Přeposlat Kawasaki ER-6n: Věrný a oddaný přítel

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki ER-6n: Věrný a oddaný přítel

23.10.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki ER-6n vždy byla a pořád je perfektní mašina pro každý den, u které si najde to svoje jak začínající, méně zkušený řidič, tak ten náročný a protřelý. Hlavní zbraní tohoto modelu je jednoduchá, přímočará ovladatelnost a nezáludné chování i při ostřejší jízdě na klikaté okresce.

Kawasaki ER-6n: Věrný a oddaný přítel

Motor
Zadní kolo motocyklu Kawasaki ER-6n roztáčí povedený motor v podobě vodou chlazeného řadového dvouválce, který disponuje DOHC rozvodem a zdvihovým objemem 649cc. Jeho nejvyšší výkon čítá 72 koní při 8500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 64 Nm, které jsou k dispozici při 7000 ot/min. Motor se ochotně sbírá již v nižších otáčkách a je mu vlastní příjemný zátah už v okolí středních otáček, přičemž výkonnostní špička mu také neschází. Reakce na přidání plynu jsou rychlé, ale ne přehnaně ostré, míra vibrací nízká a po stránce dynamiky si není vůbec na co stěžovat.  Je to tedy velmi příjemný společník na každý den a je jedno, jestli budete jen tak korzovat po městě, nebo se vydáte trochu se vyřádit na klikatou okresku. Motor všechno zvládne s přehledem a působí takovým vyrovnaným, nenuceným dojmem, což je jenom a jenom dobře. Když za něj ale pořádně vezmete, tak samozřejmě vystrčí růžky a zvládne i překvapivý kopanec. Maximální rychlost se může lehce přehoupnout přes 200 km/h, nicméně nejlépe se tato mašina cítí okolo 130 km/h, ve kterých má motor stále hodně síly. Převodovka je klasicky šestistupňová, s motorem je dobře sladěná a práce s ní je tak velmi příjemná.

Kawasaki ER-6n: Věrný a oddaný přítel

Jízda a ovladatelnost
Hned při prvním nasednutí si uvědomíte, jak moc útlá tato mašina je. I menší řidiči dosáhnou bez jakýchkoliv problémů na zem, takže není vůbec žádný problém s jízdou v nižších rychlostech, například v hustém městském provozu. Nádrž je zase docela vysoko, díky čemuž se budete cítit víc jako součást stroje a tak nějak k motocyklu víc přilnete. Další perfektní disciplínou této mašiny je předvídatelné, nezáludné chování a velmi dobře naladěné tlumiče. Ty zvládnou odfiltrovat i výraznější nerovnosti, takže například zpomalovací prahy ve městě nebo klasické kočičí hlavy jsou pro Kawasaki ER-6n naprostou jednohubkou. Dobrý komfort ale neznamená horší ovladatelnost nebo přehnanou měkkost při ostřejší jízdě, je tomu právě naopak. Při rychlé jízdě je stabilita perfektní, reakce na změny směru jízdy okamžité a celkově je svižnější tempo příjemně zábavné. Žádnou větší výtku nemáme ani k brzdné soustavě, která brzdí více než dobře a kromě dobrého dávkování brzdy ani moc nevadnou, takže je na ně spoleh. Na předním kole sedí dva kotouče o průměru 2 x 300 mm a na zadním má své místo jeden, 220 mm kotouč. Do předních kotoučů se zakusují dvoupístkové třmeny a do zadního pak klasický jednopístek.

Kawasaki ER-6n: Věrný a oddaný přítel

Výbava
Výbava je spíše standardní a žádné extra vylomeniny nečekejte, ale na druhou stranu, nic zásadního nechybí. Za příplatek je k dispozici brzdný systém ABS, který ale není nezbytně nutný, a pokud je řidič dostatečně zkušený, může ho klidně vypustit. Palubní deska je příjemně moderní a skládá se z velkého, analogového otáčkoměru a displeje, který sedí hned pod ním. Tento modře podsvícený displej zobrazuje všechny důležité informace, jako například rychlost, čas, stav nádrže, ujeté kilometry a nechybí ani ukazatel průměrné a okamžité spotřeby. Čitelnost je dobrá i na přímém slunečním světle a palubní deska je jako celek příjemně přehledná. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 805 mm a nádrž zvládne pojmout 16 litrů paliva, což stačí na docela solidní dojezd na plné natankování. Přední světlomet je dostatečně výkonný a ve městě potěší rozměrná zpětná zrcátka, která vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi. Rozměry pneumatik jsou 120/70ZR17 vpředu a 160/60ZR17M/C vzadu.

Kawasaki ER-6n: Věrný a oddaný přítel

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je slušné, ale na špičku mu přece jenom něco schází a některé plasty nepůsobí úplně ideálně. Na méně kvalitních cestách si lze všimnout občasného vrznutí, ale není to nic zásadního. Spolehlivost je ale perfektní, a pokud budete dodržovat servisní intervaly a nezanedbáte standardní údržbu, bude vám Kawasaki ER-6n sloužit dobře a dlouho. Hlavně motor, který je léty prověřený, vydrží i pořádný zápřah a je na něho spoleh za jakékoliv situace. To platí také pro brzdy, kterým můžete bez obav naložit. Chválíme i celkový styling, který je lehce agresivní a dobře působí hlavně přední světlomet a lehce vyvýšená nádrž. K dispozici jsou tři barevné varianty, a to zelená s černou, bílá s černou a šedá s černou.

Kawasaki ER-6n: Věrný a oddaný přítel

Verdikt
Kawasaki ER-6n vždy byla a pořád je perfektní mašina pro každý den, u které si najde to svoje jak začínající, méně zkušený řidič, tak ten náročný a protřelý. Hlavní zbraní tohoto modelu je jednoduchá, přímočará ovladatelnost a nezáludné chování i při ostřejší jízdě na klikaté okresce. Motor je výkonný tak akorát a to nejlepší předvádí ve středních otáčkách, kde zabírá ochotně a s radostí. Při předjíždění tedy není nutné žádné divoké podřazování, stačí vzít trochu víc za plyn a vystřelit vpřed. Pochvalu si pak zaslouží také velmi nízká míra vibrací a povedená převodovka. Na méně kvalitních cestách vyniknou skvěle naladěné tlumiče, které v tomto prostředí nemají žádné problémy a výtky nemáme ani směrem k brzdám. Výbava je obyčejná a systém ABS je pouze za příplatek, ale spartánská výbava má i své výhody. Není zde nic zbytečně komplikované, co by se mohlo pokazit a se spolehlivostí tak nebudou žádné problémy. Dílenské zpracování je průměrné a lze si všimnou několika nedostatků u plastů a jejich slícování. Na méně kvalitních cestách zkrátka občas zaslechnete nějaké to vrznutí, ale není to nic zásadního, co by odrazovalo od koupě. Na našem trhu koupíte Kawasaki ER-6n za 159 900 Kč s DPH, což je ve všech ohledech opravdu férová nabídka.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki ER-6n: Věrný a oddaný přítel


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.