Přeposlat Derbi GP1 250: Povedený skútr se sportovním nádechem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Derbi GP1 250: Povedený skútr se sportovním nádechem

29.06.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Derbi GP1 250 je jeden z nejlépe vypadajících skútrů současnosti a stejně dobrý je také v ostatních ohledech. Kromě atraktivního designu tedy nabídne povedený motor, jisté jízdní vlastnosti, slušnou výbavu a v neposlední řadě i příznivou cenu.

Derbi GP1 250: Povedený skútr se sportovním nádechem

Motor
Zadní kolo skútru Derbi GP1 250 pohání klasický jednoválcový čtyřtakt o zdvihovém objemu 244cc, takže žádnou velkou divočinu nečekejte. Tento kapalinou chlazený motor disponuje nejvyšším výkonem okolo 22 koní, což na vcelku svižnou jízdu stačí, ale trhat rychlostní rekordy s tímto hezky vyhlížejícím skútrem pravděpodobně nebudete. S větrem v zádech a trochou odvahy se dostanete na rychlost až okolo 130 km/h, takže se můžete bez obav vydat i na klasickou okresku a žádnou velkou brzdou na ní určitě nebudete. Motor potěší příjemnými reakcemi na přidání plynu, velmi nízkou mírou vibrací a solidním zátahem už z nízkých otáček. V celkovém součtu je to příjemná pohonná jednotka a jediné, v čem by se mohla zlepšit, je spotřeba. Když budete z motoru tahat co nejvíc jeho potenciálu, není problém se přehoupnout přes 5 litrů na 100 km, což je docela dost. Průměrná spotřeba se pak pohybuje okolo 4.4 litru a to také není zrovna málo. Automatická převodovka funguje docela slušně a s motorem je dobře sladěná.

Derbi GP1 250: Povedený skútr se sportovním nádechem

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a řídit tento po všech směrech sympatický skútr je zábava, a to hlavně v hustším městském provozu. Tlumiče zvládnou bez větších problémů odfiltrovat méně kvalitní povrchy a díky pohotovým reakcím je radost prodírat se hustou městskou dopravou. Až na opravdu hodně špatných cestách se dostaví drncání, mírné odskakování a jízda začne být lehce nervózní. Mimo město je jízda také příjemná, skútr působí agilním dojmem a na klikatých okreskách to tomuto modelu sedí stejně dobře, jako ve městě. Je to zkrátka ideální společník pro každý den, který vás všude bez obtíží odveze a ještě vás odmění zábavnou jízdou. Brzdy jsou na obou kolech kotoučové a o jejich výkon se nemusíte strachovat, protože když za ně pořádně vezmete, zastavíte během chvilky. Ostatně, nemusí se prát s nijak extra vysokou hmotností a 130 kg zvládnou zastavit bez problémů. Brzdy mají solidní nástup, vykazují jen mírné vadnutí a dobře se dávkují. Rozměry brzdných kotoučů jsou 245 mm vpředu a 220 mm vzadu.

Derbi GP1 250: Povedený skútr se sportovním nádechem

Výbava
Výbava je velmi dobrá a dostanete všechno, co byste od skútru pro každodenní používání očekávali. Samozřejmě nechybí úložný prostor pod sedlem, 12v zásuvka a ani uzamykatelná schránka na rukavice. Pod sedlem je místo pro většinu běžných přileb, ale úplně všechny se tam nevejdou a s těmi většími by mohly být problémy. Palubní deska je docela jednoduchá, avšak účelná a kromě otáčkoměru a tachometru dostanete i ukazatel stavu paliva v nádrži. Praktické je hlavně druhé počítadlo kilometrů, které se zapne v okamžiku, kdy se stav nádrže dostane k rezervě. S čitelností nejsou žádné problémy ani na přímém slunečním světle a okolo palubní desky mají své místo informační diody. Vcelku pohodlné sedlo pro dva je uloženo ve výšce 800 mm a nádrž pojme solidních 14 litrů paliva. Přední světlomet je dostatečně výkonný a pochvalu si zaslouží i zpětná zrcátka, která vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi. Rozměry pneumatik jsou 120/70 – 14 vpředu a 140/60 – 14 vzadu.

Derbi GP1 250: Povedený skútr se sportovním nádechem

Kvalita a spolehlivost
V porovnání s většinou, hlavně japonské, konkurence vypadá Derbi GP1 250 jako cenově velmi dostupná volba a tak tomu opravdu je. Za své peníze dostanete kvalitní skútr, který je dobře zpracovaný a nabídne i solidní odolnost. Hlavně motor toho zvládne opravdu hodně a při alespoň základní údržbě se vám odmění bezproblémovým chodem. Na brzdy je spoleh za jakékoliv situace, takže žádné výtky nemáme ani k nim. V současné době se dá Derbi GP1 250 pořídit za 94 900 Kč s DHP a to je opravdu velmi lákavá nabídka. Příznivá je také cena ojetých modelů.

Derbi GP1 250: Povedený skútr se sportovním nádechem

Verdikt
Derbi GP1 250 je jeden z nejlépe vypadajících skútrů současnosti a stejně dobrý je také v ostatních ohledech. Kromě atraktivního designu tedy nabídne povedený motor, jisté jízdní vlastnosti, slušnou výbavu a v neposlední řadě i příznivou cenu. Motor sice není žádný divoch, ale se svižnějším rozhýbáním tohoto modelu žádné větší problémy nemá a dobře se cítí jak v hustém městském provozu, tak na klasických okreskách. Jízda je předvídatelná, zábavná a potěší hlavně agilní chování a schopnost proplétat se mezi ostatními účastníky silničního provozu. Ve výbavě dostanete všechno důležité a hlavně povedenou palubní desku, která je jednoduchá a zároveň moderní. Dílenské zpracování je pak nadprůměrné, a když se budete o tento skútr dobře starat, odmění se vám také vysokou spolehlivostí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Derbi GP1 250: Povedený skútr se sportovním nádechem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.