějakého extra velkého balíku vylepšení se sice nedočkala, ale jeden opravdu velký update zde je. Ve variantě s dvouspojkovou převodovkou bude možné vybrat si jeden ze třech módů řazení přesně podle toho, kam vyrazíte. Převodovka by teď měla pokrýt mnohem víc jízdních scénářů a dostala i nový software, který se stará o detekci toho, zda jedete do kopce, či z kopce. Podle toho pak upraví způsob řazení. Za zmínku určitě stojí také zajímavost, že od roku 2014 je dvouspojková převodovka DTC u tohoto modelu majoritní volbou a je tak logické, že ji Honda pořád vylepšuje. Další novinkou je manuálně stavitelný ochranný štít, který půjde jednoduše ovládat a nastavovat pouze jednou rukou. Pro modelový rok 2016 přibudou i dvě nové barevné varianty s označením Candy Prominence Red a Graphite Black. Co se týče motoru, tak ten by měl zůstat stejný a jedinou výraznější novinkou v této oblasti bude plnění emisní normy Euro4. O pohon této mašiny se tedy bude pořád starat povedený vidlicový čtyřválec o zdvihovém objemu 1237cc a výkonu 95 kW (129 koní při 7750 ot/min) a 126 Nm (při 6500 ot/min).

Honda vylepšuje modely VFR1200X, NC750X a CB500X

Honda CB500X
U nejmenšího modelu, na který se dnes podíváme, se také událo několik zajímavých změn a Honda tak chce vytěžit z této populární mašiny co možná nejvíc. Hlavní devizou tohoto motocyklu je možnost sedlat ho i s řidičským průkazem skupiny A2 a ostatně, hlavně díky tomu je Honda CB500X tak oblíbená a populární. Honda se zaměřila hlavně na celkový styling, do kterého jsou nyní zakomponovány přední i zadní světla složená z LEDek a dalo by se tak říct, že verze pro modelový rok 2016 působí mladším a svěžejším dojmem. Další změny zahrnují o 100 mm vyšší ochranné plexisklo vpředu a nastavitelnou brzdovou páčku. Na technice se ale toho moc měnit nebude a motor by měl také zůstat stejný. Majitel se tedy bude moct spolehnout na kapalinou chlazený dvouválec o zdvihovém objemu 471cc, který disponuje nejvyšším výkonem 35 kW (48 koní při 8500 ot/min) a točivým momentem o hodnotě 43 Nm (7000 ot/min).

Honda vylepšuje modely VFR1200X, NC750X a CB500X

Honda NC750X
Nejvíce změn se týká modelu NC750X, což je v Evropě velmi populární motocykl už od svého uvedení do prodeje v roce 2012. Recept na úspěch byl v tomto případě opravdu jednoduchý a zahrnuje vysokou úroveň praktičnosti, spolehlivost, rozumnou spotřebu paliva a v neposlední řadě také bytelné zpracování a schopnosti mimo silnice. Pro modelový rok 2016 se u tohoto modelu trochu pozmění jeho celkový styling, který by měl být ještě drsnější a víceméně by měl být podobný, jako u nové mašiny VFR800X Crossrunner. Hlavní novinka je ale stejná, jako u výše uvedeného modelu VFR1200X Crosstourer a opět se týká dvouspojkové převodovky DTC. I v případě této verze se může majitel těšit na tři módy řazení pro lepší přizpůsobení se jízdnímu stylu. Prostor pro uložení přilby se zvětšil z 21 na 22 litrů a nově bude v oblasti, kde bývá u standardních motocyklů palivová nádrž. To ale není všechno, přední i zadní světla dostaly LEDky, ochranný štít je vyšší o 70 mm a přepracování se dočkal i podvozek. Nakonec musíme zmínit také novou koncovku výfuku, která by měla zprostředkovat hlubší a výraznější zvuk. Motor v podobě kapalinou chlazeného dvouválce o zdvihovém objemu 745cc zůstal nezměněný. Jeho výkony by měly zůstat na hodnotách 40.3 kW (55 koní při 6250 ot/min) a 68 Nm (4750 ot/min) jako doposud.

Honda vylepšuje modely VFR1200X, NC750X a CB500X

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda vylepšuje modely VFR1200X, NC750X a CB500X


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.