Přeposlat Francis-Barnett Falcon 250: Retro opravdu ve všech směrech

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Francis-Barnett Falcon 250: Retro opravdu ve všech směrech

14.10.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Francis-Barnett Falcon 250 je hezký a příjemný motocykl, který hraje na retro notu a potěší hlavně fanoušky 50. a 60. let minulého století. Přesně v tomto stylu je totiž Falcon 250 vyveden a nic extra moderního, co by tuto auru minulosti kazilo, na něm nenajdete.

Francis-Barnett Falcon 250: Retro opravdu ve všech směrech

Motor
O pohon motocyklu Francis-Barnett Falcon 250 se stará stejný motor, který používají například Sinnis Retrostar nebo Herald Classic. Jedná se tedy o vcelku obyčejný, vzduchem chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 249cc, který má OHV rozvod a klasický karburátor. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 20.9 koně při 7500 ot/min a celá pohonná jednotka je založena na starém motoru od Suzuki. Výkon je to na první pohled docela nízký, nicméně motor nemá s tímto motocyklem žádnou větší práci a díky nízké hmotnosti tak dokáže zrychlovat až překvapivě ochotně. Není to samozřejmě žádný divoch, ale jeho odezva ve středních otáčkách je solidní a ve vyšších se dočkáte i příjemného nakopnutí. Motor není ani přehlídkou nejmodernějších technologií, nicméně stylově se k tomuto retro motocyklu docela dobře hodí a na klasických městských a příměstských cestách se pohybuje suverénně. Zvukový projev je také tak nějak retro a je trochu škoda, že výrobce sáhnul po v dnešní době klasickém, elektrickém startování. Startování pomocí nakopávání by se k tomuto motocyklu hodilo podstatně lépe. Převodovka je pětistupňová a pracuje se s ní docela dobře.

Francis-Barnett Falcon 250: Retro opravdu ve všech směrech

Jízda a ovladatelnost
Také v tomto ohledu je na tom Francis-Barnett Falcon 250 podobně, jako jeho vzdálení sourozenci Retrostar a Herald Classic. Jízda samozřejmě není žádný zázračný zážitek, který by se vám nějak vryl pod kůži, ale i tak je jízda příjemná a nenáročná. Ono zvládnout 130 kg není žádný velký problém ani pro slabší řidiče a žádné obtíže nejsou ani s pomalým tempem. Městský a příměstský provoz je přesně to, kde se tento motocykl cítí velmi příjemně a vyloženě špatně na tom není ani na klikatých okreskách. Ne, že by nějak s radostí řezal zatáčky, ale ani svižné změny směru jízdy mu nedělají žádné zásadní problémy a jízda působí ve všech případech čitelně a nezáludně. Brzdy jsou víceméně standardní a nemají problém ani s výraznější zátěží, na čemž má opět vliv hlavně relativně nízká hmotnost. Nástup brzd sice není nejrychlejší, ale nijak zásadně nevadnou a není problém se do nich pořádně opřít. Na obou kolech sedí brzdový kotouč a určitě chválíme, že výrobce osadil kotouč i na zadní kolo a nepoužil v této třídě jinak docela obvyklou bubnovou brzdu. Rozměry brzdných kotoučů jsou bohužel neznámé a tuto informaci na svém webu neuvádí ani výrobce.

Francis-Barnett Falcon 250: Retro opravdu ve všech směrech

Výbava
Výbava je přesně taková, jakou lze v případě levného, retro motocyklu čekat a je tedy velmi spartánská. Nejmodernějším prvkem výbavy je přímočará palubní deska, která se skládá z velkého analogového tachometru, ve kterém sedí ukazatel ujetých kilometrů a počítadlo celkového stavu. Nechybí informační diody, ukazatel zařazeného stupně a dva velké ukazatele směrovek. Čitelnost je i na přímém slunečním světle slušná a celkově je palubní deska velmi přehledná, nekomplikovaná a dobře se tak hodí k retro stylu tohoto motocyklu. Docela pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 835mm a nádrž pojme 10 litrů, což stačí na solidní dojezd na plné natankování. Zpětná zrcátka vám zprostředkují slušný přehled o dění za vámi a přední světlomet je docela výkonný, takže v ohledu praktické stránky věci a ergonomie si není moc na co stěžovat. Zadní kolo má průměr 18 palců, přední 21 a obě kola jsou vyplétaná, díky čemuž vypadají velmi dobře. Výrobce na tomto motocyklu použil pneumatiky od firmy Dunlop.

Francis-Barnett Falcon 250: Retro opravdu ve všech směrech

Zpracování a spolehlivost
Dílenské zpracování je slušné a dalo by se říct, že je víceméně přímo úměrné nízké pořizovací ceně. Zázraky pochopitelně čekat nelze, ale v rámci možností dostanete dobře postavený motocykl, který působí bytelným a vcelku odolným dojmem. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. K dispozici jsou dvě barevné varianty, stříbrná a zelená, přičemž ta zelená vypadá opravdu jako ze staré školy. Problémem tohoto modelu je cena a jeho konkurenti v podobě prakticky identických mašin Sinnis Retrostar a Herald Classic. Ty jsou totiž podstatně levnější a Falcon nenabízí nic zásadního navíc, aby si tuto vyšší cenu obhájil.

Francis-Barnett Falcon 250: Retro opravdu ve všech směrech

Verdikt
Francis-Barnett Falcon 250 je hezký a příjemný motocykl, který hraje na retro notu a potěší hlavně fanoušky 50. a 60. let minulého století. Přesně v tomto stylu je totiž Falcon 250 vyveden a nic extra moderního, co by tuto auru minulosti kazilo, na něm nenajdete. Jedná se o víceméně stejný motocykl, jako jsou Sinnis Retrostar a Herald Classic a všichni tito tři sourozenci staví na stejném čtyřtaktním jednoválci. Ten má výkonu tak akorát a vzhledem k nízké hmotnosti této mašiny dokáže občas překvapit slušným zátahem a ochotou, s jakou zabere. Jízdní vlastnosti jsou jednoduché, přímočaré a nekomplikované, takže zvládnut Falcona není vůbec žádný problém ani pro úplného nováčka. Výbava je pak pouze základní a dostanete jen to pro jízdu nezbytně nutné, ale nic navíc ani potřebovat nebudete a stačí, když budete vědět, jak rychle jedete.  A to díky velkému tachometru budete vědět bezpečně. Dílenské zpracování je slušné a reflektuje vcelku nízkou pořizovací cenu. Ta je ale nízká pouze do doby, dokud ji neporovnáte s cenou dvou výše uvedených sourozenců. Ti jsou totiž podstatně levnější a nabídnou víceméně to samé, co Falcon.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Francis-Barnett Falcon 250: Retro opravdu ve všech směrech


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.