Přeposlat Moto Guzzi Audace: Temná strana síly

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Moto Guzzi Audace: Temná strana síly

22.07.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Moto Guzzi prezentuje model Audace jako jakéhosi temnějšího a naštvanějšího sourozence klasických modelů California 1400 a Eldorado. Jako takové jejich špatné dvojče, chtělo by se říct, ale úplná pravda to není. Spíš je to jejich agilnější a sportovnější bratříček, a i když se tváří docela výhružně, není to žádný extrémní výtržník.

Moto Guzzi Audace: Temná strana síly

Motor
Na první pohled nádherná mašina Moto Guzzi Audace se pyšní největším motorem V-twin evropské produkce a nutno podotknout, že se je čím chlubit. Není to nejlepší motor na světě, ale tento Big Block dvouválec o zdvihovém objemu 1380cc má spoustu charakteru a parádně se k této mašině hodí. Je to vlastně stejný motor, jaký najdeme v modelech California 1400 a Eldorado, ale zde je naladěný trochu jinak a nabídne vyšší točivý moment v nižších otáčkách. Když už jsme nakousli ty výkony, tak motor dosahuje 96 koní při 6500 ot/min a masivního točivého momentu o hodnotě 121 Nm, který je dostupný již při 3000 ot/min. Papírově je všechno v nejlepším pořádku, avšak v praxi působí motor trochu lenivějším dojmem, než by výkony napovídaly. Očekávali jsme o něco lepší zátah v nižších otáčkách, a i když samozřejmě není špatný, hlučný a uštěkaný výfuk sliboval trochu drsnější zážitky. S vyššími otáčkami motor žádné problémy nemá a rád se nechá trochu popohnat, přičemž ve vyšších otáčkách potěší vcelku solidní odezvou na přidání plynu. Převodovka je pak klasicky šestistupňová a s motorem je dobře sladěná.

Moto Guzzi Audace: Temná strana síly

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a na silnici působí Moto Guzzi Audace vcelku agilním dojmem, a to i přes vysokou hmotnost 299 kg. Na první pohled to vypadá hodně, ale tato mašina je o 15 kg lehčí, než model Eldorado a na jízdě je to znát. Ovládání samozřejmě není úplně nejjednodušší a hmotnost je patrná hlavně při nižších rychlostech, nicméně není to žádná hrůza. Při jízdě nejvíc vynikne perfektní stabilita i při vysokých rychlostech, díky které je radost zdolávat i dlouhé vzdálenosti a dobrá je také pozice za řidítky. Míra komfortu je pak velmi dobrá a tlumiče si poradí i s nekvalitními silnicemi, takže v tomto ohledu si není na co stěžovat a určitě potěší i fakt, že tlumiče nejsou přehnaně měkké. Pochválit musíme také brzdy od společnosti Brembo, které odvádějí svou práci dobře a nemají se zastavením žádné větší problémy. Na předním kole mají své místo dva brzdné kotouče o průměru 320 mm a na zadním pak sedí jeden kotouč o průměru 282 mm. Vpředu pak najdeme dva čtyřpístkové radiální třmeny a vzadu jeden dvoupístkový.

Moto Guzzi Audace: Temná strana síly

Výbava
Výbava je velmi podobná s modelem Eldorado a stejně jako u něj, i zde dostanete jízdní módy, kontrolu trakce stavitelnou ve třech úrovních a brzdný systém ABS. V základu je tedy všechno důležité a potěšilo nás také stylové sedlo uložené ve výšce 740 mm a agresivně vyhlížející krátký výfuk. Ten odpovídá záměru výrobce prezentovat tento model jako takové drsnější Eldorado a vzhledem se mu to určitě povedlo na jedničku s hvězdičkou. Hodně parády udělají také leštěné hrany válců motoru a stylová litá kola s logem výrobce. Na nich pak mají místo pneumatiky o rozměrech 130/70 R18 vpředu a 200/60 R16 vzadu. Palubní deska v sobě spojuje retro styl analogu a moderní prvky v podobě displeje, na kterém se zobrazují všechny důležité informace (rychlost, čas, zařazený převodový stupeň, stav nádrže). Velkou část kruhové palubní desky zabírá analogový otáčkoměr a kruh uzavírají informační diody. Čitelnost je perfektní za všech podmínek a problémy nebude dělat ani přímé sluneční světlo. Nádrž zvládne pojmout 20.5 litru paliva a zpětná zrcátka jsou sice docela malá, ale i tak poskytnou slušný přehled o provozu za vámi.

Moto Guzzi Audace: Temná strana síly

Kvalita a spolehlivost
Jedná se o moderní Moto Guzzi, takže dílenské zpracování jde na vrub mateřského koncernu Piaggio a nutno podotknout, že kvalita výroby je perfektní. Jako celek působí tato mašina velmi bytelným, robustním dojmem a za své peníze dostanete samé kvalitní komponenty. Nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách a všechno hezky sedí na svém místě. Co se týče mechanické odolnosti, tak v této oblasti by mělo být všechno v nejlepším pořádku a při alespoň standardní údržbě se žádné drama určitě konat nebude. U Moto Guzzi zkrátka platí, že za své peníze si kupujete kvalitu a precizní zpracování.

Moto Guzzi Audace: Temná strana síly

Verdikt
Moto Guzzi prezentuje model Audace jako jakéhosi temnějšího a naštvanějšího sourozence klasických modelů California 1400 a Eldorado. Jako takové jejich špatné dvojče, chtělo by se říct, ale úplná pravda to není. Spíš je to jejich agilnější a sportovnější bratříček, a i když se tváří docela výhružně, není to žádný extrémní výtržník. Hned na první pohled potěší velmi povedeným vzhledem vyvedeným v tmavých barvách a na první poslech také hodně hlasitým výfukem. Ten sice štěká, ale motor až tak moc nekouše a trochu agilnější projev by na škodu nebyl. Jedná se samozřejmě o parádní a charizmatickou pohonnou jednotku, ale svým projevem působí o poznání agresivnějším dojmem, než jaká ve skutečnosti je. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a kombinují perfektní stabilitu ve vysokých rychlostech a slušnou míru komfortu, kterou oceníte hlavně při delších výletech. Výbava je nadprůměrná, v základu dostanete všechno důležité a nebudete ochuzeni ani o moderní elektronické pomocníky. Dílenské zpracování je pak perfektní a problémy by neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti. V současné době stojí Moto Guzzi Audace na našem trhu 449 990 Kč, což z něj dělá, mezi jeho sourozenci (Eldorado a California 1400), nejlevnějšího člena.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Moto Guzzi Audace: Temná strana síly


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.