Přeposlat Triumph Daytona 675R ABS: Skvělá okruhová záležitost

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Daytona 675R ABS: Skvělá okruhová záležitost

01.07.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Triumph Daytona 675R je skvělá okruhová mašina, která chytne za srdce a zkušenému jezdci nabídne neutuchající radost z jízdy. Je lehká, agiliní, má perfektně naladěný podvozek a při ostré jízdě se cítí jako ryba ve vodě.

Triumph Daytona 675R ABS: Skvělá okruhová záležitost

Motor
O pohon mašiny Triumph Daytona 675R ABS se stará klasický řadový tříválec chlazený kapalinou, který pohání i standardní verzi Daytona 675. Nejvyšší výkon této povedené pohonné jednotky je 126 koní při 12500 ot/min a točivý moment dosahuje solidní hodnoty 74 Nm při 11900 ot/min. Nečekejte nějakou extra výraznou výkonnostní špičku, motor zatahuje velmi lineárně a perfektně funguje i ve střední části otáčkoměru. Výkon je tedy dobře dostupný a dostat z motoru to nejlepší není vůbec nijak obtížné nebo stresující. Potěší také velmi ostrá odezva na přidání plynu a charizmatický zvukový projev. Míra vibrací není nijak vysoká a motor je spojený s přesnou, šestistupňovou převodovkou, se kterou je radost pracovat. Maximální rychlost se pak pohybuje okolo 270 km/h a spotřeba tohoto motoru sice není nejnižší, ale na to se v této kategorii motocyklů moc nehraje. Kombinovaná spotřeba se pohybuje okolo 7.6 litru paliva na 100 km a je velmi těžké držet ruku na plynu klidnou, protože prakticky okamžitý zátah motoru vyloženě svádí k tomu za to pořádně vzít.

Triumph Daytona 675R ABS: Vskutku povedená okruhová záležitost

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi podobné běžnému modelu, avšak varianta R je ještě o něco víc puristická. Je to zkrátka superbike se vším všudy a ze všeho nejlépe se cítí na závodním okruhu, kde odvádějí skvělou práci stavitelné tlumiče Öhlins. Při prvním kontaktu působí nízké sedlo a celkově opravdu závodní naladění trošku výhružně, ale není to až tak extrémní, jak by první zkušenosti napovídali. Sedlo není nijak moc nepohodlné a skvělá je hlavně odezva na změnu směru jízdy, která je vskutku velmi bezprostřední. Mašina zkrátka poslouchá na každé slovo a radostně se vrhá do zatáček, přičemž skvělým jízdním vlastnostem napomáhají také komunikativní řidítka a dobrá odezva od předního kola. Budete vždy vědět, co se vám děje pod rukama a jízda je tak čitelná a není nijak záludná. Brzdy nemají problémy ani s rázným zastavením, a když za ně pořádně vezmete, zastavíte během chvilky. Na předním kole úřadují dva kotouče o průměru 310 mm, do kterých se zakusují čtyřpístkové třmeny od Bremba a na zadním kole je brzda od stejné společnosti. Ta má ale už pouze jeden disk o průměru 220 mm a jednopístkový třmen.

Triumph Daytona 675R ABS: Vskutku povedená okruhová záležitost

Výbava
Výbava je solidní a dostanete všechno, co byste u sportovního superbiku očekávali. Potěší spousta kvalitních komponent, ze kterých hrají prim již zmíněné brzdy od společnosti Brembo a odpružení od firmy Öhlins. Už podle označení je jasné, že brzdy jsou osazeny systémem ABS a ve výbavě pak nechybí ani rychlořazení. Palubní deska je moderní a skládá se z analogového otáčkoměru a displeje, na kterém se zobrazují všechny důležité informace. Palubní počítač této mašině samozřejmě nechybí, a pokud si dokoupíte systém měření tlaku v pneumatikách, tak vám ho bude zobrazovat a budete tedy vždy vědět, jak na tom jste. Sedlo je uloženo ve výšce 830 mm a nádrž pojme 17.4 litru paliva, což stačí na dojezd na plné natankování okolo 228 km. Jde jezdit i úsporněji, ale to se budete muset hodně krotit a to není s touto mašinou vždy jednoduché. Zpětná zrcátka fungují docela dobře a žádné větší výtky nemáme ani k přednímu světlometu, který je dostatečně výkonný. Rozměry pneumatik jsou 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu.

Triumph Daytona 675R ABS: Vskutku povedená okruhová záležitost

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je víceméně stejné, jako u japonské konkurence, takže je velmi dobré. Všechno sedí hezky na svém místě, motocykl působí jako celek kvalitním dojmem a za své peníze dostanete odpovídající kvalitu. Cena nového modelu je 13 999 dolarů, což je vcelku slušné a dostanete za to našlapanou moderní mašinu, kterou budete opravdu milovat. Po stránce spolehlivosti by mělo být všechno v nejlepším pořádku, ale jedná se primárně o okruhovou mašinu, takže jí budete muset věnovat trochu víc pozornosti, než klasickému motocyklu.

Triumph Daytona 675R ABS: Vskutku povedená okruhová záležitost

Verdikt
Triumph Daytona 675R je skvělá okruhová mašina, která chytne za srdce a zkušenému jezdci nabídne neutuchající radost z jízdy. Je lehká, agiliní, má perfektně naladěný podvozek a při ostré jízdě se cítí jako ryba ve vodě. Tříválcový motor je úžasný, má hodně síly už ve středních otáčkách a s radostí se nechá potočit až do těch nejvyšších. Navíc má velmi charizmatický zvukový projev. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobře vyvážené, přední kolo reaguje okamžitě na sebemenší změny směru jízdy a na okruhu se budete cítit, jako byste byli součástí všech komponent. Výbava je dostatečná a za příplatek si lze pořídit několik zajímavých a praktických věcí, jako například monitorování tlaku v pneumatikách. Dílenské zpracování patří na špičku a za své peníze dostanete samé kvalitní, značkové komponenty. Při dobré údržbě pak určitě nebudou žádné problémy ani se spolehlivostí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Daytona 675R ABS: Skvělá okruhová záležitost


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.