Přeposlat MV Agusta Turismo Veloce 800: Tohle se opravdu povedlo

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

MV Agusta Turismo Veloce 800: Tohle se opravdu povedlo

27.07.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

MV Agusta dělá jedny z nejvíce charismatických mašin současnosti a o modelu Turismo Veloce 800 to platí samozřejmě také. Jedná se o povedenou směs úžasného designu, spousty detailů, povedeného motoru a parádních jízdních vlastností. Turismo Veloce 800 je podstatně lehčí, než většina hlavních konkurentů a působí tak velmi živým a agilním dojmem, což není v oblasti cesťáků žádným pravidlem.

MV Agusta Turismo Veloce 800: Tohle se opravdu povedlo

Motor
Srdcem motocyklu MV Agusta Turismo Veloce 800 je perfektní tříválcový motor o zdvihovém objemu 798cc, který je chlazený kapalinou a poprvé se objevil v motocyklu F3. Pro potřeby tohoto modelu byl jeho výkon trochu snížený, ale 110 koní při 10 000 ot/min a točivý moment o hodnotě 80 Nm (8 500 ot/min) jsou v reálném světě více než dostatečná čísla a dynamika jízdy je výborná. Občas budete vnímat decentní vibrace, ale po většinu času je motor příkladně vyrovnaný a běží velmi klidně, takže pro delší cesty se jedná o velmi příjemnou pohonnou jednotku. Motor se dále vyznačuje slušným zátahem už ve středních otáčkách, přičemž mu nechybí ani výrazná výkonnostní špička a charizmatický zvukový projev. Výkon sice na první pohled nevypadá nijak zázračně, ale to je opravdu pouze zdání a pocit, že byste potřebovali výkonnější pohonnou jednotku, se určitě nedostaví. Maximální rychlost se může vyšplhat až na necelých 230 km/h a velkou pochvalu si zaslouží také nové rychlořazení EAS 2.0, které umožňuje řazení bez spojky nahoru i dolů. Nechybí ani čtyři palivové mapy, pomocí kterých si můžete upravit výkon přesně podle svých potřeb (Touring, Rain, Sport a Custom).

MV Agusta Turismo Veloce 800: Tohle se opravdu povedlo

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou to, čím tato mašina nad konkurencí vyniká pravděpodobně nejvíc a velký podíl na tom má hlavně relativně nízká hmotnost. Suchá hmotnost se zastavila na hodnotě 191 kg a s provozními kapalinami váží tato mašina 212 kg, což je pořád méně, než většina hlavních konkurentů. Díky nízké hmotnosti vynikne ovládání v nízkých i středních rychlostech a také výborná agilita. Celkově působí MV Agusta Turismo Veloce 800 pod rukama příjemně lehce, poddajně a skvěle se cítí hlavně na okreskách plných zatáček. Hezky potvrzuje fakt, že když je motocykl lehký, nepotřebuje brutální výkon a pocitově působí tento model dynamičtěji, než i podstatně výkonnější konkurenti. Reakce na změny směru jízdy jsou okamžité a v režimu Sport se jedná o docela ostrou mašinu, se kterou si užijete spoustu adrenalinu. Míra komfortu je dobrá a nemusíte se tak bát ani horších povrchů. Výtky nemáme ani směrem k brzdám, které nemají se zastavením vůbec žádné problémy a kromě toho, že zabírají velmi pohotově, tak ani moc nevadnou a jejich výkon se dobře dávkuje. Na předním kole sedí dva kotouče o průměru 320 mm a na zadním je jeden kotouč o průměru 220 mm.

MV Agusta Turismo Veloce 800: Tohle se opravdu povedlo

Výbava
Výbava je další skvělá disciplína této mašiny a v základu dostanete například brzdný systém ABS, již zmíněné rychlořazení, kontrolu trakce stavitelnou v osmi úrovních, palivové mapy, přední i zadní LEDky a také perfektní palubní desku. Ta je kompletně digitální a skládá se z barevného displeje o úhlopříčce 5 palců, na kterém se zobrazují všechny důležité informace o jízdě a motocyklu. Čitelnost je dobrá i na přímém slunečním světle a celkově hodnotíme moderní palubní desku jako velmi povedenou. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 850 mm a nádrž pojme 20 litrů paliva, což stačí na velmi dobrý dojezd na plné natankování čítající takřka 320 km. Motor tedy není nijak extrémně žíznivý a jde s ním jezdit za vcelku rozumnou spotřebu. Ochranný štít funguje docela dobře, zpětná zrcátka vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi a výtku nemáme ani k výkonu předního světlometu. Rozměry pneumatik jsou 120/70 R17 vpředu a 190/55 R17 vzadu.

MV Agusta Turismo Veloce 800: Tohle se opravdu povedlo

Kvalita a spolehlivost
O kvalitě dílenského zpracování nemusíte mít vůbec žádné pochyby, protože to je perfektní a je vidět, že si dal výrobce na této mašině opravdu záležet. Lak působí velmi kvalitě, všechny komponenty sedí hezky na svém místě a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. Za své peníze navíc dostanete po čertech krásný motocykl, ze kterého charisma a smysl pro detail vyzařuje na sto honů. S cenou okolo 392 000 Kč to není zrovna levný model a to je pouze základ, luxusnější verze s označením Lusso vyjde na takřka 446 000 Kč. Motocykly MV Agusta ale nikdy nebyly o ceně a podbízení, pro ně zkrátka platí, že buď na ně máte, nebo ne. Se spolehlivostí by neměly být žádné závažnější problémy a při alespoň standardní údržbě se určitě nebude čeho bát.

MV Agusta Turismo Veloce 800: Tohle se opravdu povedlo

Verdikt
MV Agusta dělá jedny z nejvíce charismatických mašin současnosti a o modelu Turismo Veloce 800 to platí samozřejmě také. Jedná se o povedenou směs úžasného designu, spousty detailů, povedeného motoru a parádních jízdních vlastností. Turismo Veloce 800 je podstatně lehčí, než většina hlavních konkurentů a působí tak velmi živým a agilním dojmem, což není v oblasti cesťáků žádným pravidlem. Jízdní vlastnosti jsou kombinací příjemné ovladatelnosti, okamžitých reakcí na změny směru jízdy a čitelnosti, přičemž obavy si nemusíte dělat ani v nižších rychlostech. Jízda je navíc takřka za všech okolností nezáludná. Výbava je perfektní, už v základu dostanete všechno nezbytně nutné, ale kdyby vám to nestačilo, pořád je možnost koupit si luxusnější verzi s označením Lusso. Dílenské zpracování je pak víceméně bezchybné a problémy by neměly být ani se spolehlivostí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku MV Agusta Turismo Veloce 800: Tohle se opravdu povedlo


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.