Přeposlat Honda CTX1300: Originální dálniční křižník

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CTX1300: Originální dálniční křižník

07.08.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda CTX1300 je povedená mašina, která zaujme hlavně vcelku originálním designem a zajímavým stylingem. Kombinuje v sobě dostatečně výkonný motor se solidním zátahem ve středních otáčkách, jisté jízdní vlastnosti, vysokou míru komfortu a štědrou základní výbavu.

Honda CTX1300: Originální dálniční křižník

Motor
Hondu CTX1300 pohání vcelku povedený vidlicový čtyřválec o zdvihovém objemu 1261cc, který si tato mašina vypůjčila od svého sourozence ST1300 Pan European. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 84 koní při 6000 ot/min a maxima točivého momentu, 106 Nm, dosahuje při 4500 ot/min. To jsou docela slušné hodnoty slibující dynamickou jízdu (v rámci možností těžkého cruiseru) a dynamika vskutku není špatná, přičemž maximální rychlost se může vyšplhat až na 192 km/h. Motor ale bohužel postrádá výraznější charakter, a i když není problém potočit ho až do červeného pole otáčkoměru (7000 ot/min), není to vůbec nutné ani zábavné, protože toho nejlepšího se dočkáte ve středních otáčkách. To samozřejmě není na škodu a relativně nízko položený výkon znamená příjemné každodenní soužití, nicméně trochu výraznější výkonnostní špička by tomuto motoru určitě neuškodila. Spotřeba se pohybuje okolo 5.9 litru paliva na 100 km a jeho zvukový projev je takový nijaký a nevýrazný, což je určitě škoda. Převodovka je pětistupňová a s motorem je dobře sladěná, takže se s ní pracuje docela příjemně.

Honda CTX1300: Originální dálniční křižník

Jízda a ovladatelnost
Řídit Hondu CTX1300 je až překvapivě jednoduché a svou vysokou pohotovostní hmotnost čítající 338 kg zvládá tato mašina maskovat velmi dobře. Manévrování není nijak dramaticky obtížné a mírné problémy přijdou až v opravdu nízkých rychlostech, kdy se vyšší hmotnost přece jenom trochu promítne. Vyšší hmotnost má příjemný dopad na stabilitu, která je perfektní a nebudete se muset strachovat ani při vysokých rychlostech. Reakce na změny směru jízdy sice nejsou nijak extra pohotové, nicméně nejsou ani pomalé, a i když samozřejmě nelze čekat obratnost superbiku, v zatáčkách se jako slon v porcelánu cítit nebudete. Docela pohodlná pozice za řidítky a vysoká úroveň komfortu vám pak zaručí příjemné cestování i na dlouhé vzdálenosti. Brzdy jsou vhodně dimenzované a nemají se zastavením tohoto robustního motocyklu žádné závažnější problémy. Na předním kole najdeme dva kotouče o průměru 310 mm a na zadním je jeden, 315 mm kotouč. Brzdy sice nejsou nejostřejší, ale fungují s naprostou suverenitou a nevadnou ani při opravdu výrazném vytížení.

Honda CTX1300: Originální dálniční křižník

Výbava
Výbava patří k nejlepším vlastnostem tohoto motocyklu a za své peníze dostanete opravdu hodně muziky. Hondě CTX1300 v základní výbavě neschází kombinovaný brzdný systém C-ABS, kontrola trakce, dva reproduktory na palubní desce a dva boční kufry, které pojmou docela dost věcí. Kontrola trakce jde vypnout a oba boční kufry jsou k motocyklu přidělány napevno, nicméně pomocí šroubů jdou docela rychle odejmout. Palubní deska obsahuje dva již zmíněné reproduktory, dva analogové budíky (tachometr a otáčkoměr), ve středu posazený displej a několik informačních diod. Palubní deska je příjemně přehledná, ovšem displej je na přímém slunečním světle špatně čitelný. Mírnou výtku máme také ke zpětným zrcátkům, která sice vypadají zepředu dobře a dávají tomuto motocyklu vcelku nezaměnitelnou tvář, avšak jejich umístění není úplně ideální a použitelnost tedy trochu pokulhává. Pohodlné sedlo se nachází ve výšce 735 mm a nádrž pojme 19.5 litru paliva, což stačí na solidní dojezd na plné natankování. Rozměry pneumatik jsou 130/70R18 vpředu a 200/50R17 vzadu.

Honda CTX1300: Originální dálniční křižník

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je vysoce nadprůměrné a je tedy přesně takové, na jaké jsme si u Hondy už zvykli. Celkově působí tato mašina bytelným, poctivým dojmem a pochvalu si zaslouží také kvalitní lak a spousta povedených detailů. Za své peníze dostanete samé kvalitní komponenty a v otázce spolehlivosti by tak neměly nastat žádné závažnější problémy. Když už jsme nakousli ty peníze, tak na našem trhu se Honda CTX1300 prodává od 459 900 Kč s DPH, což je vzhledem k velmi dobré standardní výbavě docela rozumná cena. Není to sice úplně málo, ale v porovnání s hlavními konkurenty od Harleye nebo Victory to určitě není nijak přehnaně vysoká částka.

Honda CTX1300: Originální dálniční křižník

Verdikt
Honda CTX1300 je povedená mašina, která zaujme hlavně vcelku originálním designem a zajímavým stylingem. Kombinuje v sobě dostatečně výkonný motor se solidním zátahem ve středních otáčkách, jisté jízdní vlastnosti, vysokou míru komfortu a štědrou základní výbavu. Na druhou stranu, motoru schází výraznější výkonnostní špička a také špetka charakteru, takže na ty nejlepší pohonné jednotky v této třídě něco málo ztrácí. Pochválit ale musíme slušnou spotřebu a dobře fungující pětistupňovou převodovku. Jízdní vlastnosti jsou dostatečně komfortní a zároveň stabilní, což oceníte hlavně ve vyšších rychlostech. S ovladatelností nejsou ani přes vyšší hmotnost žádné větší problémy a trochu víc vám dá tento model zabrat až v opravdu nízkých rychlostech. Díky dobrému posedu za řidítky se jedná o ideální model na delší cestování. Výbava je určitě nadprůměrná a v základu dostanete všechno důležité, ale mírnou výtku máme směrem k ergonomii. Zpětná zrcátka jsou trochu hůře použitelná vzhledem k jejich ne úplně šťastnému ukotvení a displej na palubní desce je na přímém světle špatně čitelný. Dílenské zpracování je ale perfektní a žádné problémy by neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CTX1300: Originální dálniční křižník


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.