BMW


Přeposlat BMW C-Evolution: Elektrická střela do města

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW C-Evolution: Elektrická střela do města

24.06.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW C-Evolution je nová generace skútrů a řídit ho je opravdu úžasným zážitkem, kterému se jen tak něco nevyrovná. V oblasti elektrických skútru je to pro BMW fantastický debut, který vyčnívá snad ve všech ohledech a je to vskutku ultimátní stroj do městské džungle.

BMW C-Evolution: Elektrická střela do města

Motor
Velký skútr BMW C-Evolution je elektrický a o jeho pohon se tedy pochopitelně stará elektromotor, který dává nejvyšší výkon 48 koní a hlavně masivní točivý moment o hodnotě 72 Nm. Ten je navíc dostupný úplně pořád a dynamika jízdy je tak opravdu dechberoucí. Z klidu na 50 km/h se tento velký a těžký skútr zvládne rozjet za pouhé 2.7 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 120 km/h. Z klidu na 100 km/h se pak zvládnete rozjet za 6.2 sekundy, což je hodnota srovnatelná s ostrými hatchbacky. Na semaforech budete s tímto modelem patřit bezpečně k těm nejrychlejším a v odpichu z místa může C-Evolutionu konkurovat jen opravdu velmi málo mašin. Díky motoru je řízení tohoto skútru vskutku zajímavým zážitkem, který se nedá srovnat prakticky s ničím jiným. Motor je navíc vybavený čtyřmi jízdními módy a během brzdění zvládne rekuperaci energie. Použité baterie mají svůj původ v elektromobilu i3 a vyznačují se vcelku rychlým nabíjením, přičemž z 0 na 80% kapacity se zvládnou nabít za 2 a čtvrt hodiny.

BMW C-Evolution: Elektrická střela do města

Jízda a ovladatelnost
Jedná se o jeden z nejtěžších skútrů současnosti, což se ale dá vzhledem k bateriím a elektromotoru pochopit a pod vaše ruce se dostane značných 265 kg. I proto ovladatelnost příjemně překvapí a žádné závažnější problémy nejsou ani v nižších rychlostech. Jedná se primárně o městský skútr a proplétání hustou městskou džunglí zvládá tento model naprosto s přehledem. Reakce na změny směru jízdy jsou rychlé a na sebemenší pobídky reaguje přední kolo s nadšením. Jedním z největších problémů v hustém městském provozu by mohl být hluk, respektive ticho, které může být nebezpečné. Když pojedete, tak vás zkrátka málokdo uslyší a budete muset věnovat jízdě a okolí zvýšenou pozornost za všech okolností. Stabilita jízdy je pak víceméně bezchybná a skútr se chová za všech okolností čitelně a nezáludně. Brzdy fungují na jedničku s hvězdičkou a nemají s rázným zastavením žádné závažnější problémy. Na předním kole mají své místo dva kotouče o průměrech 270 mm a na zadním sedí jeden kotouč stejné velikosti. Brzdy jsou vcelku ostré, nevadnou ani při náročnějším používání a navíc se dá jejich výkon slušně dávkovat.

BMW C-Evolution: Elektrická střela do města

Výbava
Výbava je velmi dobrá a kromě systému ABS a již zmíněných čtyř jízdních módů dostanete také perfektní palubní desku. Ta je zastoupena velkým LCD displejem, který na vás vyhrkne spoustu čísel a grafů a při řízení si tak budete připadat jako ve Star Treku. Všechno je ale hezky přehledné a s čitelností nejsou žádné větší problémy ani na přímém slunečním světle. Ony jízdní módy jsou pojmenovány Dynamic, Road, Eco Pro a Sail, přičemž jejich označení mluví za všechno. Velmi zajímavý je hlavně mód Sail, který vypne veškerou rekuperaci a umožní vám vyloženě plout po silnicích jako na velkém skateboardu. Vcelku pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 780 mm a dojezd na plně nabité baterie by se měl v reálném světě pohybovat okolo 100 km. Při neustálé jízdě na plný plyn ale bude dojezd samozřejmě podstatně nižší, ale do městského provozu to bez větších problémů stačí. Rozměry pneumatik jsou 120/70 R 15 vpředu a 160/60 R 15 vzadu.

BMW C-Evolution: Elektrická střela do města

Kvalita a spolehlivost
Spolehlivost je samozřejmě velkou neznámou, protože se jedná o novou generaci pohonu, nicméně je to BMW a to by mělo být spolehlivé. Dílenské zpracování je pak velmi dobré, všechno hezky sedí na svém místě a nikde nic nevrže nebo nedrncá ani na méně kvalitních cestách. Na první pohled tento skútr zaujme určitě také výrazným designem, který je odvozený z modelu C600 Sport, avšak proti němu je C-Evolution trochu nižší a působí sportovnějším dojmem.

BMW C-Evolution: Elektrická střela do města

Verdikt
BMW C-Evolution je nová generace skútrů a řídit ho je vskutku úžasným zážitkem, kterému se jen tak něco nevyrovná. V oblasti elektrických skútru je to pro BMW fantastický debut, který vyčnívá snad ve všech ohledech a je to vskutku ultimátní stroj do městské džungle. Hlavně motor s vysokým výkonem je parádní a jeho zátah a odezva vyráží dech i po tom, co si na něj zvyknete. Jeho výkon je k dispozici prakticky neustále a akcelerace z jakýchkoliv rychlostí je tak výrazná, že po dynamické stránce jen velmi těžko najdete přemožitele. Jízdní vlastnosti jsou i přes vysokou hmotnost až překvapivě dobře vyrovnané a mírnou nadváhu se tomuto skútru povedlo velmi umně skrýt. Manévrování v nižších rychlostech není nijak přehnaně obtížné a v hustém městském provozu se BMW C-Evolution pohybuje jako ryba ve vodě. Výbava je dostatečná, dílenské zpracování je výborné a jediné, nad čím se pořád vznáší otazník, je celková spolehlivost.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW C-Evolution: Elektrická střela do města


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.