Přeposlat MV Agusta F3 800 AMG: Jak si Agusta začala tykat s Mercedesem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

MV Agusta F3 800 AMG: Jak si Agusta začala tykat s Mercedesem

21.09.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Německé automobilky si v poslední době velmi rády tykají s italskými výrobci motocyklů a po Ducati, kterou vlastní automobilka Audi, se po svém výrobci motocyklů začal dívat také Mercedes. U něj ve finále skončila slavná MV Agusta a na autosalonu ve Frankfurtu se ukázalo první spojení těchto dvou společností.

MV Agusta F3 800 AMG: Jak si Agusta začala tykat s Mercedesem

Mercedes sice nevlastní úplně celou Agustu, ale vlastnictví 25% akcií není vůbec zanedbatelné a zdá se, že tato slavná italská firma konečně našla vhodného partnera. V minulosti do ní vstoupilo například i německé BMW a pocit, že italští výrobci motocyklů a německé automobilky jdou v poslední době ruku v ruce, není jenom pocit, ale fakt. Již zmíněné Ducati přešlo pod křídla koncernu Volkswagenu, a to konkrétně Audi a vzhledem k tomu, že Mercedes a Audi jsou velcí konkurenti, tak vstup Mercedesu do jiné italské společnosti vyrábějící sportovní mašiny určitě nijak závratně nepřekvapí. Spojení německého světa automobilů a italského světa motocyklů vypadá jako trefa do černého, protože němci prostě neumí onen vyzývavý design se zaměřením i na ty nejmenší detaily, který chytne za srdce a v Itálii na tom zase nejsou většinou nejlíp v oblasti zpracování a spolehlivosti, což je doména německých společností. Model vzniklý ze spolupráce Mercedesu a MV Agusty představený na autosalonu ve Frankfurtu nese velmi jednoduché označení F3 800 AMG, a pokud čekáte nějakou šílenost s obrovským výkonem, tak budete pravděpodobně trochu zklamaní.

MV Agusta F3 800 AMG: Jak si Agusta začala tykat s MercedesemMV Agusta F3 800 AMG: Jak si Agusta začala tykat s Mercedesem

Jedná se totiž víceméně o standardní model F3 800 oblečený do trochu jiného kabátku a vliv Mercedesu je patrný hlavně na zabarvení, které pochází ze sportovního kupé Mercedes AMG GT S. Design se proti standardnímu modelu nijak nezměnil a co si budeme povídat, ten ani žádné výraznější změny nepotřeboval a jiný barevný kabátek je tak všechno, co by bylo žádoucí. Design je samozřejmě otázkou osobních preferencí a individuálního přístupu a na trhu jsou určitě i hezčí mašiny, než Agusta F3 800, ale i tak se jedná o přitažlivý, charizmatický motocykl a hezkou práci v typickém, italském duchu. A zlato-černý odstín od Mercedesu s označením ,,AMG Solarbeam“ Agustě až překvapivě přistane a jedná se o po čertech přitažlivou kombinaci. Nezůstalo ale pouze u barvy karoserie a například stylová kola se pyšní žlutými lemy a sedlo je zase vyvedeno v černé barvě se žlutým kontrastním prošíváním. Skvěle vypadá také netradiční víčko nádrže a na karoserii si lze všimnout jak loga Agusty, tak několika nápisů AMG.

MV Agusta F3 800 AMG: Jak si Agusta začala tykat s MercedesemMV Agusta F3 800 AMG: Jak si Agusta začala tykat s Mercedesem

Co se týče techniky, tak v tomto ohledu se Agusta F3 800 nijak nezměnila a tento koncept vyrobený ve spolupráci s firmou Mercedes-AMG je tedy po motorové i podvozkové stránce úplně stejný, jako standardní model. Na druhou stranu je nutné podotknout, že žádné výrazné změny ani nebyly nutné a zde použitý tříválcový motor patří mezi nejlepší pohonné jednotky vůbec. Tento motor o zdvihovém objemu 798cc disponuje krásným výkonem čítajícím 148 koní (13000 ot/min) a více než slušným točivým momentem o hodnotě 88 Nm (10600 ot/min), což jsou výkony pro dynamickou jízdu opravdu dostatečné. Agusta F3 800 patří za jeden z nejostřejších a nejdivočejších motocyklů ve své třídě a hodně se na tom podepsala velmi nízká hmotnost čítající příjemných 173 kg (bez náplní). Na autosalonu ve Frankfurtu byl představený pouze koncept, který se nikdy nebude vyrábět, nicméně díky velmi pozitivním ohlasům je dost možné, že nějaká limitované edice přece jenom vznikne. První nástřel spolupráce Mercedesu a Agusty vypadá parádně a jsme opravdu zvědaví, čeho se v blízké budoucnosti dočkáme.

MV Agusta F3 800 AMG: Jak si Agusta začala tykat s MercedesemMV Agusta F3 800 AMG: Jak si Agusta začala tykat s Mercedesem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku MV Agusta F3 800 AMG: Jak si Agusta začala tykat s Mercedesem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.