Přeposlat Yamaha MT-09 SR: Drsnější a divočejší brácha modelu MT-09

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha MT-09 SR: Drsnější a divočejší brácha modelu MT-09

04.09.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Už standardní Yamaha MT-09 je velmi povedený motocykl a verze SR ji vylepšuje hlavně po stránce designu, stylu a výbavy. Jedná se o jakousi drsnější, neotesanější verzi a celkový feeling pouličního darebáka této mašině vyloženě sluší.

Yamaha MT-09 SR: Drsnější a divočejší brácha modelu MT-09

Motor
O pohon mašiny Yamaha MT-09 SR (Street Rally) se stará parádní řadový tříválec ze standardního modelu SR-09, který disponuje zdvihovým objemem 847cc, kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem. Tento motor dosahuje nejvyššího výkonu 115 koní při 10 000 ot/min a točivý moment o hodnotě 87.5 Nm je dostupný při 8 500 ot/min. Jeho hlavní přednost je ochota a lehkost, s jakou se točí a vcelku výrazná výkonnostní špička. Zátah je velmi slušný i v nižších a středních otáčkách, ale toho nejlepšího se dočkáte spíše v poslední třetině otáčkoměru. Motor vás díky mohutnému točivému momentu výrazně nakopne a jedná se o vskutku návykovou záležitost. Odezva na přidání plynu je prakticky okamžitá, žádných výraznějších prodlev se nedočkáte a pochvalu si zaslouží také docela vyrovnaný chod. Zvukový projev je příjemně agresivní a co se týče dynamiky, oněch 115 koní vám dokáže pořádně rozproudit krev v žilách. Jedná se o docela lehký motocykl (188 kg) a motor s touto váhou nemá vůbec žádný problém, přičemž maximální rychlost se může vyšplhat až na 232 km/h. Spotřeba není nijak dramatická a bez větších problémů lze jezdit za zhruba 4.5 litru na 100 km. Převodovka je pak klasicky šestistupňová a s motorem je dobře sladěná.

Yamaha MT-09 SR: Drsnější a divočejší brácha modelu MT-09

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, avšak kvůli přepracovaným tlumičům se tato verze chová trochu jinak, než standardní model. Jízda není tak ucelená a na méně kvalitních površích se dočkáte mírného odskakování a nervozity. Agilita jízdy je ale výtečná, mašina reaguje na sebemenší změnu směru a s radostí se vrhá do zatáček. Dobrá jsou také komunikativní řidítka, díky kterým budete mít k dispozici dostatek informací o dění pod kolem. Nízká hmotnost se podepsala jak na již zmíněné dynamice, tak i na ovladatelnosti, která není obtížná ani v nižších rychlostech. Proplétat se hustým městským provozem tedy zvládnete určitě bez jakýchkoliv problémů a v tomto prostředí se cítí MT-09 SR jako ryba ve vodě. Vypíchnout musíme i vcelku slušné brzdy, které nemají se zastavením této mašiny žádné větší problémy, a kromě rychlého nástupu se dočkáte také dobrého dávkování. Na předním kole sedí dva kotouče o průměrech 298 mm a na zadním má své místo menší kotouč s průměrem 245 mm. Do předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové třmeny a do zadního pak klasický třmen s jedním pístkem, přičemž brzdy vydrží i větší zatížení a nevadnou ani při výraznějším využívání. Nejsou to sice špičkové brzdy, ale fungují a fungují dobře.

Yamaha MT-09 SR: Drsnější a divočejší brácha modelu MT-09

Výbava
Výbava je velmi dobrá a proti standardní verzi MT-09 dostanete jiný kryt nádrže, kryty vidlic, kryt světlometu, chrániče a širší stupačky. To ale není všechno a pro tento model je k dispozici spousta příplatkové výbavy, jako například titanový tlumič výfuku, držák na iPhone nebo napínač řetězu. Vcelku pohodlné sedlo se nachází ve výšce 850 mm a nádrž zvládne pojmout 14 litrů paliva, což stačí na průměrný dojezd na plné natankování okolo 320 km. Palubní deska je kompletně digitální, takže působí příjemně moderně a díky jednoduché grafice je čitelnost výborná za jakýchkoliv podmínek. Displej vám zobrazí všechny důležité informace a v jeho okolí jsou přítomny také nezbytné informační diody. Zpětná zrcátka vám poskytnou slušný přehled o dění za vámi a žádnou větší výtku nemáme ani k dostatečně výkonnému světlometu. Po stránce ergonomie tedy není této mašině moc co vytknout a jedná se o příjemného společníka na každý den, a to i přes její drsný charakter. Rozměry pneumatik jsou 120/70 x 17 vpředu a 180/55 x 17 vzadu.

Yamaha MT-09 SR: Drsnější a divočejší brácha modelu MT-09

Kvalita a spolehlivost
Ke kvalitě dílenského zpracování nemáme žádné závažnější připomínky a Yamaha MT-09 SR je vyrobena opravdu dobře. Všechno sedí na svém místě a pocitově působí tato mašina bytelně a docela odolně. Pochválit musíme také podstatně agresivnější a tak nějak více neutesaný styl oproti standardnímu modelu, který se nám docela zalíbil a díky novým doplňkům je celkový feeling z tohoto modelu opravdu zajímavý. Je to ale samozřejmě věc osobního vkusu a je docela možné, že někomu se tento obhroublý styl zamlouvat nebude. Po stránce spolehlivosti by neměly nastat žádné závažnější problémy, motor je prověřený a při alespoň standardní údržbě a pravidelném servisu bude tato mašina k neutahání.

Yamaha MT-09 SR: Drsnější a divočejší brácha modelu MT-09

Verdikt
Už standardní Yamaha MT-09 je velmi povedený motocykl a verze SR ji vylepšuje hlavně po stránce designu, stylu a výbavy. Jedná se o jakousi drsnější, neotesanější verzi a celkový feeling pouličního darebáka této mašině vyloženě sluší. Hlavní hvězdou je zde ale bez debat parádní tříválcový motor, který se vyznačuje neutuchající ochotou letět do otáček a zároveň velmi ochotným sbíráním už v nižších otáčkách. Nechybí mu ani jadrný zvukový projev, rychlé reakce na přidání plynu a střídmá konzumace paliva, takže v celkovém součtu se jedná o jeden z nejlepších motorů ve své třídě. Díky vysokému výkonu a nízké hmotnosti je dynamiky jízdy skvělá. Jízdní vlastnosti jsou dobré, avšak na méně kvalitních silnicích tlumiče trochu trpí a celkově působí jízda na horších površích lehce nervózně. Jinak ale musíme vypíchnout dobrou ovladatelnost, solidní odezvu od řidítek a také dostatečné brzdy. Výbava je solidní, za příplatek si můžete i něco málo přikoupit a při každodenním používání určitě oceníte celkově dobrou ergonomii. Dílenské zpracování je určitě nadprůměrné a při standardní údržbě by neměly nastat žádné problémy ani se spolehlivostí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha MT-09 SR: Drsnější a divočejší brácha modelu MT-09


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.