Přeposlat Harley-Davidson Street 750: Mladá krev ve službách H-D

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Harley-Davidson Street 750: Mladá krev ve službách H-D

16.09.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Harley-Davidson Street 750 je vším, čím by měl správný Harley být a navíc přidává několik zajímavých vlastností, jako například až překvapivě agilní chování. Navíc nepostrádá charisma a styl svých větších sourozenců a této klasické americké značce se zacílení na mladší řidiče povedlo na jedničku s hvězdičkou.

Harley-Davidson Street 750: Mladá krev ve službách H-D

Motor
Hlavní hvězdou motocyklu Harley-Davidson Street 750 je určitě jeho motor, který tak trochu vybočuje z konvencí pohonných jednotek této společnosti a hlavním rozdílem proti ostatním motorům používaných v mašinách H-D je chlazení. Dvouválcový motor Revolution X o zdvihovém objemu 749cc totiž není chlazený vzduchem, ale kapalinou, což sebou nese jak výhody, tak nevýhody. Mírnou nevýhodou může být lehká ztráta charakteru a osobnosti, kdy motor částečně přišel o typický dunivý projev a je spíše tišší a jeho křik je méně výrazný. Další změnou je fakt, že motor musíte pro svižnější jízdu trochu potočit, což je ve světě H-D také netypické, ale bereme spíše jako kladnou vlastnost, protože tato mašina cílí hlavně na mladší jezdce a tak nějak se to k ní hodí. Nejlepší věcí kapalinového chlazení je ale podstatně klidnější chod a na vibrace podobné sbíječce tak můžete rovnou zapomenout. Točivý moment tohoto motoru čítá 59 Nm (4000 ot/min), což sice nevypadá nijak extra zajímavě, ale Street 750 není žádný tlouštík a na svižné rozhýbání jeho 229 kg tento výkon stačí bez větších problémů. Šestistupňová převodovka je velmi přesná, s motorem je dobře sladěná a pracuje se s ní opravdu příjemně.

Harley-Davidson Street 750: Mladá krev ve službách H-D

Jízda a ovladatelnost
Motor běží neuvěřitelně lehce, jde krásně za plynem do otáček a radost z jeho točení se přenáší i do jízdy. Na dálnicích ve vysokých rychlostech sice motor trochu ztrácí a nad rychlostí 130 km /h se od něj přenesou do řízení mírné vibrace, ale na okresce je jako doma a právě zde se Street 750 cítí nejlíp. Ovladatelnost je velmi jednoduchá i v nižších rychlostech, zatáčky zvládá tato mašina naprosto s přehledem a celkově působí příjemně agilním dojmem. Všechno je tak nějak lehké, přímočaré a jednoduché a pocit neohrabanosti nebo těžkopádnosti je této mašině naprosto cizí. Díky příjemnému ovládání i v nižších rychlostech je jízda pohodlná i v hustém městském provozu, kde se budete prolétat betonovou džunglí s elegancí tomuto motocyklu vlastní. Navzdory agilním jízdním vlastnostem ale nebyla míra komfortu nijak zanedbána a tlumiče zvládnou odfiltrovat i výraznější nerovnosti a méně kvalitní povrchy. Pochvalu si zaslouží také brzdy, které jsou odolné a zvládnou zastavit tuto mašinu vcelku rychle. Brzdy dodala společnost Brembo a na předním i zadním kole se nachází po jednom kotouči s dvoupístkovým třmenem.

Harley-Davidson Street 750: Mladá krev ve službách H-D

Výbava
Výbava je spíše základní, ale tak nějak se to k tomuto motocyklu hodí a žádné extra vychytávky ani nejsou potřeba. Spartánské pojetí celého tohoto modelu je nejlíp patrné na jednouché palubní desce, která se skládá z analogového tachometru, ve kterém je usazený malý displej. Tento displej zobrazuje buď celkový počet ujetých kilometrů, nebo měří aktuální zdolanou vzdálenost a v palubní desce je také pár informačních diod. Výhoda jednoduché palubní desky je hlavně v dobré čitelnosti za všech podmínek a všechno je zde příjemně přehledné, přičemž velký budík je také velmi dobře umístěný a řidič má na něj vždy dobrý výhled. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 710 mm a nádrž zvládne pojmout 13.1 litru paliva, což stačí na docela solidní dojezd na plné natankování. Motor není nijak přehnaně žíznivý a dá se docela pohodlně jezdit za 5.5 litru paliva na 100 km. Zpětná zrcátka vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi, přední světlomet je dostatečně výkonný a zmínit musíme také stylová kola, která se k celkovému charakteru této mašiny velmi dobře hodí. Rozměry na nich osazených pneumatik jsou 100/80 17 vpředu a 140/75 15 vzadu.

Harley-Davidson Street 750: Mladá krev ve službách H-D

Kvalita a spolehlivost
Jedná se o levný a dostupný Harley, takže by se dalo očekávat, že dílenské zpracování tomu bude odpovídat, ale Street 750 docela překvapil a úroveň zpracování vůbec není špatná. Je tomu právě přesně naopak, všechno sedí dobře na svém místě, nikde nic nevrže ani na méně kvalitních silnicích a temný lak působí velmi odolným dojmem. Motocykl se sice vyrábí v Indii, ale je vidět, že si Harley dává na kvalitě záležet a výstupní kontroly jsou zřejmě hodně důrazné. O výdrži a spolehlivosti vůbec nepochybujeme, protože se tento model již nějakou tu dobu prodává a žádné závažnější problémy nebo průšvihy se spolehlivostí hlášeny nebyly. A cena? Ta je na Harley docela příznivá a základní, černá varianta se na našem trhu prodává za zhruba 175 000 Kč. Jiné barevné varianty (modrá, červená a šedá) pak vyjdou v přepočtu bez pár drobných na 180 000 Kč.

Harley-Davidson Street 750: Mladá krev ve službách H-D

Verdikt
Harley-Davidson Street 750 je vším, čím by měl správný Harley být a navíc přidává několik zajímavých vlastností, jako například až překvapivě agilní chování. Navíc nepostrádá charisma a styl svých větších sourozenců a této klasické americké značce se zacílení na mladší řidiče povedlo na jedničku s hvězdičkou. Motor je trochu nezvykle chlazený kapalinou, takže ztratil něco málo z tradičního projevu, ale jinak má toto chlazení veskrze kladný dopad. Jde s radostí do otáček, míra vibrací je velmi nízká a jeho výkon je pro svižnou jízdu dostatečný. Není to mašina na dlouhé cestování po dálnicích, ale výlety po klasických okreskách zvládá s přehledem a právě zde vynikne agilní chování a jednoduchá ovladatelnost. Jízda je nezáludná, za všech okolností předvídatelná a Street 750 jde s radostí do zatáček. Míra komfortu je pak velmi dobrá a nemusíte se bát ani méně kvalitních povrchů nebo rozbitých městských cest. Výbava je pouze základní, ale nic důležitého nechybí a nic navíc ani potřebovat nebude. Pomyslnou třešničkou na dortu je nadprůměrné dílenské zpracování a vcelku nízká cena, která dělá tento Harley dostupný i širší veřejnosti.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Harley-Davidson Street 750: Mladá krev ve službách H-D


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.