Přeposlat Moto Guzzi Nevada Classic: Klasik každým coulem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Moto Guzzi Nevada Classic: Klasik každým coulem

02.09.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Moto Guzzi Nevada Classic je krásným příkladem toho, když se retro styl povede na jedničku, nijak nepřekáží a naopak hezky podtrhuje celkové vlastnosti. Je to zkrátka klasik každým coulem, který zaujme nejenom milovníky tohoto stylu, ale všechny příznivce originálních, svébytných strojů.

Moto Guzzi Nevada Classic: Klasik každým coulem

Motor
Zadní kolo retro mašiny Moto Guzzi Nevada Classic pohání povedený vidlicový dvouválec o zdvihovém objemu 744cc, který disponuje vzduchovým chlazením a OHV rozvodem. Nejvyšší výkon této pohonné jednotky je 51 koní při 6200 ot/min a točivý moment dosahuje maximální hodnoty 58 Nm, které jsou dostupné při 5000 ot/min. Hlavní předností tohoto motoru je vcelku jadrný a tak trochu retro projev, kdy lehce vibruje a dává najevo svůj charakter. Dynamiky jízdy není nijak zázračná a hmotnost čítající 184 kg se při snaze o ostřejší jízdu projeví, ale o tom tento motocykl opravdu není. Motor i mašina jako celek mají velmi příjemný charakter pouličního darebáka, zátah je solidní i ve středních otáčkách a je opravdu radost s tímto motorem spolupracovat každý den. Jak jsme se již zmínili, vibrace zde jsou, avšak není to nic hrozného a motor vibruje spíš v tom smyslu, že projevuje svůj charakter a toto mírné vibrování nijak zásadně neruší. Zvukový projev celkově hodnotíme jako velmi příjemný, charizmatický a ani není nutné dokupovat si speciální laděné koncovky. Převodovka je pětistupňová, což se ke stylu tohoto motocyklu i k motoru výborně hodí a je dobře odstupňovaná, takže s ní nejsou žádné zásadní problémy.

Moto Guzzi Nevada Classic: Klasik každým coulem

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou perfektní a výborně v sobě kombinují komfort, jednoduchou ovladatelnost a svižné reakce i na klikatých cestách. Mašina je velmi ergonomická a nízko položené sedlo v kombinaci se širokými řidítky vám zprostředkuje příjemný posed. Vůbec se tedy nemusíte bát ani dlouhých projížděk a prakticky neexistuje situace, kdy byste z motocyklu sesedli rozlámaní nebo unavení. Míra komfortu je skvělá, tlumiče si poradí i s méně kvalitními povrchy a určitě potěší také nadprůměrná stabilita i ve vyšších rychlostech. Další věcí je ovladatelnost, která je naprosto bezproblémová a nemusíte se obávat ani nižších rychlostí, ve kterých zvládnete Nevadu stejně bez problémů, jako v klasickém provozu. Jedná se tedy o mašinu vhodnou i do města, kde se budete hustým provozem proplétat naprosto suverénně a bez problémů. Pochvalu si zaslouží i kotoučové brzdy, které nemají se zastavením žádné větší problémy a navíc vydrží i větší zápřah. Na předním kole sedí kotouč o průměru 320 mm a na zadním má své místo menší, 260 mm kotouč. Přední čtyřpístkový třmen pochází od firmy Brembo a do zadního kotouče se zakusuje třmen se dvěma pístky.

Moto Guzzi Nevada Classic: Klasik každým coulem

Výbava
Výbava není nijak zázračná, avšak dostanete všechno pro jízdu nezbytně nutné a víc toho vlastně ani potřebovat nebudete. Jedná se o docela spartánský retro motocykl a k tomu se spartánská výbava dobře hodí. Je samozřejmě možné dopřát si nějakou tu příplatkovou výbavu, avšak není to nezbytně nutné a základ dobře vystihuje celkovou podstatu této mašiny. Palubní deska je příkladně jednoduchá a skládá se ze dvou analogových budíků (tachometr + otáčkoměr), ve kterých sedí malé, monochromatické displeje a samozřejmě nesmí chybět ani informační diody. Všechny instrumenty jsou příjemně jednoduché, mají přímočarou grafiku a s čitelností nejsou problémy ani na přímém slunečním světle. Pohodlné sedlo se nachází ve výšce 760 mm a nádrž pojme 14 litrů paliva, což stačí na slušný dojezd na plné natankování čítající zhruba 325 km. Motor totiž není nijak extra žíznivý a při normální jízdě není problém jezdit průměrně za méně než 4.5 litru na 100 km. Rozměry pneumatik jsou 110/90 vpředu, 130/90 vzadu a vyzdvihnout musíme také krásná drátěná kola, která jenom podtrhují celkový retro feeling Nevady.

Moto Guzzi Nevada Classic: Klasik každým coulem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a Moto Guzzi šlo cestou poctivé výroby, kdy za své peníze dostanete kvalitní komponenty a bytelné zpracování. Pocitově působí Nevada odolně a samozřejmě jí nesmí chybět ani nezbytné chromované doplňky, které jí dodávají na atraktivitě. Všechny komponenty navíc sedí hezky na svém místě a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. Po stránce spolehlivosti by mělo být všechno v nejlepším pořádku, čemuž napovídá také fakt, že se Nevada vyrábí již od roku 1992 a nijak dramaticky se za ta léta nezměnila. Při standardní údržbě a servisních prohlídkách určitě nebude s odolností vůbec žádný problém.

Moto Guzzi Nevada Classic: Klasik každým coulem

Verdikt
Moto Guzzi Nevada Classic je krásným příkladem toho, když se retro styl povede na jedničku, nijak nepřekáží a naopak hezky podtrhuje celkové vlastnosti. Je to zkrátka klasik každým coulem, který zaujme nejenom milovníky tohoto stylu, ale všechny příznivce originálních, svébytných strojů. Motor má výkonu tak akorát, velmi dobře zatahuje už v nižších a středních otáčkách a nechybí mu ani decentní výkonnostní špička. Navíc má skvělý zvukový projev a celkově dává svůj charakter hodně najevo, což je samozřejmě jenom dobře. Není ani přehnaně žíznivý a za ta léta se tento motor podařilo vyladit prakticky k dokonalosti. Jízdní vlastnosti jsou taktéž skvělé a kombinují v sobě dobrou ovladatelnost, příjemné reakce i v nízkých rychlostech a nadprůměrnou stabilitu. Pochvalu si zaslouží také dobrá ergonomie a pohodlný posed za řidítky, díky kterému se můžete bez obav vydat i na opravdu dlouhý výlet. Výbava je spíše základní, ale nic víc ani není potřeba a dostanete všechno, co budete pro jízdu potřebovat. Dílenské zpracování je pak poctivé, celkově působí tato mašina příjemně bytelně a problémy by neměly být ani se spolehlivostí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Moto Guzzi Nevada Classic: Klasik každým coulem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.