Přeposlat Yamaha XV950 Racer: ,,Kafáč" jak má být

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha XV950 Racer: ,,Kafáč" jak má být

16.10.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha XV950 Racer je po všech stánkách velmi povedený café racer a mírný příplatek proti základnímu modelu XV950R se určitě vyplatí. Dostanete za něj kopec stylu, hromadu retro prvků a celkově vskutku krásný design, za kterým se otočí i ti, kterým normálně mašiny tohoto stylu nic neříkají.

Yamaha XV950 Racer: ,,Kafáč" jak má být

Motor
Základ motoru, který Yamaha použila u novinky XV950 Racer, je vcelku starý a pochází z modelu XVS950 Midnight Star z roku 2009. Motor byl ale samozřejmě řádně upravený a je naladěný tak, aby měl lepší projev v nižších a středních otáčkách. Jedná se o čtyřtaktní dvouválec chlazený vzduchem s válci sevřenými do V, který se pyšní čtyřventilovým rozvodem a zdvihovým objemem 942cc. Na zadní kolo proudí slušných 52 koní při 5500 ot/min a maxima točivého momentu, který čítá 79,5 Nm, dosahuje motor již při 3000 ot/min. To znamená hlavně velmi příjemný projev v nižších otáčkách, kdy se motor ochotně sbírá a pro svižné zrychlení určitě nebudete muset nijak divoce podřazovat. Motor samozřejmě nemá s vysokými otáčkami žádný problém, ale je mu dobře i v nižších a líbil se nám také jeho zvukový projev. Jedná se zkrátka o po všech směrech povedenou pohonnou jednotku jako stvořenou pro každodenní používání. Dynamická jízda není motoru žádnou překážkou a odezva na přidání plynu je příjemně rychlá, bez znatelné prodlevy. Převodovka je pětistupňová, což odpovídá celkovému retro nádechu této mašiny a pracuje se s ní pohodlně, takže si není na co stěžovat ani v tomto ohledu.

Yamaha XV950 Racer: ,,Kafáč" jak má být

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, a i když samozřejmě nedostanete žádné extra vymoženosti, jako například u sportovních mašin, jako celek působí tento motocykl na silnici velmi jistě. Stabilita je perfektní i při vyšších rychlostech a okolo 130 km/h bude pořád všechno klidné, bez jakékoliv nervozity. Překvapivě dobře si tato mašina vede i na okreskách plných zatáček a není to tedy jenom stroj určený pro pohodlné polykání rovných kilometrů na rychlostních silnicích. Buďte ale připraveni na to, že když se v ostrých zatáčkách necháte příliš unést, můžete si poškodit vcelku nízko položené stupačky. Reakce na změny směru jízdy jsou dobré a jízdu si tedy za všech okolností užijete, což je to, o co jde v první řadě. Užijete si i velmi dobrého komfortu, přičemž tlumiče zvládnou odfiltrovat i výraznější nerovnosti. Další velká pochvala míří k oblasti brzd, které jsou perfektní a určitě patří v této kategorii k tomu nejlepšímu. Brzdy zabírají s vervou, nevadnou ani při náročnějším používání a dá se na ně spolehnout za jakékoliv situace. Rozměry brzdných kotoučů jsou 298 mm vpředu i vzadu a brzdná soustava je doplněna systémem ABS již v základu.

Yamaha XV950 Racer: ,,Kafáč" jak má být

Výbava
Jak jsme se již zmínili, brzdný systém ABS má své místo již v základní výbavě a musíme ocenit také to, jak je naladěný. Nezasahuje zbytečně do řízení a nechá tak řidiče užít si i drsnější jízdu. Jedna z nejlepších vlastností této mašiny je opravdu široká nabídka doplňkové výbavy a na stránkách výrobce si můžete vybrat přesně to, co vám vyhovuje. Za zmínku stojí hlavně výfuk od známé společnosti Akrapovič a samozřejmě nechybí různé kryty, designové víčko nádrže nebo stylové stupačky. Výrobce nezapomněl ani na praktickou stránku věci a lze si dopřát i sedlové brašny. Standardně ukotvená zpětná zrcátka lze vyměnit za zrcátka ukotvená na koncovkách řidítek, což vypadá skvěle a hezky to podtrhuje retro styl celého motocyklu. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 765 mm a nádrž zvládne pojmout 12 litrů paliva, což stačí na docela solidní dojezd na plné natankování. Palubní deska je digitální a její grafika je velmi jednoduchá, takže s čitelností ani přehledností nejsou žádné problémy. Rozměry pneumatik jsou 100/90-19 vpředu, 150/80-16 vzadu a za zmínku určitě stojí také krásná litá kola s 12 paprsky.

Yamaha XV950 Racer: ,,Kafáč" jak má být

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré, určitě spadá do nadprůměru a kvalitní zpracování vynikne také vzhledem k docela rozumné cenovce. V základní výbavě je Yamaha XV950 Racer v poměru cena/výkon opravdu výborná, avšak počítejte s tím, že jakmile zabrousíte do katalogu příplatkové výbavy, výhodnost tohoto modelu vezme velmi rychle za své. Za zmínku stojí také na první pohled kvalitní lak a vysoká míra detailů, se kterými si výrobce opravdu vyhrál. Po stránce spolehlivosti by neměly nastat žádné závažnější problémy, a pokud nezanedbáte pravidelnou údržbu a servisní intervaly, určitě vám bude XV950 Racer sloužit dobře a dlouho. Kromě systému ABS nenajdete na palubě žádné zbytečně komplikované asistenty, takže zde víceméně ani není nic, co by se mohlo nečekaně pokazit.

Yamaha XV950 Racer: ,,Kafáč" jak má být

Verdikt
Yamaha XV950 Racer je po všech stánkách velmi povedený café racer a mírný příplatek proti základnímu modelu XV950R se určitě vyplatí. Dostanete za něj kopec stylu, hromadu retro prvků a celkově vskutku krásný design, za kterým se otočí i ti, kterým normálně mašiny tohoto stylu nic neříkají. Motor je svým výkonem více než dostatečný a spíše než drtivým zátahem ve vysokých otáčkách zaujme přátelským projevem v nízkých a středních otáčkách. Navíc má příjemný zvukový projev, který se s příplatkovým výfukem Akrapovič ještě zlepší. Jízdní vlastnosti jsou dobré, jízdu si užijete jak při klasickém cestování na delší vzdálenosti, tak při projížďce po klikaté okresce a XV950 Racer se nebrání ničemu. S ochotou zatáčí, je stabilní a brzdy nemají s rychlým zastavením vůbec žádné potíže. V základní výbavě dostanete brzdný systém ABS a za příplatek si pak lze dokoupit spoustu designových, praktických i funkčních doplňků. Příznivci personalizace se tedy u této mašiny můžou vskutku vyřádit. Dílenské zpracování je určitě ve všech směrech nadprůměrné a největší problém bude pravděpodobně dilema, jakou barevnou variantu zvolit. Černá? Modrá? Obě vypadají skvěle a v obou je Yamaha XV950 Racer úžasně vypadající stroj.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha XV950 Racer: ,,Kafáč" jak má být


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.