Přeposlat Yamaha SR400: Příjemný návrat na konec sedmdesátek

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha SR400: Příjemný návrat na konec sedmdesátek

05.10.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha SR400 je skvělá retro mašina, která je určena hlavně méně náročným řidičům a těm, co si na motocykly z dávné minulosti dobře vzpomínají a ocení hromadu detailů a prvků ze staré školy. Na tomto modelu není opravdu nic extrémně moderního a nutno podotknout, že to ani není potřeba a právě ona spartánská povaha je to, co se cení.

Yamaha SR400: Příjemný návrat na konec sedmdesátek

Motor
Srdcem tohoto retro motocyklu je neméně retro motor, a to konkrétně jednoválcová, vzduchem chlazená jednotka o zdvihovém objemu 399cc. Nejvyšší výkon tohoto motoru čítá 17.1 kW (23.2 koní) při 6500 ot/min a točivý moment dosahující hodnoty 27.4 Nm je k dispozici již při 3000 ot/min. Hlavní devizou této pohonné jednotky je plynulý zátah už z nízkých otáček a jeho příjemná gradace až do středních, takže se jedná o ideální motor pro každodenní používání a také pro méně zkušené a začínající řidiče. Výkon vám určitě ruce neutrhne a pár koní navíc by asi nebylo od věci, nicméně pro to, k čemu je tato mašina určena, její výkon tak nějak stačí. Maximální rychlost se pohybuje okolo 128 km/h, k čemuž budete potřebovat nějaký ten vítr v zádech a jedná se o rychlost, kterou je problém dlouhodobě udržovat. Okolo 100 km/h je ale jízda veskrze velmi příjemná a na klasické okresky výkon této mašiny bez problémů stačí. Zajímavostí je startování klasickým nakopáváním, takže se jedná o retro se vším všudy a vězte, že když přijdete ke svému zaparkovanému motocyklu a začnete ho startovat nohou, vzbudíte hodně pozornosti. Převodovka je pětistupňová a s motorem je velmi dobře sladěná, přičemž jednotlivé rychlosti tam padají až překvapivě snadně.

Yamaha SR400: Příjemný návrat na konec sedmdesátek

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi přímočaré a víceméně odpovídají tomu, že je tato mašina určená hlavně začínajícím řidičům. Ovládání je velmi jednoduché, nekomplikované a jízda je čitelná za všech okolnostní. Je to zkrátka brnkačka jak na klikatých okreskách, tak ve městě a právě do městského a příměstského provozu se tento model skvěle hodí. Tlumiče jsou naladěny na vcelku komfortní notu a nemusíte se bát ani výraznějších nerovností a výmolů. Ve středních a vyšších rychlostech je stabilita jízdy opravdu dobrá, avšak jakmile se přiblížíte maximální rychlosti, velmi rychle se to zhorší a delší jízda na maximum tak nedělá tomuto motocyklu vůbec dobře. Na druhou stranu, její projev celkově nabádá spíše ke klidnějšímu cestování a na maximum ji hnát asi nikdo nebude. O zastavení se stará brzdná soustava obsahující kotouč (o průměru 298 mm) na předním a buben na zadním kole, což je opět tak trochu retro. Výkon brzd není špatný a docela hodně toho vydrží bez známek vadnutí, ale jejich nástup mohl být o něco málo lepší.

Yamaha SR400: Příjemný návrat na konec sedmdesátek

Výbava
V oblasti výbavy se jedná o starou školu se vším všudy a dostanete opravdu jenom to nejnutnější, bez čeho se neobejdete. Celkově lze popsat výbavu tohoto motocyklu jako čistě analogovou, bez jakýchkoliv moderních doplňků, které ale nejsou potřeba. Dokonce i počítadlo ujetých kilometrů je klasické, mechanické a Yamaha tedy nepoužila LCD ani zde. Palubní deska je klasická a skládá se ze dvou analogových budíků, přičemž jeden zobrazuje otáčky a druhý pochopitelně rychlost. V tachometru má své místo již zmíněné počítadlo kilometrů a nechybí ani informační diody a dioda zobrazující rezervu v nádrži. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 785 mm a nádrž zvládne pojmout 12 litrů paliva, což stačí, díky ne úplně žíznivému motoru, na solidní dojezd na plné natankování. Spotřeba se dá bez větších problémů udržet jen lehce nad 4 litry na 100 km (cca 4.3 litru), takže na plné natankování jde urazit zhruba 280 km. Přední světlomet je dostatečně výkonný, zpětná zrcátka vám zase poskytnou dobrý přehled o dění za vámi a po stránce ergonomie je na tom tato mašina velmi dobře. Rozměry pneumatik jsou 90/100-18M vpředu, 110/90-18M a vypíchnout musíme také krásná vyplétaná kola, což je opět retro až na půdu.

Yamaha SR400: Příjemný návrat na konec sedmdesátek

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je výborné, ale ne v tom moderním smyslu, ale v tom, že mašina je obsypaná autentickými detaily, které jakoby vůbec nestárnou. Přední světlomet i velké, oranžové blinkry jsou stylově někde v 80 letech a to samé platí také pro páčku spojky a vyplétaná kola. A najít dnes takhle tenkou pneumatiku na 18 palcovém kole je prakticky nemožné. Je to zkrátka stará škola i v tomto ohledu a vůbec ničemu to nevadí, přičemž všechny tyhle detaily ocení hlavně řidiči, kteří už mají něco za sebou a proháněli své mašiny již v této dávné minulosti. Jinak sedí všechny komponenty na svém místě a celkově působí tato mašina bytelně a odolně. Při alespoň standardní údržbě by neměly být problémy ani se spolehlivostí.

Yamaha SR400: Příjemný návrat na konec sedmdesátek

Verdikt
Yamaha SR400 je skvělá retro mašina, která je určena hlavně méně náročným řidičům a těm, co si na motocykly z dávné minulosti dobře vzpomínají a ocení hromadu detailů a prvků ze staré školy. Na tomto modelu není opravdu nic extrémně moderního a nutno podotknout, že to ani není potřeba a právě ona spartánská povaha je to, co se cení. Motor se přivání k životu klasickou nakopávačkou, což v dnešní době už moc k vidění není a ve městě tím vzbudíte docela dost pozornosti. Samotný motor je velký jednoválec chlazený vzduchem, přičemž jeho výkon je sice nízký, ale pro většinu věcí dostatečný. Motor táhne příjemně od spodních otáček a nechybí mu slušná odezva na přidání plynu a výrazný zvukový projev. Povedla se i pětistupňová převodovka. Jízdní vlastnosti jsou přímočaré, jízda je čitelná a problémy nebudou mít ani méně zkušení řidiči. Po stránce výbavy nedostanete opravdu nic extra moderního a například klasické, analogové ukazatele ujetých kilometrů je něco, co se dnes také už moc nevidí. Dílenské zpracování je dobré a při standardní údržbě by neměly být problémy ani se spolehlivostí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha SR400: Příjemný návrat na konec sedmdesátek


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.