Přeposlat Peugeot Satelis 400: Skútr se sportovním srdcem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot Satelis 400: Skútr se sportovním srdcem

19.10.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Peugeot Satelis 400 je opravdu povedený velký skútr, který sice možná není tak cool, jako jeho někteří konkurenti, ale jinak prakticky ve všem vyniká. Má perfektní motor, velmi dobře vyvážené jízdní vlastnosti, ve světě skútru jedny z nejlepších brzd a navíc se prodává za vcelku slušnou cenu.

Peugeot Satelis 400: Skútr se sportovním srdcem

Motor
Srdcem tohoto velkého skútru je jednoválcový motor chlazený kapalinou, který disponuje zdvihovým objemem 399cc a čtyřventilovou technikou. Motor dosahuje velmi hezkého výkonu čítajícího 37.2 koně (při 7500 ot/min) a točivý moment má hodnotu 38.1 Nm. Točivý moment dostanete pod ruku při 5500 ot/min, takže motor se vyloženě nebrání ani zrychlování z nižších a středních otáček a jeho odezva je v tomto pásmu solidní. Je to jeden z nejvýkonnějších skútrů současnosti, a když vezmete pořádně za plyn, je vysoký výkon opravdu znát. Ještě okolo 100 km/h zvládne motor zabrat tak, že vás zarazí do sedačky a tato příjemná agilita a dynamika je ideální hlavně pro jednu věc, kterou je předjíždění. To je s tímto skútrem opravdovou hračkou a potěchou, prostě jenom přidáte pořádně plyn a necháte jiného účastníka provozu bez problémů za sebou. Od světel na křižovatce budete vyrážet naprosto suverénně, a pokud tedy hledáte u nového skútru precizní dynamické schopnosti, Peugeot Satelis 400 je ideální volbou. Spotřeba se dá při klidnější jízdě udržet vcelku na uzdě a není problém dostat se pod 4 litry na 100 km. Převodovka je s motorem dobře sladěná a pracuje se s ní bez větších potíží.

Peugeot Satelis 400: Skútr se sportovním srdcem

Jízda a ovladatelnost
Satelis 400 je velmi komfortní a prostorné místo k životu a tento skútr se hodí víceméně do všech typů provozu. Není problém proplétat se hustým městským provozem, ani řezat ostré zatáčky na klikaté okresce, a když budete chtít, můžete se vydat také na rychlostní silnice. Zde je ale trochu omezující nižší ochranný štít, který vás při vyšších rychlostech úplně dobře neochrání a delší jízda po rychlostních silnicích tak může být lehce nepříjemná. Přilnavost je ale perfektní za všech okolností, stabilita jízdy také a skútr ochotně poslouchá na každé slovo a zatočí přesně tam, kam ho pošlete. Velkou míru na dobrých jízdních vlastnostech mají také použité pneumatiky Michelin CityGrip. Pochvalu si zaslouží také brzdná soustava, která se opírá o brzdy od známé společnosti Nissin a jedná se dokonce o stejné brzdy, které používá skvělý Street Triple od Triumphu. Brzdy zabírají rychle, ochotně a nevadnou ani při náročnějším používání. Na předním kole sedí dva kotouče o průměru 2 x 260 mm a na zadním má místo jeden, 240 mm kotouč.

Peugeot Satelis 400: Skútr se sportovním srdcem

Výbava
Standardní výbava je vcelku průměrná a v této třídě velkých skútrů bývají zvykem moderní technologie jako například ABS systém nebo kontrola trakce. Nic takového ale na tomto modelu nenajdete, takže si budete muset vystačit bez moderních hlídacích pomocníků a spolehnout se pouze na svůj um a zkušenosti. Určitě musíme pochválit úložný prostor pod sedlem, který pojme plnohodnotnou přilbu a velmi se nám líbila i moderní palubní deska. Ta se skládá ze dvou velkých analogových budíků (tachometr a otáčkoměr) a mezi nimi sedí rozměrný displej zobrazující informace z palubního počítače. Dostanete tedy informace o stavu nádrže, teplotě chladicí kapaliny, ujetých kilometrech, času a spotřebě paliva. Všechny instrumenty jsou příjemně přehledné a s čitelností pak nejsou problémy ani na přímém slunečním světle. Zpětná zrcátka jsou dostatečně rozměrná, takže vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi a dobré jsou i přední světlomety. Jak už bývá v dnešní době zvykem, za příplatek si lze dopřát nějakou tu doplňkovou výbavu a nechybí například praktický kufr na zavazadla nebo držák na smartphone, což vám ulehčí například používání navigace. Rozměry pneumatik jsou 120/70-14 vpředu a 140/70-14 vzadu.

Peugeot Satelis 400: Skútr se sportovním srdcem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je určitě nadprůměrné a v tomto ohledu není tomuto skútru prakticky co vytknout. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě, nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách nebo uskákaných městských kostkách a je vidět, že si dal výrobce na konstrukci záležet. Celkově působí Satelis 400 docela bytelným, odolným dojmem a určitě za to může i trochu vyšší hmotnost. Na hodnocení spolehlivosti je zatím ještě brzy, protože se jedná o nový model, ale vzhledem k absenci prakticky jakékoliv sofistikovanější elektroniky by mělo být v tomto ohledu všechno v pořádku, protože je zde zkrátka méně věcí na pokažení.

Peugeot Satelis 400: Skútr se sportovním srdcem

Verdikt
Peugeot Satelis 400 je opravdu povedený velký skútr, který sice možná není tak cool, jako jeho někteří konkurenti, ale jinak prakticky ve všem vyniká. Má perfektní motor, velmi dobře vyvážené jízdní vlastnosti, ve světě skútru jedny z nejlepších brzd a navíc se prodává za vcelku slušnou cenu. Není sice vyloženě levný, ale pořád je levnější, než jeho japonská konkurence v podobě modelů Suzuki Burgman a Yamaha Tmax. Motor se vyznačuje ochotnými reakcemi v nižších a středních otáčkách a dynamická jízda na tomto skútru je asi ta nejjednodušší a nejvíce intuitivní věc. Prostě přidáte pořádně plyn a motor vás vystřelí vpřed, přičemž parádní zátah předvádí i ve vysokých rychlostech. Motor je prostě špička a podvozek s brzdami také. Užijete si jak komfort, tak pohotové reakce na změny směru jízdy a stabilitu i při vyšších rychlostech. Výbava je sice trochu osekaná a tomuto skútru chybí jakýkoliv moderní elektronický pomocník, ale na druhou stranu, alespoň je zde méně věcí k porouchání a spolehlivost by tak měla být bezproblémová. Dílenské zpracování je velmi dobré a v tomto ohledu si není vůbec na co stěžovat.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot Satelis 400: Skútr se sportovním srdcem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.