Přeposlat Honda CRF1000L Africa Twin je oficiální: Moderní cestovní enduro pro každý den

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CRF1000L Africa Twin je oficiální: Moderní cestovní enduro pro každý den

29.07.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Honda konečně oficiálně představila dlouho očekávané cestovní enduro CRF1000L Africa Twin a zveřejnila také jeho kompletní technické specifikace. Pojďme se tedy podívat, co všechno tato mašina nabídne.

Honda CRF1000L Africa Twin je oficiální: Moderní cestovní enduro pro každý den

Po měsících různého testování a po takřka letech dohadů a drbů se dlouho očekávané enduro Honda Africa Twin dočkalo oficiálního odhalení. Novinka dostala jméno CRF1000L a Honda si od ní hodně slibuje, protože se jedná o kompletně novou mašinu nabitou velmi moderními technologiemi. Sama Honda tento stroj profiluje jako cestovní enduro schopné jak na silnici, tak v terénu a mělo by se jednat o ideální mašinu pro každodenní používání. Design se docela povedl a jako celek působí tento model velmi moderně a zároveň dospěle. Přídi dominuje duální světlomet a výrazné chrániče na řidítkách, přičemž výrobce samozřejmě neopomněl ani ochranný plexi štít. Se slavným modelem XRV750 Africa Twin tato novinka sdílí pouze jméno a po stránce vzhledu obsahuje několik prvků z modelů CRF450 Rally a XRV750. Pro Hondu je označení Africa Twin velmi důležité a můžeme si tak být jistí, že věnovali této novince veškerou pozornost a péči, kterou si zasloužila. Hned ze začátku se vrhneme na motor, který je zastoupený řadovým dvouválcem o zdvihovém objemu 998cc o slušném výkonu čítajícím 95 koní. Točivý moment pak disponuje hodnotou 98 Nm a o dynamickou jízdu tak určitě nebude nouze.

Honda CRF1000L Africa Twin je oficiální: Moderní cestovní enduro pro každý denHonda CRF1000L Africa Twin je oficiální: Moderní cestovní enduro pro každý den

Převodovka je klasicky šestistupňová, ale za příplatek bude k dispozici také moderní dvouspojková převodovka DCT (Dual Clutch Transmission). Ta bude určitě zajímavou volbou, protože nabídne jak automatické režimy D a S, tak manuální režim s řazením tlačítky na řidítkách. Tato moderní převodovka by se měla dobře hodit také pro jízdu v terénu a kvůli tomu dostala technologii detekce svahu. Tato technologie se postará o ideální řazení vzhledem k úhlu sklonu svahu tak, aby byla jízda vždy plně kontrolovatelná. Další věc, která odkazuje na jízdu v terénu, je vyspělá kontrola trakce HSTC s možností nastavení jak pro klasické silnice, tak pro náročnější terén (kontrola trakce bude za příplatek). Mezi další prvky výbavy (pravděpodobně ale také za příplatek) patří vypínatelný brzdný systém ABS a výkonné kotoučové brzdy od firmy Nissin. Ty disponují dvěma kotouči o průměru 310 mm vpředu a jedním, 256 mm kotoučem vzadu. Zatímco do předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové třmeny, do zadního kotouče se pak zakusuje klasický dvoupístek.

Honda CRF1000L Africa Twin je oficiální: Moderní cestovní enduro pro každý denHonda CRF1000L Africa Twin je oficiální: Moderní cestovní enduro pro každý den

Palubní deska je kompletně digitální a skládá se ze dvou docela rozměrných displejů a doprovodných informačních kontrolek. Grafika je docela jednoduchá a vzhledem k barevnému provedení se dá očekávat také dobrá čitelnost i na přímém slunečním světle. Stavitelné sedlo se v základu nachází ve výšce 870 mm, ale nižší postavy si jej budou moct snížit, a to až na 850 mm. Dostatečný akční rádius pak obstará nádrž na 18.8 litru paliva a podle výrobce by to mělo stačit na dojezd až 400 km na plné natankování, což nevypadá vůbec špatně. Za zmínku určitě stojí také krásně vypadající vyplétaná kola o průměrech 21 palců vpředu a 18 palců vzadu, na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměrech 90/90 a 150/70. Tato zajímavě vypadající mašina se dostane do prodeje koncem tohoto roku a k dispozici budou hned čtyři barevné varianty. Kromě barevné verze CRF Rally (to je ta červená) bude Honda CRF1000L Africa Twin oděna také do kabátků s označením Tricolour, Silver a Black. Základní varianta pak bude osazena šestistupňovou převodovou a bude pravděpodobně bez ABS i kontroly trakce.

Honda CRF1000L Africa Twin je oficiální: Moderní cestovní enduro pro každý den Honda CRF1000L Africa Twin je oficiální: Moderní cestovní enduro pro každý den

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CRF1000L Africa Twin je oficiální: Moderní cestovní enduro pro každý den


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.