Přeposlat Suzuki Bandit 1250S: Neúnavný a univerzální dříč

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki Bandit 1250S: Neúnavný a univerzální dříč

24.08.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki Bandit 1250S je jeden z nejlepších motocyklů pro každodenní používání a je to takový ten neúnavný dříč, který vám bude dělat společnost i v těch nejhorších podmínkách. Je tedy praktický, dobře postavený, je docela zábava ho řídit a navíc je dostupný, protože jeho cena je nastavena velmi příjemně.

Suzuki Bandit 1250S: Neúnavný a univerzální dříč

Motor
Zadní kolo nového motocyklu Suzuki Bandit 1250S ABS roztáčí řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 1255cc, který je chlazený kapalinou a disponuje DOHC rozvodem. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 98 koní při 7500 ot/min a točivý moment čítá hezkých 108 Nm při 3700 ot/min. Mezi hlavní přednosti tohoto motoru patří hlavně velmi klidný, vyrovnaný chod a rychlé reakce na přidání plynu, což z něj dělá ideálního partnera na každodenní soužití. Výkon z něj nemusíte nijak dramaticky dolovat a docela dost ho dostanete i v nižších otáčkách, ve kterých je zátah vcelku slušný a odpadá tak nutnost neustále ho držet ve vysokých otáčkách. Zvukový projev je takový civilní, není nijak otravný ani ve vyšších otáčkách a celkově hodnotíme tento motor veskrze kladně. Není to žádný vybroušený klenot, ale jedná se o více než solidního společníka pro každý den, který je příjemný, komunikativní a není ani příliš žíznivý. Když nebudete příliš tlačit na pilu a pojedete takovým normálním cestovním tempem, není problém urazit na plnou nádrž o objemu 19 litrů okolo 350 km, což není vůbec špatné. Na delší cestování se tedy jedná o vhodný motor s dostatkem síly, rozumnou spotřebou a pochválit musíme také převodovku. Ta je klasicky šestistupňová, je přesná a celkově se s ní pracuje opravdu příjemně.

Suzuki Bandit 1250S: Neúnavný a univerzální dříč

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou vyloženě podřízeny co nejpříjemnějšímu cestování a při nepříznivém počasí určitě oceníte solidní ochranu proti větru a dešti pro kolena i horní polovinu těla. Ochranný štít sice není stavitelný, ale je usazený docela rozumně a problémy nebudou mít ani vyšší postavy. To samé platí také o pohodlném sedlu a neutrální pozici za řidítky, díky které si najdou to své jak malé, tak vyšší postavy a Suzuki Bandit 1250S je ukázkový příklad velmi univerzální mašiny pro všechny. Po stránce podvozku se nejedná o nějak extra moderní mašinu, ale ani kombinace spíše základních tlumičů a opravdu vysoké hmotnosti (254 kg) nevyústila v žádný problém. Agilita na klikatých okreskách je až překvapivě slušná, motocykl poslouchá na slovo a nemá problém ani s častými a rychlými změnami směru jízdy. Potěší také perfektní přilnavost ve všech situacích a jediné, co si zaslouží mírnou výtku, je méně komunikativní řízení, které je občas až moc lehké. Ve vysokých rychlostech působí Bandit 1250S velmi klidně, vyrovnaně a je za všech okolností stabilní. Brzdy fungují na jedničku, nemají s promptním zastavením žádné závažnější problémy a nevadnou ani při výraznějším využívání. Na předním kole jsou osazeny dva kotouče o průměru 310 mm a na zadním sedí menší, 240 mm kotouč.

Suzuki Bandit 1250S: Neúnavný a univerzální dříč

Výbava
V porovnání s hlavními konkurenty působí Suzuki Bandit 1250S v oblasti výbavy jako jejich chudý příbuzný a není to jenom pocit, protože výbava je opravdu hodně spartánská. Nedostanete žádné moderní vychytávky, jako je například kontrola trakce, jízdní módy, rychlořazení nebo kontrola protočení kola a jediná modernější věc ve výbavě je systém ABS. Dostanete vlastně pouze dvě kola, motor a místo, kam si sednout, ale hlavní otázka je, zda to nějak moc vadí. Podle nás nevadí, protože se jedná o docela levný model a takovéto spartánské provedení se k němu perfektně hodí. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 805 mm a je stavitelné až do výšky 825 mm, takže na své si přijdou opravdu všichni. Nádrž pojme již zmíněných 19 litrů paliva a dojezd na plné natankování se pohybuje okolo 350 km, takže na benzinové pumpě moc času trávit určitě nebudete. Palubní deska je pojata ve standardním duchu a skládá se z analogového otáčkoměru a displeje, který zobrazuje rychlost, stav nádrže a ostatní, důležité informace. Samozřejmě nechybí ani doprovodné diody a celkově potěší dobrá čitelnost, která je způsobena hlavně jednoduchou a nekomplikovanou grafikou. Rozměry pneumatik jsou 120/70ZR17 vpředu a 180/55ZR17 vzadu.

Suzuki Bandit 1250S: Neúnavný a univerzální dříč

Kvalita a spolehlivost
Předchozí generace této mašiny měla velmi dobrou pověst jak v oblasti zpracování, tak spolehlivosti a dá se tak očekávat, že ta nová na tom bude stejně. Stojí totiž víceméně na stejném základu, má prakticky identický motor a moc úplně nových a neprověřených věcí na ní nenajdete. Hlavně motor by měl bez větších problémů vydržet i pořádný zápřah, ke kterému je ostatně stavěný. Dílenské zpracování je perfektní, všechno sedí hezky na svém místě a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. Je to zkrátka poctivý motocykl po všech stránkách a při alespoň standardní údržbě bude určitě fungovat bez jakýchkoliv protestů.

Suzuki Bandit 1250S: Neúnavný a univerzální dříč

Verdikt
Suzuki Bandit 1250S je jeden z nejlepších motocyklů pro každodenní používání a je to takový ten neúnavný dříč, který vám bude dělat společnost i v těch nejhorších podmínkách. Je tedy praktický, dobře postavený, je docela zábava ho řídit a navíc je dostupný, protože jeho cena je nastavena velmi příjemně. Motor má dostatek síly i v nižších otáčkách, běží naprosto klidně, nechybí mu ani rychlá odezva na přidání plynu a celkově jde o prověřenou a spolehlivou jednotku. Jízdní vlastnosti jsou dobré a rychlé reakce na změny směru jízdy občas vyloženě překvapí. Nebudou vám dělat problémy ani klikaté okresky a ve vysokých rychlostech se Bandit vyznačuje zase skálopevnou stabilitou. Pochválit musíme i výkonné a odolné brzdy vybavené systémem ABS. Právě tento systém je jediným výraznějším a modernějším prvkem ve výbavě, nicméně to nevidíme jako zásadní problém a vzhledem k nízké ceně, která čítá 239 900 Kč s DPH, se dá slabší výbava pochopit a odpustit. Dílenské zpracování je perfektní a žádné větší problémy by neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki Bandit 1250S: Neúnavný a univerzální dříč


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.