Přeposlat Aprilia SRV 850 ABS/ASR: Skútr jako stvořený pro okruhové hrátky

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Aprilia SRV 850 ABS/ASR: Skútr jako stvořený pro okruhové hrátky

28.08.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Aprilia SRV 850 je opravdu divoký a nespoutaný skútr, který je jako stvořený pro řádění na okruhu nebo klikaté okresce. Určitě to není žádný nudný převozník z bodu A do bodu B, ale charizmatický stroj, který dokáže zvednout hladinu adrenalinu až někam do nebe.

Aprilia SRV 850 ABS/ASR: Skútr jako stvořený pro okruhové hrátky

Motor
Zadní kolo velkého skútru Aprilia SRV 850 pohání skvělý dvouválcový motor o zdvihovém objemu 839.3cc, který se vyznačuje hlavně vysokým výkonem a sílou prakticky v jakémkoliv spektru otáček. Pod ruce dostanete 76 koní při 7750 ot/min a točivý moment o hodnotě 76.4 Nm (ten je dostupný při 6000 ot/min). Jedná se o jeden z nejvýkonnějších a nejrychlejších skútrů vůbec a akcelerace z jakékoliv situace a rychlosti je vskutku návyková. Motor se ochotně sbírá už v nízkých otáčkách, má dostatek síly ve středních a nechybí mu ani výrazná výkonnostní špička. Odezva na přidání plynu je blesková a vlastně pouze stačí vzít za plyn a vyrazit. Prakticky nic vás nezastaví a nějaké stoupání nebo podobné věci jsou s tímto skútrem brnkačka, přičemž maximální rychlost se dokáže lehce přehoupnout přes 200 km/h. Trochu nás zklamal zvukový projev, který je mnohem umírněnější, než byste od velkého dvouválce čekali a motor svým zvukem evokuje spíše menší skútr, než klasický motocykl (ke kterému má tento model blíž). Spotřebou má ale zase blíž k větší mašině a moc úsporný tento model sice není, ale vzhledem k výkonu a úžasné akceleraci se to dá pochopit. Není to skútr do města, kde se motor v nízkých rychlostech necítí moc dobře, ale spíš výkonný stroj na klikaté okresky. Převodovka CVT je s motorem perfektně sladěná a i ona se hodně podepsala pod výbornými dynamickými schopnostmi.

Aprilia SRV 850 ABS/ASR: Skútr jako stvořený pro okruhové hrátky

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou podobné spíše sportovnímu motocyklu, než klasickému skútru se všemi přednostmi a nedostatky. Na klikaté okresce se tento model cítí jako ryba ve vodě a zde vynikne jeho perfektní ovladatelnost a rychlé reakce na změny směru jízdy. Nicméně na zvládnutí to určitě není úplně jednoduchý kousek a Aprilia SRV 850 umí být občas divoká až moc. Není to ani žádná muší váha a s provozní hmotností 279 kg není ovládání v nízkých rychlostech moc jednoduché a ani příjemné. Z tohoto důvodu není tento model úplně vhodný do pomalého městského provozu a v betonové džungli zažijete i víc problémů. Silný a točivý motor neustále svádí k vysokým rychlostem a dynamické jízdě, takže udržovat předepsané rychlosti ve městě může být trochu problém. Další věc je ta, že v nízkých rychlostech je motor mírně udušený a vůbec se v nich necítí dobře, takže celkově je Aprilia SRV 850 ve městě lehce nervózní. S vyššími rychlostmi mimo město ale nervozita mizí a dostaví se ohromná záplava dynamiky a adrenalinu. Brzdy si určitě zaslouží pochvalu, protože nemají se zastavením tohoto velkého a těžkého skútru žádné větší problémy a potěší také jejich vysoká výdrž. Navíc se i dobře dávkují, takže s nimi nejsou žádné potíže. Na předním kole sedí dva kotouče o průměrech 300 mm a na zadním má své místo jeden 280 mm kotouč.

