Přeposlat Suzuki GSX-S1000F: Sportovní mašina každým coulem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki GSX-S1000F: Sportovní mašina každým coulem

15.07.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki GSX-S1000F sice na první pohled nepůsobí jako nějaká ostrá mašina rozdávající adrenalinové zážitky plnými hrstmi, ale opak je pravdou. Díky kombinaci perfektního motoru, skvělých schopností v zatáčkách a dobré odezvy od řidítek je tohle opravdová sportovní mašina, která je neuvěřitelně schopná takřka ve všech ohledech.

Suzuki GSX-S1000F: Sportovní mašina každým coulem

Motor
Suzuki se u GSX-S1000F v modelovém roce 2015 vrátilo k legendárnímu, řadovému čtyřválci o zdvihového objemu 999cc, který pochází ze závodní verze z let 2005 – 2008. Motor samozřejmě prošel několika úpravami v podobě například přepracované vačkové hřídele pro lepší používání na klasických silnicích a dostal také nové, lehčí písty a nový výfukový systém. Tento kapalinou chlazený motor nyní dává nejvyšší výkon 145 koní při 10 000 ot/min a jeho točivý moment dosahuje hodnoty 106 Nm. Ten je dostupný při 9 500 ot/min a motor tedy disponuje velmi výraznou výkonnostní špičkou, nicméně je skvěle použitelný i ve středních otáčkách. I v tomto spektru má hromadu síly a jedná se tak o ideální motor pro každodenní používání. Reakce na přidání plynu jsou velmi rychlé a motor občas reaguje možná až trochu jedovatě, což ale nijak zvlášť nevadí a není problém si na to zvyknout. Míra vibrací je velmi nízká a maximální rychlost této mašiny se může vyšplhat až na 256 km/h. Motor je spojený s povedenou šestistupňovou převodovkou a jeho průměrná spotřeba se pohybuje okolo 7.4 litru na 100 km.

Suzuki GSX-S1000F: Sportovní mašina každým coulem

Jízda a ovladatelnost
Tohle není žádný rozmáčený, měkký cesťák, který si hraje na sportovní mašinu a na silnici se tento stroj chová jako opravdové závodní nářadí. V zatáčkách je řízení chirurgicky přesné, motocykl působí velmi dychtivým a agilním dojmem a na klasické, klikaté okresce se tento model cítí jako ryba ve vodě. Ovládání není nijak obtížné ani v nižších rychlostech a stabilita je pak perfektní prakticky za jakékoliv situace. Potěší také dobrá čitelnost a předvídatelnost jízdy, kdy se Suzuki GSX-S1000F chová všelijak, jen ne záludně. Míra komfortu není špatná a nemusíte se obávat ani horších povrchů, se kterými se tlumiče této mašiny vypořádají v pohodě. Žádnou výtku nemáme ani k brzdám, které zvládají tento motocykl zastavit naprosto s přehledem a dobré je také jejich minimální vadnutí. Navíc se i dobře dávkují a celkově je na ně spoleh za jakékoliv situace. Na předním kole najdeme klasicky dva brzdné kotouče, na zadním pouze jeden a brzdy dodala známá společnost Brembo.

Suzuki GSX-S1000F: Sportovní mašina každým coulem

Výbava
Výbava je více než dostatečné a vévodí jí perfektní kontrola trakce stavitelná hned ve třech stupních. V prodeji jsou dvě verze, jedna s ABS a druhá bez tohoto systému, a vzhledem k docela vysokému výkonu určitě doporučujme připlatit si za model s ABS. Ten navíc není nijak agresivně naladěný a zasahuje až v okamžiku, kdy je to nezbytně nutné. Dalším povedeným prvkem je moderní, kompletně digitální palubní deska skládající se z jednoho velkého displeje a několika informačních diod. Na tomto displeji se zobrazují všechny důležité informace, jako například rychlost, otáčky, řazení, ujeté kilometry, průměrná spotřeba a nechybí ani ukazatel nastavení kontroly trakce. Grafické podání palubní desky je přehledné a čitelnost je tak dobrá. Sedlo se nachází ve výšce 810 mm a nádrž pojme 17 litrů paliva, což stačí na průměrný dojezd na plné natankování okolo 225 km. Není to mnoho a objemnější nádrž bychom určitě uvítali. Pochválit ale musíme ochranný štít, který pracuje na jedničku a výtky nemáme ani ke zpětným zrcátkům. Ta vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi a to oceníte hlavně ve městě. Rozměry pneumatik jsou 120/70 R17 vpředu a 190/50 R17 vzadu.

Suzuki GSX-S1000F: Sportovní mašina každým coulem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a určitě patří v této kategorii k tomu nejlepšímu. Hned po několika prvních kilometrech se vyloženě nabízí srovnání s konkurenční Hondou, která dělá podobně bytelné a kvalitní mašiny. Jako celek působí Suzuki GSX-S1000F velmi robustně a vyvolává pocit, že snese snad úplně všechno. Komponenty sedí dobře na svém místě a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. Podobně dobrá by měla být také spolehlivost, a to hlavně v oblasti motoru. Ten je léty prověřený a při alespoň standardní údržbě snese bez větších výkyvů i drsnější zacházení. To samé platí také pro neúnavné brzdy.

Suzuki GSX-S1000F: Sportovní mašina každým coulem

Verdikt
Suzuki GSX-S1000F sice na první pohled nepůsobí jako nějaká ostrá mašina rozdávající adrenalinové zážitky plnými hrstmi, ale opak je pravdou. Díky kombinaci perfektního motoru, skvělých schopností v zatáčkách a dobré odezvy od řidítek je tohle opravdová sportovní mašina, která je neuvěřitelně schopná takřka ve všech ohledech. Motor potěší dobrým zátahem už ve středních otáčkách a zároveň výraznou výkonnostní špičkou, která vás ve vysokých otáčkách příjemně nakopne. Jízdní vlastnosti jsou dobře vyvážené a užijete si jak na klikaté okresce, tak na závodním okruhu a samozřejmě i při klidnější jízdě. U jízdních vlastností je dobrá hlavně čitelnost a již zmíněná odezva od řidítek. Výbava je více než dostatečná a dostanete moderní palubní desku i perfektní kontrolu trakce stavitelnou ve třech úrovních. Za příplatek je pak možné přikoupit si brzdný systém ABS. Dílenské zpracování je nadprůměrné a v ničem si nezadá ani s Hondou, která je v této oblasti brána jako etalon.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki GSX-S1000F: Sportovní mašina každým coulem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.