Přeposlat Kawasaki představilo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2016

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki představilo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2016

12.10.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Kawasaki představila novou verzi svého superbiku ZX-10R pro modelový rok 2016 a fanoušci mašin s výkonem 200 koní se mají na co těšit. Japonci to vzali hezky od podlahy a vylepšili snad všechno, co vylepšit šlo.

Kawasaki představilo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2016

Představení se odehrálo v Barceloně, ve slunném Španělsku, a pokud jste si mysleli, že jde jenom o nějaký decentní facelift stávajícího modelu, tak jste se spletli. Na první pohled se toho sice moc nezměnilo a tato hodně ostrá a rychlá mašina vypadá víceméně stejně, jako současná verze, ale pod povrchem je změn více než dost. Není to sice úplně nová generace, ale modernizace se dotkla všech důležitých částí a můžeme se tedy těšit na přepracovaný motor, modernější elektroniku a prvky, které se většinou nacházejí pouze na závodních motocyklech. Přepracování se dočkaly i tlumiče, brzdy, výfuková soustava a zapracovalo se také na aerodynamice, takže z původního modelu prakticky nezůstal kámen na kameni. Začneme ale designem, který, jak jsme se již zmínili, zůstal prakticky stejný. Několik málo detailů se ale změnilo a novinka má trochu jinou, užší přední kapotáž, lehce přepracované světlomety a ochranný štít a užší výfuk. K dispozici budou dvě barevné varianty a Kawasaki představilo novinku v ikonickém zeleném kabátku.

Kawasaki představilo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2016Kawasaki představilo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2016

Na technickém vývoji se podílel profesionální závodník Tom Sykes, který samozřejmě sedlá motocykly Kawasaki a podle výrobce je nová verze ZX-10R tak blízko závodnímu modelu, jako ještě žádná jiná sériová motorka. Pojďme se ale podívat na techniku a začneme motorem, který má sice pořád stejný výkon, ale dočkal se mírného navýšení točivého momentu. Vodou chlazený čtyřválec o zdvihovém objemu 998cc tedy disponuje kulatými dvěma stovkami koní při 13000 ot/min a točivým momentem o hodnotě 114 Nm, které jsou dostupné při 11500 ot/min. Současná verze má o víceméně zanedbatelné 2 Nm nižší točivý moment, nicméně jeho průběh je trochu jiný a výrobce se zaměřil na lepší projev v nižších a středních otáčkách. Díky úplně novým hlavám válců a nové klikové hřídeli, která je o 20% lehčí, než u současné verze, se můžeme těšit na podstatně ochotnější vytáčení a celkově vetší hlad po vysokých otáčkách. A tato změna je určitě mnohem důležitější a užitečnější, než obyčejně navýšení výkonu.

Kawasaki představilo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2016Kawasaki představilo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2016

Jinak má motor také nižší písty a větší výfukové ventily (stejné jako na závodním speciálu), přičemž když už jsme nakousli ten výfuk, tak výfuková soustava nyní obsahuje víc titanových prvků. Kromě výfukových ventilů je z titanu také koncovka a dá se tedy říct, že výfuková soustava je takřka kompletně převzatá ze závodního modelu. Elektronicky řízené škrticí klapky a tři katalyzátory pak pomáhají plnit emisní normu Euro4 a zvukové limity. Nové brzdy dodala společnost Brembo a brzdná soustava pochází z nekompromisního modelu H2R, kde musí krotit 310 koní a 165 Nm, takže o výkon brzd se ani v nejmenším nebojíme. Na předním kole sedí dva brzdné kotouče o průměrech 330 mm a zadní disk má průměr 220 mm. Nová přední vidlice byla vyvíjena ve spolupráci se známou společností Showa a nový je i zadní centrální tlumič, který je menší, než u stávajícího modelu. V Japonsku se zaměřili také na elektroniku a tento motocykl může být osazený plejádou různých pomocných prvků a hlídacích asistentů.

Kawasaki představilo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2016Kawasaki představilo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2016

Kromě inteligentního brzdného systému ABS (KIBS) nebude chybět ani kontrola trakce (S-KTRC), systém řízeného startu Launch Control (KLCM) nebo rychlořazení (KQS). Zajímavostí je také možnost upravit si intenzitu brzdění motorem (KEBC) a nové jízdní režimy. Vylepšená aerodynamika se pak postará hlavně o lepší stabilitu ve vysokých rychlostech a nový ochranný štít zase umožní jednoduchou změnu posedu bez obav z výrazného proudění vzduchu. Přední štít by měl být mnohem stabilnější a pevnější, než na současné verzi, takže by neměl ve vysokých rychlostech prakticky vůbec vibrovat a proudění vzduchu na palubě tak bude podstatně stabilnější. Palubní deska zůstala víceméně beze změn a všechny informace tedy opět zprostředkují kompletně digitální přístroje. Zatím se přesně neví, kdy se nová Kawasaki Ninja ZX-10R dostane do prodeje nebo kolik bude na našem trhu stát, ale je jasné, že konkurenční superbiky by se měly začít pomalu třást.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki představilo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2016


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.