Aprilia SRV 850 ABS/ASR: Skútr jako stvořený pro okruhové hrátky

Výbava
Výbava je velmi dobrá a za své peníze dostanete kvalitní, značkové komponenty (brzdy od společnosti Brembo) a také různé bezpečnostní prvky. Nechybí například brzdný systém ABS a na palubě je přítomná dokonce také kontrola trakce, což je něco, co na skútru opravdu není běžné. Systém kontroly trakce má dvě nastavení a jde také vypnout, takže pokud jste hodně zkušení a věříte si, můžete si vzít všechnu tíhu na sebe. Z té normální výbavy pak pochopitelně nesmí chybět ani úložný prostor pro rukavice a přilbu a pohodlné sedlo. To se nachází ve výšce 780 mm a je pro dva, přičemž místa je na něm opravdu dost a ve dvou se tak nemusíte obávat ani delších vyjížděk. Palubní deska je standardní a skládá se ze dvou velkých analogových budíků (tachometr a otáčkoměr), rozměrného displeje a několika informačních diod. Všechny instrumenty jsou docela přehledné a s čitelností nejsou problémy ani na přímém slunečním světle. Nádrž zvládne pojmout slušných 18.5 litru paliva, avšak při sportovní jízdě, ke které tento model vyloženě svádí, ji není problém vycucnout opravdu hodně rychle. Rozměry pneumatik jsou 120/70-R16 vpředu, 160/60-R15 vzadu a výrobce použil gumy Pirelli Diablo Scooter.

Aprilia SRV 850 ABS/ASR: Skútr jako stvořený pro okruhové hrátky

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a za své peníze dostanete také spoustu kvalitních a značkových komponent, takže po stránce spolehlivosti by mělo být také všechno v pořádku. Celkově působí Aprilia SRV 850 docela bytelně a vypadá, že něco vydrží a že ji nerozhodí ani opravdu pořádný zápřah. Povedeně hodnotíme také agresivní design, který evokuje závodní motocykl a tento skútr dává už svým vzezřením najevo, že dokáže upalovat opravdu rychle.

Aprilia SRV 850 ABS/ASR: Skútr jako stvořený pro okruhové hrátky

Verdikt
Aprilia SRV 850 je opravdu divoký a nespoutaný skútr, který je jako stvořený pro řádění na okruhu nebo klikaté okresce. Určitě to není žádný nudný převozník z bodu A do bodu B, ale charizmatický stroj, který dokáže zvednout hladinu adrenalinu až někam do nebe. Hlavně motor je opravdu úžasný a jeho výkon bere dech pokaždé, když pořádně vezmete za plyn. Ochotně se žene do otáček, neúnavně zrychluje z jakékoliv rychlosti a nechybí mu ani výrazná výkonnostní špička. Není zrovna dvakrát úsporný, ale 76 koní prostě něco zkonzumuje a hlavně, motor svým charakterem vyloženě svádí k dynamické jízdě. V nízkých rychlostech se navíc necítí moc dobře, a pokud hledáte skútr vyloženě do města, na tento raději zapomeňte. Tohle je mašina spíše pro zkušené řidiče, kterým už prošly pod rukama i výkonnější kousky. Na klikaté okresce nebo na okruhu je Aprilia SRV 850 jako doma a právě zde si užijete skvělé reakce na změny směru jízdy a celkově fantastickou agilitu. Výbava je dobrá a kromě klasiky dostanete i brzdný systém ABS a moderní kontrolu trakce. Za příplatek je pak možné pořídit si spoustu doprovodných věcí, jako například jinou koncovku výfuku, tmavé plexi nebo karbonové blatníky. Pokud máte o tento velký a zatraceně rychlý skútr zájem, tak cena na našem trhu začíná na částce 309 990 Kč s DPH.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Aprilia SRV 850 ABS/ASR: Skútr jako stvořený pro okruhové hrátky


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.