Přeposlat Indian Chieftain: Nekorunovaný král silnic

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Indian Chieftain: Nekorunovaný král silnic

12.08.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Indian Chieftain sedí na samém vrcholu řady Chief a podle toho také působí. Je to robustní, mohutná mašina budící respekt už na první pohled a většina konkurentů vedle ní vypadá docela krotce a nevýrazně. Není to ale samozřejmě pouze o majestátním vzhledu, Chieftain je povedenou symbiózou retro feelingu, moderní výbavy a povedeného motoru.

Indian Chieftain: Nekorunovaný král silnic

Motor
Typický velký cruiser, jako právě Chieftain od Indianu, je vždycky magická věc, a to hlavně díky mohutnému a charizmatickému motoru. Motor Thunder Stroke 111 naprosto dominuje vzhledu i zvukovému projevu této ohromné mašiny a je vskutku radost se zaposlouchat do jeho tónů. Zvuk je vskutku fascinující a hodně připomíná klasické Harleye, ale je podstatně jemnější. Svým projevem si tento motocykl ukradne pozornost všude, kde se ukáže a v tomto ohledu je to prostě typický americký cruiser. Samotný motor má dva válce, zdvihový objem 1811cc a mohutný točivý moment o hodnotě 160 Nm. Ten je dostupný již od 2500 ot/min a právě okolo této hranice se motor cítí nejlíp. Z nízkých otáček se sbírá velmi ochotně, příjemně u toho bručí a převalování v ideálních otáčkách vyústí v jeho velmi klidný chod. Převodovka je šestistupňová a s motorem velmi dobře sladěná. Vůbec špatná není ani spotřeba, která se pohybuje okolo 6.4 litru paliva na 100 km, což je takto velký a mohutný cruiser solidní hodnota. Celkově hodnotíme motor na jedničku, protože se přesně trefil do charakteru motocyklu a skvěle se k němu hodí.

Indian Chieftain: Nekorunovaný král silnic

Jízda a ovladatelnost
Při prvním kontaktu s tímto motocyklem vás určitě zaujme celkově velmi mohutná karoserie a s tím spojená vysoká hmotnost. Indian Chieftain váží i s náplněmi značných 385 kg, takže ovládání a manipulace v nízkých rychlostech je vcelku náročná. Reakce na změny směru jízdy jsou přesně takové, jaké byste od mohutného cruiseru očekávali a prim zde hraje hlavně skálopevná stabilita při vyšších rychlostech a pohodlné polykání kilometrů. Co se týče komfortu jízdy, tak ten je na menších a středních nerovnostech dobrý, avšak s těmi většími už si tlumiče až tak suverénně neporadí. Pokud narazíte na opravdu špatný povrch, přijdou na řadu rázy od tlumičů a při delším cestování to není ani trochu příjemné. Brzdy jsou ale dimenzovány dobře a se zastavením nemají žádné větší problémy. Nenastupují sice nějak extra rychle, ale vydrží a nevadnou ani při náročném používání. Na předním kole sedí dva kotouče o průměru 300 mm a na zadním je jeden kotouč stejného průměru. Do předního kotouče se zakusuje čtyřpístkový třmen a zadní třmen pak má o dva pístky méně. Výrobce to tedy v oblasti brzd nepodcenil a to je jenom dobře.

Indian Chieftain: Nekorunovaný král silnic

Výbava
Indian Chieftain sice vypadá a vlastně i je retro, ale výbava retro určitě není a za své peníze dostanete spoustu moderních vymožeností. Kromě obligátního ABS systému se můžete těšit také na tempomat, bezklíčové startování, pevné boční kufry a kvalitní audio s Bluetooth modulem a schopností synchronizace se smartphonem. Palubní deska je přímo před řidičem a skládá se ze dvou klasických analogových budíků, několika informačních diod a rozměrného displeje, který je usazený mezi tachometrem a otáčkoměrem. Na displeji se zobrazují všechny důležité informace a palubní deska vyniká perfektní čitelností i na přímém slunečním světle. Pohodlné sedlo se nachází ve výšce 660 mm a pochvalu si zaslouží také praktický ochranný štít, který funguje slušně i při vyšších rychlostech. Nádrž pojme 20.8 litru paliva a díky relativně úspornému motoru není problém urazit na plnou nádrž přes 320 km. Zpětná zrcátka jsou dostatečně rozměrná a poskytnou vám tak dobrý přehled o dění za vámi. Rozměry pneumatik jsou 130/90-16 vpředu a 180/60-16 vzadu.

Indian Chieftain: Nekorunovaný král silnic

Kvalita a spolehlivost
Motocykly od firmy Indian nejsou levné, ale svou cenu si bez větších problémů obhájí i díky perfektnímu zpracování. Všechno sedí na svém místě, lak je kvalitní a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. Pochopitelně dostanete také množství chromu, který k těmto mašinám tak nějak patří a budete se tak o něj muset starat, aby vypadal pořád dobře. Po stránce spolehlivosti by mělo být všechno v nejlepším pořádku, a pokud nezanedbáte klasickou údržbu a servis, Chieftain bude k neutahání. V oblasti spolehlivosti by měl bodovat hlavně mohutný motor, který působí takřka nezničitelným dojmem.

Indian Chieftain: Nekorunovaný král silnic

Verdikt
Indian Chieftain sedí na samém vrcholu řady Chief a podle toho také působí. Je to robustní, mohutná mašina budící respekt už na první pohled a většina konkurentů vedle ní vypadá docela krotce a nevýrazně. Není to ale samozřejmě pouze o majestátním vzhledu, Chieftain je povedenou symbiózou retro feelingu, moderní výbavy a povedeného motoru. Ten je zastoupený klasickým dvouválcem o zdvihovém objemu 1811cc, který je chlazený vzduchem a tato pohonná jednotka se pyšní hlavně masivním točivým momentem. Právě ten se stará o pohodlné polykání kilometrů a bezproblémovou jízdu i ve svižnějším duchu. Jedničku s hvězdičkou si Chieftain zaslouží i za parádní zvukový doprovod, který zahanbí drtivou většinu ostatních účastníků silničního provozu. Jízdní vlastnosti jsou dobré a spojují v sobě klasické klady i zápory těžké mašiny. Díky váze blížící se čtyřem metrákům není manipulace v nízkých rychlostech zrovna dvakrát pohodlná, ale vysoká hmotnost se zase podepisuje na velmi dobré stabilitě. Míra komfortu je dobrá a tlumiče začnou mít nepatrné problémy až na opravdu nekvalitním povrchu. Výbava je určitě nadprůměrná a zahrnuje většinu moderních prvků současnosti v čele s tempomatem a výkonným audiem. Dílenské zpracování je pak víceméně bezchybné a žádné větší problémy by neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Indian Chieftain: Nekorunovaný král silnic


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.