Přeposlat Kawasaki Z300: Malý a hravý naháč i pro skupinu A2

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Z300: Malý a hravý naháč i pro skupinu A2

06.07.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki Z300 sice možná postrádá onen drsný feeling a trochu výraznější výkonností špičku hlavních konkurentů (ti jsou ale o něco výkonnější), ale je to první mašina ve své třídě, která opravdu připomíná a působí jako menší verze svého většího sourozence. Je to praktická kombinace každodenní použitelnosti, perfektního zpracování a velmi dobře vyvážených jízdních vlastností.

Kawasaki Z300: Malý a hravý naháč i pro skupinu A2

Motor
Kawasaki se u modelu Z300 povedla velmi zajímavá věc, a to ta, že jeho motor je charakterově prakticky úplně stejný, jako motor v superbiku a vlajkové lodi, ZX-10R. To znamená, že dostanete hlad po vysokých otáčkách, výraznou výkonnostní špičku a zároveň solidní použitelnost i ve středních otáčkách. Nejvyššího výkonu dosahuje motor při 11000 ot/min, nicméně není problém točit ho až do 13000 ot/min, na které je nastavený omezovač. Můžete tedy držet vysoké otáčky o něco déle, protože od dosažení maxima výkonu do zásahu omezovače máte vcelku příjemně velký prostor pro manévrování. Když už jsme nakousli ten výkon, tak tento dvouválcový motor o zdvihovém objemu 296cc dává solidních 39 koní a točivý moment o hodnotě 27 Nm. Další skvělou věcí této pohonné jednotky je vyrovnaný běh a blesková odezva na přidání plynu, která patří v této kategorii na špičku. Navíc, když budete jezdit s rozmyslem, není problém dosáhnout průměrné spotřeby okolo 4 litrů paliva na 100 km, což není vůbec špatné. Jedná se zkrátka o po všech směrech univerzální motor, který zvládne jak klidnou jízdu na okreskách, tak podstatně dynamičtější zacházení.

Kawasaki Z300: Malý a hravý naháč i pro skupinu A2

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobře vyvážené a celkovému dobrému pocitu napomáhá také perfektní pozice za řidítky. Budete se cítit pohodlně, jako na klasickém naháči, ale tato mašina se nechá bez protestů pořádně naklonit a budí tak dojem vskutku sportovního nářadí. Jízda je za všech okolností velmi dobře předvídatelná a stabilita je perfektní i při vyšších rychlostech. Reakce na změny směru jízdy jsou pak víceméně okamžité a ovládání není přehnaně obtížné ani v nižších rychlostech a hustém provozu. Další bod k dobru má tato mašina za dobrý komfort, díky čemuž se nemusíte bát ani horších silnic nebo města. Žádnou výtku nemáme ani k brzdné soustavě, která sice není úplně nejostřejší, ale k celkovému naladění této mašiny se dobře hodí. Brzdy zabírají solidně, dobře se dávkují a míra vadnutí je velmi nízká. Za zmínku stojí také fakt, že brzdný systém ABS použitý v tomto modelu je to nejlehčí ABS použité v motocyklu vůbec. Rozměry brzdných kotoučů jsou 290 mm vpředu, 220 mm vzadu a do obou kotoučů se zakusují dvoupístkové třmeny.

Kawasaki Z300: Malý a hravý naháč i pro skupinu A2

Výbava
Kromě již zmíněného systému ABS toho moc nedostanete, ale za své peníze budete mít k dispozici všechno, co byste od podobně koncipovaného motocyklu očekávali. Výbava je tedy standardní, ale dostatečná a zaujala nás hlavně povedená palubní deska. Té dominuje velký analogový otáčkoměr, který je doplněný nezbytnými informačními diodami a malým displejem, který zobrazuje zbytek informací. Samozřejmě nechybí informace o rychlosti, stavu nádrže, ujetých kilometrech a palubní deska vám dá dokonce vědět, že jezdíte úsporně a ekonomicky. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 785 mm a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva, což je skvělé a díky kombinaci velké nádrže a úsporného motoru můžete na jedno natankování urazit opravdu hodně kilometrů. Není problém dostat se přes 400 km na plnou nádrž. Zpětná zrcátka jsou dostatečně velká, takže vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi a žádné výtky nemáme ani k přednímu světlometu. Rozměry pneumatik jsou 110/70 R17 vpředu a 140/70 R17 vzadu.

Kawasaki Z300: Malý a hravý naháč i pro skupinu A2

Kvalita a spolehlivost
U základních modelů většinou nebývá dílenské zpracování nijak zázračné a nižší cena bývá patrná převážně právě na zpracování, avšak to pro Z300 neplatí. Jedná se o dobře zpracovaný motocykl, který působí bytelně a kvalitně už po několika prvních kilometrech a celkově působí tato mašina jako její podstatně větší a dražší sourozenci a konkurenti. Kromě kvalitního zpracování dostanete také velmi povedený vzhled, který určitě nezapadne do průměru a hlavně v zelené barvě to této mašina opravdu sluší. K dispozici je také šedá barva kombinovaná s černou, avšak v této kombinaci nevyniknou hezké detaily na šasi. V současné době se dá tento motocykl na našem trhu koupit za 129 900 Kč s DPH, což je velmi příjemná cena, za kterou dostanete nadprůměrný motocykl po všech směrech. Verze ABS je pak o 10 000 Kč dražší.

Kawasaki Z300: Malý a hravý naháč i pro skupinu A2

Verdikt
Kawasaki Z300 sice možná postrádá onen drsný feeling a trochu výraznější výkonností špičku hlavních konkurentů (ti jsou ale o něco výkonnější), ale je to první mašina ve své třídě, která opravdu připomíná a působí jako menší verze svého většího sourozence. Je to praktická kombinace každodenní použitelnosti, perfektního zpracování a velmi dobře vyvážených jízdních vlastností. Kawasaki zkrátka přivedlo do třídy A2 styl klasických, sportovních naháčů a díky celkově hravé povaze je radost s touto mašinou korzovat po okreskách. Díky objemné nádrži a vcelku úspornému motoru se navíc můžete těšit na perfektní dojezd na plné natankování, což je určitě velké plus. Nakonec musíme zmínit také opravdu kvalitní dílenské zpracování a dá se očekávat, že po stránce spolehlivosti nenastanou vůbec žádné problémy.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Z300: Malý a hravý naháč i pro skupinu A2


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.