Přeposlat Suzuki C1500T Intruder: Méně nápadný, ale povedený a hlavně dostupný cruiser

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki C1500T Intruder: Méně nápadný, ale povedený a hlavně dostupný cruiser

17.08.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki C1500T Intruder není žádnou hvězdou salónů a je to spíše ten, co postává bez větší pozornosti někde v pozadí. To ale samozřejmě není vůbec špatně a v kategorii velkých cruiserů platí tento model za jednu z nejlepších možností, jak si za rozumné peníze dopřát klasickou mašinu k polykání kilometrů.

Suzuki C1500T Intruder: Méně nápadný, ale povedený a hlavně dostupný cruiser

Motor
Zadní kolo velkého cruiseru Suzuki C1500T Intruder pohání velký čtyřtaktní dvouválec o zdvihovém objemu 1462cc, který disponuje kapalinovým chlazením a SOHC rozvodem. Nejvyšší výkon tohoto motoru čítá 78 koní a točivý moment se zastavil na hodnotě 131 Nm, což jsou vcelku solidní čísla slibující dostatečnou dynamiku. Té se opravdu dočkáte, ale projev tohoto motoru je trochu jiný, než u ostatních velkých dvouválců v mohutných cestovních cruiserech. Tyto motory se většinou vyznačují perfektním zátahem už v nejnižších otáčkách, ale v případě Suzuki C1500T Intruder tomu tak není a určitě se nedočkáte toho, že by vám ohromný příval točivého momentu v nízkých otáčkách utrhl ruce. Motor výrazněji ožívá spíše ve středních otáčkách a v nižších otáčkách na vyšší převod, kdy jedete pomalu a potřebujete se rychle rozjet na stejný převodový stupeň, mu to už moc nejde. Stačí, abyste se pohybovali rychlostí okolo 60 km/h a měli zařazený čtvrtý převodový stupeň a pro rázné vyražení vpřed už budete muset podřadit. Trošku nás zklamal také zvukový projev, který není nijak extra výrazný a kvůli tomu postrádá motor trochu toho charakteru, což je pro mašiny v této kategorii většinou důležité. Převodovka je pětistupňová a je docela přesná, takže se s ní pracuje dobře.

Suzuki C1500T Intruder: Méně nápadný, ale povedený a hlavně dostupný cruiser

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti se nesou na vlně komfortu a připomínají příslovečný létající koberec, který se vznáší nad všemi nerovnostmi. Tlumiče toho v tomto ohledu zvládnou opravdu hodně a jízda je pohodlná i na výraznějších nerovnostech. S přibývající rychlostí a ostřejším zacházením sice docela brzo narazíte na limity podvozku v oblasti agility, nicméně to není nic hrozného a k nějakému divočení na klikatých okreskách tato mašina ani určena není. Ovládání v nižších rychlostech není, vzhledem k hmotnosti 363 kg, nijak extra jednoduché a pomalá jízda v hustém městském provozu taktéž není něco, k čemu by byl tento motocykl přímo určený. Stabilita je ale perfektní za všech okolností a nebudete se muset obávat ani při vyšších rychlostech. V rychlostech okolo 120 km/h se budete cítit jako v bavlnce a díky funkčnímu větrnému štítu si užijete příjemnou jízdu i v těchto vyšších rychlostech. Brzdy jsou víceméně průměrné a výrobce použil po jednom kotouči na předním i zadním kole. Jeden kotouč na předním kole to sám o sobě nezvládá, ale pokud ho zkombinujete se zadním, je brzdný účinek dostatečný. Dva kotouče na předním kole by ale určitě udělaly podstatně lepší a jistější práci.

Suzuki C1500T Intruder: Méně nápadný, ale povedený a hlavně dostupný cruiser

Výbava
Suzuki C1500T Intruder staví hlavně na relativně nízké ceně a faktu, že se jedná o jeden z nejdostupnějších velkých cruiserů. To ale znamenalo některé ústupky a několik jsme jich zaznamenali také ve výbavě. Pouze jeden brzdný kotouč na předním kole jsme už zmínili a ve výbavě schází také modernější prvky, jako například ABS nebo kontrola trakce, což jsou věci u velkých cruiserů docela běžné. Na druhou stranu, za své peníze dostanete povedené uzamykatelné kufry, již zmíněný ochranný štít, který funguje na jedničku a také přehlednou palubní desku. Ta se skládá z velkého analogového otáčkoměru, několika informačních diod a nechybí ani malý displej s doprovodnými informacemi. Palubní deska je ukotvena na nádrži a je lehce vyvýšená, takže je relativně dobře dostupná a navíc je perfektně čitelná i na přímém slunečním světle. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 720 mm a nádrž zvládne pojmout 18 litrů paliva, což stačí na velmi dobrý dojezd na plné natankování čítající zhruba 340 km. Motor tedy není nijak moc žíznivý a při normální jízdě si řekne o zhruba 5.3 litru paliva. Rozměry pneumatik jsou 130/80R17M/C vpředu a 200/60R16M/C vzadu.

Suzuki C1500T Intruder: Méně nápadný, ale povedený a hlavně dostupný cruiser

Kvalita a spolehlivost
Styl tohoto cruiseru možná není tak pompézní, jako u konkurenčních produktů například od Moto Guzzi (California) a dalo by se říct, že C1500T Intruder působí spíše méně nápadně. To ale samozřejmě vůbec ničemu nevadí a právě decentní styling bude spousta lidí určitě považovat za klad. Dílenské zpracování je velmi dobré a spadá do nadprůměru, přičemž za své peníze dostanete kvalitní materiály, dobrý lak a fakt, že všechno sedí hezky pohromadě. Žádného vrzání se nedočkáte ani na nekvalitních cestách a jako celek působí tato mašina tak, že snese i opravdu náročné zacházení. Motor by měl bez problémů vydržet i pořádný zápřah a při alespoň standardní údržbě bude C1500T Intruder k neutahání.

Suzuki C1500T Intruder: Méně nápadný, ale povedený a hlavně dostupný cruiser

Verdikt
Suzuki C1500T Intruder není žádnou hvězdou salónů a je to spíše ten, co postává bez větší pozornosti někde v pozadí. To ale samozřejmě není vůbec špatně a v kategorii velkých cruiserů platí tento model za jednu z nejlepších možností, jak si za rozumné peníze dopřát klasickou mašinu k polykání kilometrů. Motor je solidní, avšak postrádá výraznější zátah v nízkých otáčkách a také charizmatičtější zvukový projev, který je trochu jalový. Jinak je ale vcelku úsporný, při mírném vytočení se dočkáte solidní dynamiky a hlavně je k neutahání. Po stránce spolehlivosti by měl být tento motor premiantem, a pokud vyloženě neodbudete standardní údržbu, měl by bez problémů snést i pořádný zápřah. Jízdní vlastnosti jsou zaměřeny hlavně na komfort a pohodlné polykání kilometrů i na nekvalitních cestách, což je něco, co jde této mašině opravdu skvěle. Potěší také funkční ochranný štít a příjemný posed za řidítky. Výbava je velmi minimalistická a snaha o co nejnižší cenu se nejvíc promítla právě do oblasti výbavy. Na ABS nebo kontrolu trakce můžete zapomenout a výrobce trochu šetřil také na brzdách, kdy je na předním kole pouze jeden kotouč. Dílenské zpracování je velmi dobré a v oblasti spolehlivosti by neměly nastat žádné závažnější problémy.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki C1500T Intruder: Méně nápadný, ale povedený a hlavně dostupný cruiser


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.