Přeposlat Rieju RS3 50: Mladá puška ze Španělska
Rieju RS3 50: Mladá puška ze Španělska
Rieju RS3 50 je povedená mašina pro mládež a kromě agresivního vzhledu zaujme tento model také velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Pokud je vám 16 a hledáte jednostopý stroj, kterým zaujmete i široké okolí, s tímto modelem určitě žádnou větší chybu neuděláte.
Motor
U motocyklu zaměřeného hlavně na mladé řidiče nelze očekávat nějak extra vysoký výkon (ten ani není vzhledem k restrikcím možný) a motor v modelu Rieju RS3 50 tak disponuje výkonem pouze okolo 8 koní. Zadní kolo roztáčí jednoválec chlazený kapalinou o zdvihovém objemu 50cc a tato pohonná jednotka vyžaduje hlavně perfektní synchronizaci plynu a řazení. Není vůbec jednoduché udržet ji v ideálních otáčkách a hlavní věc, které se musí řidič této mašiny vyvarovat, je nechat spadnout otáčky mimo použitelné pásmo. Pro trochu svižnější jízdu tedy musíte motor pořádně točit, a když se trochu odvážete (a budete mít vítr v zádech), lze se dostat na maximální rychlost až okolo 105 km/h. Kvůli nedostatku výkonu v nižších otáčkách jsou rozjezdy trochu obtížné a jízda ve městě, kde se musí častěji řadit a kde padají otáčky často mimo použitelné pásmo, je vyloženě frustrující. Na příměstských silnicích a okreskách je ale všechno v pořádku, a když si dáte pozor na otáčky, docela si užijete. Míra vibrací je vcelku výrazná, ale jde si na to zvyknout a zvukový projev vytočeného motoru je hodně agresivní. Převodovka je pak klasicky šestistupňová a pracuje se s ní docela dobře.
Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou docela solidní, a i když se samozřejmě nedají srovnávat s vyloženě sportovními mašinami, žádný velký průšvih se nekoná. Tlumiče odvádí svou práci na jedničku a ve spojení s příjemně nízkou hmotností (119 kg) se dočkáte svižných reakcí na změnu směru jízdy a celkově agilního chování. Díky nízké hmotnosti pak není problém ani s ovládáním v nižších rychlostech. Stabilita je solidní i ve vyšších rychlostech a jediná výtka směřuje k horšímu komfortu. Na méně kvalitních cestách nevykazují tlumiče žádnou extra velkou jistotu a občas trochu odskakují. Co se týče brzd, tak ty jsou slušné a zvládnou tuto mašinu zastavit během chvilky. Na druhou stranu, prostřednictvím brzd se k vám nedostane žádná výraznější odezva a při opravdu agresivním brzdění pak budete postrádat trochu té jistoty. Na předním kole sedí jeden kotouč o průměru 280 mm, do kterého se zakusuje dvoupístkový třmen a na zadní kolo použil výrobce kotouč o průměru 220 mm.
Výbava
V této třídě motocyklů nelze očekávat výbavu, která vyrazí dech a tu samozřejmě ani nedostanete. Hlavní hvězdou výbavy je moderní palubní deska skládající se z velkého otáčkoměru, displeje a několika informačních diod. Displej zobrazuje aktuální rychlost, čas, ujeté kilometry a hlavně má funkci zaznamenat nejvyšší dosaženou rychlost, což bude pro náctileté řidiče určitě hojně využívaná vlastnost. Nebude tedy problém pochlubit se mezi kamarády tím, jak rychle jste jeli a ihned to doložit údajem na palubní desce. Vcelku pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 845 mm a nádrž zvládne pojmout 12 litrů paliva, což vystačí na vcelku solidní dojezd na plné natankování. Motor není nijak extra žíznivý a moc si nevezme, ani když ho budete neustále honit po vysokých otáčkách (což je koneckonců nezbytně nutné). Přední světlomet příliš mnoho výkonu nepobral, ale zpětná zrcátka jsou dobrá a poskytnou vám slušný přehled o dění za vámi. Rozměry pneumatik jsou 100/80-17 vpředu a 130/70-17 vzadu.
Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je solidní a víceméně odpovídá ceně, za kterou je tato mašina dostupná. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. Jedna výtka směřuje ke stojánku, který občas trochu zlobil a nechtěl se úplně vrátit a druhá zase k levému zpětnému zrcátku. To se jednou za čas trochu uvolnilo a bylo potřeba ho trochu poupravit. To ale byly s největší pravděpodobností neduhy konkrétního kusu a dá se očekávat, že ne všechny kusy budou mít tyto nedostatky. V otázce spolehlivosti bude všechno záležet na údržbě a na tu si dejte pozor hlavně při koupi z druhé ruky. Snažte se tedy vyvarovat kousků, kde byla údržba vyloženě odbytá, ale to bohužel není u tohoto typu motocyklů pro mládež žádná výjimka.
Verdikt
Rieju RS3 50 je povedená mašina pro mládež a kromě agresivního vzhledu zaujme tento model také velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Pokud je vám 16 a hledáte jednostopý stroj, kterým zaujmete i široké okolí, s tímto modelem určitě žádnou větší chybu neuděláte. Motor potřebuje ke svižnější jízdě vysoké otáčky a je nezbytně nutné ho v nich udržovat, což není vždycky úplně jednoduché a to vytváří problémy hlavně v hustém městském provozu. Sem se tato mašina moc nehodí a její místo je na příměstských cestách a klasických okreskách. Na nich si užijete agilní chování, ochotu zatáčet a příjemnou manipulaci díky nízké hmotnosti. Výbava je sice pouze základní, avšak o nic důležitého ochuzeni nebudete, a pokud si něco vyloženě zaslouží pochvalu, je to palubní deska. Ta je moderní, dobře čitelná a problémy nejsou ani na přímém slunečním světle. Dílenské zpracování je, až na několik malých nedostatků, solidní a odpovídá pořizovací ceně (tato mašina stojí v přepočtu něco málo přes 100 000 Kč).
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Rieju Strada 125: Povedená a dostupná malorážka s…
- Článek: Motrac MT-400 a MG-500: Sourozenecká dvojice z Číny…
- Článek: Lexmoto XTR 125: Nejlevnější z levných
- Článek: Rieju RS3 125: Levný základ pro začínající řidiče
- Článek: Rieju RS3 125 LC
- Článek: Rieju MRT200 LC Pro Comp
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze