Přeposlat Francis-Barnett Falcon 250: Retro opravdu ve všech směrech
Francis-Barnett Falcon 250: Retro opravdu ve všech směrech
Francis-Barnett Falcon 250 je hezký a příjemný motocykl, který hraje na retro notu a potěší hlavně fanoušky 50. a 60. let minulého století. Přesně v tomto stylu je totiž Falcon 250 vyveden a nic extra moderního, co by tuto auru minulosti kazilo, na něm nenajdete.
Motor
O pohon motocyklu Francis-Barnett Falcon 250 se stará stejný motor, který používají například Sinnis Retrostar nebo Herald Classic. Jedná se tedy o vcelku obyčejný, vzduchem chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 249cc, který má OHV rozvod a klasický karburátor. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 20.9 koně při 7500 ot/min a celá pohonná jednotka je založena na starém motoru od Suzuki. Výkon je to na první pohled docela nízký, nicméně motor nemá s tímto motocyklem žádnou větší práci a díky nízké hmotnosti tak dokáže zrychlovat až překvapivě ochotně. Není to samozřejmě žádný divoch, ale jeho odezva ve středních otáčkách je solidní a ve vyšších se dočkáte i příjemného nakopnutí. Motor není ani přehlídkou nejmodernějších technologií, nicméně stylově se k tomuto retro motocyklu docela dobře hodí a na klasických městských a příměstských cestách se pohybuje suverénně. Zvukový projev je také tak nějak retro a je trochu škoda, že výrobce sáhnul po v dnešní době klasickém, elektrickém startování. Startování pomocí nakopávání by se k tomuto motocyklu hodilo podstatně lépe. Převodovka je pětistupňová a pracuje se s ní docela dobře.
Jízda a ovladatelnost
Také v tomto ohledu je na tom Francis-Barnett Falcon 250 podobně, jako jeho vzdálení sourozenci Retrostar a Herald Classic. Jízda samozřejmě není žádný zázračný zážitek, který by se vám nějak vryl pod kůži, ale i tak je jízda příjemná a nenáročná. Ono zvládnout 130 kg není žádný velký problém ani pro slabší řidiče a žádné obtíže nejsou ani s pomalým tempem. Městský a příměstský provoz je přesně to, kde se tento motocykl cítí velmi příjemně a vyloženě špatně na tom není ani na klikatých okreskách. Ne, že by nějak s radostí řezal zatáčky, ale ani svižné změny směru jízdy mu nedělají žádné zásadní problémy a jízda působí ve všech případech čitelně a nezáludně. Brzdy jsou víceméně standardní a nemají problém ani s výraznější zátěží, na čemž má opět vliv hlavně relativně nízká hmotnost. Nástup brzd sice není nejrychlejší, ale nijak zásadně nevadnou a není problém se do nich pořádně opřít. Na obou kolech sedí brzdový kotouč a určitě chválíme, že výrobce osadil kotouč i na zadní kolo a nepoužil v této třídě jinak docela obvyklou bubnovou brzdu. Rozměry brzdných kotoučů jsou bohužel neznámé a tuto informaci na svém webu neuvádí ani výrobce.
Výbava
Výbava je přesně taková, jakou lze v případě levného, retro motocyklu čekat a je tedy velmi spartánská. Nejmodernějším prvkem výbavy je přímočará palubní deska, která se skládá z velkého analogového tachometru, ve kterém sedí ukazatel ujetých kilometrů a počítadlo celkového stavu. Nechybí informační diody, ukazatel zařazeného stupně a dva velké ukazatele směrovek. Čitelnost je i na přímém slunečním světle slušná a celkově je palubní deska velmi přehledná, nekomplikovaná a dobře se tak hodí k retro stylu tohoto motocyklu. Docela pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 835mm a nádrž pojme 10 litrů, což stačí na solidní dojezd na plné natankování. Zpětná zrcátka vám zprostředkují slušný přehled o dění za vámi a přední světlomet je docela výkonný, takže v ohledu praktické stránky věci a ergonomie si není moc na co stěžovat. Zadní kolo má průměr 18 palců, přední 21 a obě kola jsou vyplétaná, díky čemuž vypadají velmi dobře. Výrobce na tomto motocyklu použil pneumatiky od firmy Dunlop.
Zpracování a spolehlivost
Dílenské zpracování je slušné a dalo by se říct, že je víceméně přímo úměrné nízké pořizovací ceně. Zázraky pochopitelně čekat nelze, ale v rámci možností dostanete dobře postavený motocykl, který působí bytelným a vcelku odolným dojmem. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. K dispozici jsou dvě barevné varianty, stříbrná a zelená, přičemž ta zelená vypadá opravdu jako ze staré školy. Problémem tohoto modelu je cena a jeho konkurenti v podobě prakticky identických mašin Sinnis Retrostar a Herald Classic. Ty jsou totiž podstatně levnější a Falcon nenabízí nic zásadního navíc, aby si tuto vyšší cenu obhájil.
Verdikt
Francis-Barnett Falcon 250 je hezký a příjemný motocykl, který hraje na retro notu a potěší hlavně fanoušky 50. a 60. let minulého století. Přesně v tomto stylu je totiž Falcon 250 vyveden a nic extra moderního, co by tuto auru minulosti kazilo, na něm nenajdete. Jedná se o víceméně stejný motocykl, jako jsou Sinnis Retrostar a Herald Classic a všichni tito tři sourozenci staví na stejném čtyřtaktním jednoválci. Ten má výkonu tak akorát a vzhledem k nízké hmotnosti této mašiny dokáže občas překvapit slušným zátahem a ochotou, s jakou zabere. Jízdní vlastnosti jsou jednoduché, přímočaré a nekomplikované, takže zvládnut Falcona není vůbec žádný problém ani pro úplného nováčka. Výbava je pak pouze základní a dostanete jen to pro jízdu nezbytně nutné, ale nic navíc ani potřebovat nebudete a stačí, když budete vědět, jak rychle jedete. A to díky velkému tachometru budete vědět bezpečně. Dílenské zpracování je slušné a reflektuje vcelku nízkou pořizovací cenu. Ta je ale nízká pouze do doby, dokud ji neporovnáte s cenou dvou výše uvedených sourozenců. Ti jsou totiž podstatně levnější a nabídnou víceméně to samé, co Falcon.
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Royal Enfield představil nový stroj Thunderbird X,…
- Článek: Royal Enfield představil dvě nové mašiny Continental…
- Článek: Black Douglas Claret Classic: Zpátky do minulosti
- Článek: Royal Enfield Classic 350 Redditch: Verze pro Indii…
- Článek: Royal Enfield vstupuje do světa custom motocyklů
- Článek: Společnost Royal Enfield představila nové enduro…
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze
Diskuze
Diskuse ke článku Francis-Barnett Falcon 250: Retro opravdu ve všech směrech
počet příspěvků: 0