Přeposlat Victory Gunner: Oldschoolový cruiser vyvedený v bobber stylu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Victory Gunner: Oldschoolový cruiser vyvedený v bobber stylu

21.08.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Gunner je docela povedený cruiser, se kterým Victory pokračuje v poslání přidat do tohoto segmentu motocyklů trochu toho výkonu. Je to charismatický stroj typické americké školy s pořádným motorem, který potěší také kvalitním zpracováním, dobrými jízdními vlastnostmi a relativně rozumnou cenou.

Victory Gunner: Oldschoolový cruiser vyvedený v bobber stylu

Motor
O pohon motocyklu Victory Gunner se stará prověřený motor Freedom 106, což je vzduchem chlazený dvouválec o zdvihovém objemu 1731cc. Nejvyšší výkon této pohonné jednotky je zhruba 93 koní při 5300 ot/min a točivý moment dosahuje masivních 149 Nm. Ty jsou dostupné již při 3700 ot/min a největší síla tohoto motoru je právě v zátahu v nízkých a středních otáčkách. Pálení pneumatik není vůbec žádný problém a stačí sebemenší přidání plynu a Gunner vyrazí bez výraznějšího protestování vpřed nehledě na zařazený převodový stupeň. Motoru samozřejmě neschází charizmatický zvukový projev a jeho další přednost jsou naprosto minimální vibrace. Při ideální cestovní rychlosti, která se pohybuje okolo 105 km/h, se motor rozvaluje v 2350 ot/min a jen si tak s naprostým klidem ševelí. Odezva na přidání plynu je příjemná a díky použitelnosti i v nízkých otáčkách se jedná o perfektní pohonnou jednotku pro každodenní používání. Na delší cesty je to zkrátka ideální motor, který nemá problémy prakticky s ničím. Klasická šestistupňová převodovka je sice občas trochu hlučná, ale je velmi přesná a pracuje se s ní pohodlně.

Victory Gunner: Oldschoolový cruiser vyvedený v bobber stylu

Jízda a ovladatelnost
Pozice za řidítky je výrazně sportovnější, než u většiny konkurenčních cruiserů a to je dáno hlavně trochu dozadu posunutými stupačkami. Sedlo je uloženo také docela nízko a celkově je pozice za řidítky pohodlná a zároveň komunikativní. Pouze ve vyšších rychlostech by mohly nastat trochu problémy, protože ochrana před větrem zde prakticky neexistuje (budík palubní desky nad předním světlometem toho opravdu moc nezachytí, ale vysoký štít je k dispozici alespoň za příplatek) a řidič se tak velmi rychle může proměnit v plachtu. Reakce na změny směru jízdy jsou slušné, avšak odezvu superbiku nečekejte. Míra komfortu je pak určitě nadprůměrná a tlumiče nemají problémy ani s horšími povrchy a rozbitými cestami. Brzdy fungují obstojně a na předním i zadním kole sedí jeden kotouč (o průměru 300 mm), což znamená, že spolu s předním bývá neustále v akci i zadní. Zastavit takřka 300 kg suché váhy není vůbec jednoduché, avšak brzdy to docela zvládají a potěší také jejich odolnost, kdy nijak moc nevadnou ani při náročnějším používání. Do předního kotouče se zakusuje čtyřpístkový třmen a do zadního klasický dvoupístkový.

Victory Gunner: Oldschoolový cruiser vyvedený v bobber stylu

Výbava
Základní výbava je opravdu základní a dostanete v ní pouze to, co budete pro jízdu nezbytně nutně potřebovat. Samozřejmě ale nechybí možnost pořídit si různé příplatkové prvky a jejich list je docela rozsáhlý, takže pokud nemáte hluboko do kapsy, můžete si Gunnera pořádně vyšperkovat. V nabídce nechybí například vysoký ochranný štít pro pohodlnější cestování, sedlo pro dva a různé typy výfuků. Když už jsme nakousli to sedlo, tak to je příjemně pohodlné a je umístěno ve výšce 635 mm, přičemž se bez větších obtíží hodí i pro delší výlety. Nádrž pak zvládne pojmout 17 litrů paliva. Velmi se nám zalíbila jednoduchá palubní deska zastoupená klasickým analogovým tachometrem, v jehož spodní části se nachází malý displej. Na něm se zobrazují doprovodné informace, nad ním pak sedí klasické informační diody a celá tato soustava je přehledná a bez větších problémů čitelná i na přímém slunečním světle. Přední světlomet je dostatečně výkonný a pochvalu si zaslouží také zpětná zrcátka, která vám zprostředkují slušný přehled o dění za vámi. Na krásných, 16 palcových kolech jsou obuty pneumatiky Dunlop 491 E2-RWL o rozměrech 130/90 vpředu a 140/90 vzadu.

Victory Gunner: Oldschoolový cruiser vyvedený v bobber stylu

Kvalita a spolehlivost
Stejně jako všechny mašiny od firmy Victory, i nový Gunner je vyrobený opravdu kvalitně se sklonem k perfekcionismu. Dostanete silnou vrstvu laku, značkové komponenty a jako celek působí tato mašina nesmírně bytelně a poctivě. Je zkrátka vidět, že si na ní dal výrobce po všech směrech záležet a podobné by to mělo být také v oblasti spolehlivosti. Je to sice nový model, ale motor je starý známý a pohání všechny mašiny v nabídce Victory. V dlouhodobé spolehlivosti by tedy neměly s motorem nastat žádné potíže a při alespoň standardní údržbě se vám odvděčí bezproblémovým chodem. Je robustní a prakticky k neutahání.

Victory Gunner: Oldschoolový cruiser vyvedený v bobber stylu

Verdikt
Gunner je docela povedený cruiser, se kterým Victory pokračuje v poslání přidat do tohoto segmentu motocyklů trochu toho výkonu. Je to charismatický stroj typické americké školy s pořádným motorem, který potěší také kvalitním zpracováním, dobrými jízdními vlastnostmi a relativně rozumnou cenou. Bohužel, nic opravdu zásadního tento model ale nepřináší a chybí mu takový ten ,,wow“ faktor, který by vás donutil utíkat k prvnímu dealerovi v okolí. Motor vyniká hlavně v nízkých otáčkách a v oblasti zvukového projevu, který je parádní a za zmínku určitě stojí také minimální vibrace. Jedná se o prověřenou pohonnou jednotku, kterou nabízí Victory napříč celým svým portfoliem a určitě ví, proč tomu tak je. Kromě všech jeho kladných vlastností můžete počítat také s nadprůměrnou spolehlivostí. Jízdní vlastnosti jsou slušné, stabilita jízdy je perfektní a tlumiče si poradí i s většími nerovnostmi. Základní výbava je minimální, avšak za příplatek si lze dopřát spoustu moderních věcí ještě zlepšujících komfort cestování. Dílenské zpracování je výborné a v tomto ohledu nelze Gunneru prakticky nic vytknout.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Victory Gunner: Oldschoolový cruiser vyvedený v bobber stylu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.