Přeposlat Kawasaki Z250SL: Malá tělem, ale velká srdcem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Z250SL: Malá tělem, ale velká srdcem

17.07.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Pro všechny řidiče, kteří se nechtějí potýkat s velkými a robustními mašinami, postavila Kawasaki tělem sice malou, ale vlastnostmi vskutku velkou a vyspělou mašinu. Skvělý motor, skvělá ovladatelnost a skvělá stabilita, přesně tak by se dala Kawasaki Z250SL v rychlosti popsat.

Kawasaki Z250SL: Malá tělem, ale velká srdcem

Motor
Srdcem motocyklu Kawasaki Z250SL je jednoválcový, kapalinou chlazený čtvrtlitrový motor s DOHC rozvodem, který se opravdu povedl. Jeho nejvyšší výkon čítá 28 koní při 9700 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 22.6 Nm, přičemž jeho maximum je dostupné při 8200 ot/min. Díky relativně nízko položenému točivému momentu se dočkáte solidního zátahu už ve středních otáčkách a ve vysokých pak dostanete výrazný kopanec, kdy se o slovo přihlásí výkonnostní špička. Motor se vyznačuje také vcelku klidným chodem s minimem vibrací a rychlou odezvou na přidání plynu, takže se jedná o přívětivou a dobře použitelnou pohonnou jednotku. Maximální rychlost na šestý převodový stupeň a při 10 500 ot/min, kdy zasáhne omezovač, je 150 km/h, což se sice může zdát jako málo, ale v běžném světě je to naprosto bez problémů použitelná rychlost. Na nějaké dálniční výlety to sice úplně ideální není, ale na klasických okreskách se určitě neztratíte. Velkým plusem tohoto motoru je také vcelku nízká spotřeba, která se pohybuje okolo 3.7 litru paliva na 100 km. Převodovka je klasicky šestistupňová, s motorem je dobře sladěná a nemáme k ní žádných větších výhrad.

Kawasaki Z250SL: Malá tělem, ale velká srdcem

Jízda a ovladatelnost
Zkratka SL odkazuje na velmi nízkou hmotnost (Super Lightweight) a s pohotovostní hmotností 147 kg si Kawasaki Z250SL tento titul určitě zaslouží. Nízká hmotnost má hromadu výhod a například vytažení mašiny z garáže je velmi jednoduché a zvládnou to i ne úplně zdatní jedinci. Na silnici působí tato mašina velmi ostře a zároveň stabilně, přičemž jako ryba ve vodě se cítí jak na klikaté okresce, tak v hustém městském provozu. Díky perfektní odezvě od řidítek a bleskovým reakcím na změny směru jízdy se budete hustým městským provozem proplétat naprosto s přehledem. Nízká hmotnost má pozitivní vliv pochopitelně i na ovladatelnost v nízkých rychlostech, což se také hodí převážně v městské džungli. Tlumiče odvádějí svou práci na jedničku a míra komfortu je solidní, takže se nemusíte bát ani méně kvalitních povrchů. Kotoučové brzdy si zaslouží pochvalu, jejich schopnosti jsou velmi dobré a opět to pramení z nízké hmotnosti. Na obou kolech se nachází jeden kotouč, a zatímco ten přední má průměr 290 mm, zadní disponuje průměrem 220 mm. Do obou třmenů se pak zakusují dvoupístkové třmeny a kromě minimálního vadnutí je dobré také jejich dávkování.

Kawasaki Z250SL: Malá tělem, ale velká srdcem

Výbava
Tato mašina má všechno důležité, co bude její majitel potřebovat a nemá vůbec nic navíc, ale to nijak moc nevadí. Brzdný systém ABS v základní výbavě není a je za příplatek 10000 Kč, nicméně není nijak nezbytně nutný a většina řidičů se určitě obejde i bez něj. Palubní deska je velmi jednoduchá a je zastoupena velkým displejem, na kterém se zobrazují všechny důležité informace (rychlost, otáčky, čas, stav nádrže, ujeté kilometry). Okolo displeje jsou pak usazeny informační diody a čitelnost je solidní, stejně tak jako celková přehlednost grafiky. Sedlo je uloženo ve výšce 785 mm a nádrž pojme 11 litrů paliva, které vystačí na dojezd na plné natankování okolo 288 km. Neustálé postávání na benzinkách tak nehrozí a dobrý akční rádius patří mezi další výrazné plusy této mašiny. Přední světlomet odvádí dobrou práci a jeho výkon je slušný, avšak zpětná zrcátka mohla být o něco málo rozměrnější. Na kolech jsou pak obuty pneumatiky Dunlop TT900 a jejich rozměr čítá 100/80 R17 vpředu a 130/70 R17 vzadu.

Kawasaki Z250SL: Malá tělem, ale velká srdcem

Kvalita a spolehlivost
Za cenu 114 900 Kč dostanete až překvapivě kvalitně zpracovanou mašinu, která působí podstatně dražším dojmem a v této oblasti se tak může měřit i s mnohem dražší konkurencí. Šasi působí příjemně bytelně, což platí také pro zbytek konstrukce a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách nebo ve městě. Nedostanete sice žádné exkluzivní komponenty, ale v této cenové kategorii je ani čekat nelze a tento motocykl je ani nepotřebuje. Spolehlivost by pak měla být bezproblémová, protože zde není žádná přemíra různých elektronických pomocníků a podobných vymožeností a dobře by na tom měl být také motor. Při alespoň standardní údržbě určitě nebudou se spolehlivostí žádné větší problémy.

Kawasaki Z250SL: Malá tělem, ale velká srdcem

Verdikt
Pro všechny řidiče, kteří se nechtějí potýkat s velkými a robustními mašinami, postavila Kawasaki tělem sice malou, ale vlastnostmi vskutku velkou a vyspělou mašinu. Skvělý motor, skvělá ovladatelnost a skvělá stabilita, přesně tak by se dala Kawasaki Z250SL v rychlosti popsat. Pohonná jednotka o zdvihovém objemu 249cc patří v této kategorii k tomu nejlepšímu, protože nabízí velmi dobrý zátah a odezvu už ve středních otáčkách a kromě toho se pyšní také příjemnými reakcemi na přidání plynu. Navíc je velmi nenáročná na palivo a provozní náklady jsou vcelku nízké, což se v této třídě motocyklů počítá. Jízdní vlastnosti staví hlavně na nízké hmotnosti, díky čemuž se dočkáte rychlých reakcí na změny směru jízdy, jednoduché ovladatelnosti i v nízkých rychlostech a dobrého brzdného výkonu. Výbava je pouze základní a obsahuje jen to nejnutnější, nicméně za příplatek si lze pořídit verzi se systémem ABS, který ale určitě není nezbytně nutný.  Dílenské zpracování je určitě nadprůměrné a vzhledem k absenci komplikované elektroniky by měla být v pořádku i celková spolehlivost.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Z250SL: Malá tělem, ale velká srdcem


počet příspěvků: 1

blade

19.07.2015 v 13:31

ta maximálka je nějaký nesmysl, na youtube se jezdí až 162 tachometrově před omezovačem. Takže reálných 140 určitě dá.

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.