Přeposlat Moto Guzzi California 1400 Touring SE: Skvělý cesťák do všech podmínek

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Moto Guzzi California 1400 Touring SE: Skvělý cesťák do všech podmínek

28.09.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

California 1400 Touring SE je s největší pravděpodobností nejlepší mašina, jakou firma Moto Guzzi nabízí a jedná se zároveň a jeden z nejlepších zástupců své kategorie. Tento velký cesťák nabídne pohodlné zdolávání dlouhých vzdáleností a zároveň až překvapivě agilní chování na klikatých okreskách, kde se cítí vcelku příjemně.

Moto Guzzi California 1400 Touring SE: Skvělý cesťák do všech podmínek

Motor
O pohon tohoto velkého toureru se stará adekvátně velký motor, a to dvouválcová jednotka Quattrovalvole o zdvihovém objemu 1380cc, která je chlazená vzduchem a olejem. Nejvyšší výkon tohoto podélně uloženého motoru je 96 koní při 6500 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 120 Nm. Ten je dostupný již v 2750 ot/min, což naznačuje, že motor je zaměřený hlavně na nižší otáčky a jeho odezva je tedy vskutku dobrá již v nižších otáčkách. Při náhlé potřebě zrychlení není vůbec nutné ho nějak drasticky vytáčet a motor vám poskytne solidní dynamiku i ve spodní části otáčkoměru. Odezva na přidání plynu je dobrá, motor reaguje velmi rychle a potěší i výrazný zvukový projev. Míra vibrací je pak velmi nízká a k dispozici jsou tři palivové mapy motoru s označením SPORT-TOURING-RAIN. Při sportovním módu je odezva na přidání plynu vcelku agresivní a motor působí tak nějak ostřeji a dychtivěji. Převodovka je klasicky šestistupňová a její používání je příkladně pohodlné, přičemž jednotlivé převodové stupně tam padají jako po másle bez jakékoliv větší námahy.

Moto Guzzi California 1400 Touring SE: Skvělý cesťák do všech podmínek

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou výborné a California 1400 Touring SE je schopná jak klidného korzování při delších výletech, tak sportovnějších výkonů. I přes vyšší hmotnost a celkově velké rozměry je ovladatelnost až překvapivě dobrá a jednoduchá, což je něco, co se o starých mašinách Moto Guzzi tohoto typu v minulosti moc říkat nedalo. Až překvapivě dobré je pak chování v zatáčkách a tato mašina je ve své třídě vlastně tak trochu unikát, protože se moc často nestává, abyste si na velkém cestovním stroji vyloženě užívali jízdu na klikatých okreskách. Vyšší hmotnost čítající 337 kg (provozní) znamená skálopevnou stabilitu i ve vyšších rychlostech a díky dobře naladěným tlumičům si užijete i solidní míru komfortu. Žádnou větší výtku nemáme ani k brzdné soustavě, kterou dodala společnost Brembo a která se skládá ze dvou kotoučů na předním a jednoho kotouče na zadním kole. Přední kotouče disponují průměrem 320 mm a jsou doplněny radiálním třmenem, zatímco na zadním kole sedí jeden kotouč o průměru 282 mm. Jejich výkon je dostatečný, a i když mají spíše pozvolnější nástup, snesou i větší zatížení a takřka vůbec nevadnou.

Moto Guzzi California 1400 Touring SE: Skvělý cesťák do všech podmínek

Výbava
Po stránce výbavy si není na co stěžovat a tento, ve většině směrů tradiční motocykl, je vybavený i zajímavými moderními prvky. Dostanete například dvoukanálový systém ABS od firmy Continental, již zmíněné tři módy motoru a nechybí ani systém kontroly trakce stavitelný ve třech úrovních. Kontrola trakce je, stejně jako ABS, plně vypínatelná a v základní výbavě dostanete i tempomat pro příjemnější cestování na větší vzdálenosti. Velkou pochvalu si zaslouží také palubní deska obsahující velký, analogový otáčkoměr a v něm uložený kruhový displej, který zobrazuje rychlost a ostatní důležité prvky. V otáčkoměru mají své místo také klasické informační diody a čitelnost je příjemná i na přímém slunečním světle. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 740 mm a nádrž zvládne pojmout 20.5 litru paliva, což stačí na vcelku solidní dojezd na plné natankování. Mohutný přední světlomet je dostatečně výkonný, vysoký štít vám zase poskytne dobrou ochranu před větrem a povedla se i zpětná zrcátka. Ta vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi a po stránce ergonomie je na tom California 1400 Touring SE tedy velmi dobře. Rozměry pneumatik jsou 130/70 R 18 vpředu a 200/60 R 16 vzadu.

Moto Guzzi California 1400 Touring SE: Skvělý cesťák do všech podmínek

Kvalita a spolehlivost
Po stránce dílenského zpracování si není prakticky vůbec na co stěžovat a výrobce tedy napravil jednu z klasických bolístek starších verzí 1100. Všechno sedí hezky na svém místě, nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách a lak je dostatečně silný a kvalitní už na první pohled. Dobře působí také chromované doplňky, které vypadají opravdu kvalitně a všechno na této mašině působí tak nějak poctivě a bytelně. Žádné větší problémy by pak neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti, a pokud budete dodržovat servisní intervaly, California 1400 se vám odmění bezproblémovým chodem.

Moto Guzzi California 1400 Touring SE: Skvělý cesťák do všech podmínek

Verdikt
California 1400 Touring SE je s největší pravděpodobností nejlepší mašina, jakou firma Moto Guzzi nabízí a jedná se zároveň a jeden z nejlepších zástupců své kategorie. Tento velký cesťák nabídne pohodlné zdolávání dlouhých vzdáleností a zároveň až překvapivě agilní chování na klikatých okreskách, kde se cítí vcelku příjemně. Jinak se ale jedná o klasika každým coulem s tak trochu retro designem, který možná není nejoriginálnější, ale v žádném případě ani neurazí a tato mašina je plná hezkých detailů. Motor má dostatek síly už v nízkých otáčkách, nechybí mu ani charizmatický zvukový projev a potěší i tří volitelné jízdní módy. Výbava je slušná, na palubě neschází kontrola trakce ani brzdný systém ABS a za příplatek si je možné dopřát spoustu designových i funkčních doplňků. Po stránce dílenského zpracování si není na co stěžovat a při alespoň standardní údržbě určitě nenastanou problémy ani po stránce spolehlivosti. Cena této mašiny na našem trhu začíná na částce 499 990 Kč s DPH.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Moto Guzzi California 1400 Touring SE: Skvělý cesťák do všech podmínek


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.