Přeposlat Triumph Tiger 1200 Explorer: V Anglii cestovní endura prostě umí

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Tiger 1200 Explorer: V Anglii cestovní endura prostě umí

17.06.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Triumph Tiger 1200 Explorer se staví čelem ke svému hlavnímu rivalovi, BMW R1200GS a takřka ve všech vlastnostech ho poráží na hlavu. Je výkonnější, chová se lépe na klasické silnici, je příjemnější pro každodenní používání a pro někoho bude také přitažlivější.

Triumph Tiger 1200 Explorer: V Anglii cestovní endura prostě umí

Motor
Zadní kolo motocyklu Triumph Tiger 1200 Explorer pohání ikonický řadový tříválec chlazený kapalinou, který disponuje DOHC rozvodem a zdvihovým objemem 1215cc. Nejvyšší výkon tohoto skvělého motoru je 135 koní při 9000 ot/min (omezovač vás utne v 10000 ot/min) a točivý moment se zastavil na hodnotě 121 Nm. Motor ho dosahuje již při 6400 ot/min, což je příjemně nízko a znamená to hlavně slušný zátah již v nižších a středních otáčkách. Výkon je docela dobře přístupný a motor se velmi ochotně sbírá, což z něj dělá příjemného každodenního společníka. Dynamika jízdy je pak velmi dobrá a potěší také vcelku vyrovnaný chod bez výraznějších vibrací. Reakce na přidání plynu jsou prakticky okamžité, bez výraznějších prodlev a zalíbil se nám také charizmatický zvukový projev. Jednou z dalších velkých předností této pohonné jednotky jsou dlouhé servisní intervaly a v tomto ohledu patří motor Tigeru 1200 Explorer k tomu nejlepšímu. Přesná šestistupňová převodovka pracuje na jedničku s hvězdičkou a s motorem je dobře sladěná.

Triumph Tiger 1200 Explorer: V Anglii cestovní endura prostě umí

Jízda a ovladatelnost
Jedná se o pořádně masivní mašinu a s pohotovostní hmotností 259 kg je to také pořádný kus železa, avšak pocitově působí Tiger 1200 Explorer nepatrně lehčím dojmem. Může za to hlavně velmi dobrá pozice za řidítky, díky které se Tiger perfektně ovládá a je v drtivé většině případů také podstatně komfortnější, než většina konkurentů. Zvládne i vyšší zátěž a jedná se tak o mašinu jako stvořenou na dlouhé výlety klidně až na kraj světa. Kvůli všem těm praktickým věcem pak příjemně překvapí ostré a precizní řízení, díky kterému se tento motocykl dobře cítí i na klikatých okreskách. Výkonné brzdy můžou být doplněny systémem ABS, který je naladěný prakticky bezchybně a většinu času spíše čeká klidně v pozadí až do doby, než ho budete opravdu potřebovat. Nezasahuje předčasně do jízdy a celkově přispívá k pohodovému jízdnímu projevu. Co se týče samotných brzd, tak ty jsou osazeny dvěma kotouči o průměru 305 mm vpředu a 282 mm vzadu a zakusují se do nich čtyřpístkové třmeny vpředu a dvoupístkový třmen vzadu. V terénu působí Tiger 1200 Explorer možná trochu těžším dojmem, ale není to nic hrozného a bez problémů si na to jde zvyknout.

Triumph Tiger 1200 Explorer: V Anglii cestovní endura prostě umí

Výbava
Základní výbava není špatná, ale drtivá většina modernějších věcí je za příplatek, takže si při koupi připravte peníze navíc. Z extra výbavy si můžete dopřát například chrániče rukou, vyhřívané rukojeti řidítek, cestovní sedlo a samozřejmě také různé kufry a držáky zavazadel. Výška sedla je stavitelná a lze s ním manipulovat v rozsahu 837 až 857 mm a pohodlnou pozici za řidítky si tak najde opravdu každý. Palubní deska je pak příjemně jednoduchá, skládá se z analogového otáčkoměru a displeje a s čitelností nejsou žádné větší problémy ani na přímém slunečním světle. Ochranný štít funguje velmi dobře a nabídne vám slušnou ochranu za jakýchkoliv podmínek, což oceníte hlavně při delším pobytu na cestách. Pochválit musíme také rozměrná zpětná zrcátka a výkonné přední světlomety, díky kterým se nemusíte bát ani horších světelných podmínek. Rozměry pneumatik jsou 110/80 R 19 vpředu a 150/70 R 17 vzadu.

Triumph Tiger 1200 Explorer: V Anglii cestovní endura prostě umí

Kvalita a spolehlivost
V Triumphu moc dobře ví, jak postavit kvalitní a bytelný motocykl a přesně takhle Tiger 1200 Explorer působí už po pár prvních kilometrech. Všechno sedí hezky na svém místě, nikde nic nevrže nebo nedrncá ani na méně kvalitních cestách a dílenské zpracování by se dalo klidně srovnat s největším rivalem této mašiny, což je samozřejmě BMW R1200GS. Tiger je zpracovaný stejně, ne-li lépe a to samé platí také v oblasti spolehlivosti. Tato mašina je navržena a vyrobena tak, aby zvládla bez problémů i ty nejhorší podmínky a při alespoň standardní údržbě vás určitě nikde na holičkách nenechá. Motor je léty prověřený, takže ho jen tak něco nerozhodí a to samé platí také pro bytelné brzdy od společnosti Nissin.

Triumph Tiger 1200 Explorer: V Anglii cestovní endura prostě umí

Verdikt
Triumph Tiger 1200 Explorer se staví čelem ke svému hlavnímu rivalovi, BMW R1200GS a takřka ve všech vlastnostech ho poráží na hlavu. Je výkonnější, chová se lépe na klasické silnici, je příjemnější pro každodenní používání a pro někoho bude také přitažlivější. BMW sice vyhrává v oblasti hmotnosti a při ostré jízdě působí o něco více bezprostředním dojmem, ale jinak vyhrává konkurent z Anglie.  Tiger 1200 Explorer má zkrátka svůj neoddiskutovatelný charakter, kterému se jen tak něco rovnat nemůže. Jízdní vlastnosti jsou perfektně vyladěné, nebudete se muset bát ani klikatých okresek a díky pohodlnému sedlu si užijete i výlety po méně kvalitních cestách. V náročném terénu to sice úplně dokonalé není, ale není to ani nic nepřekonatelného. Základní výbava je opravdu základní a za spoustu moderních prvků si budete muset připlatit, nicméně cena není o moc vyšší, než u konkurenčních strojů a mezi plusy určitě patří také fakt, že si tato mašina skvěle drží cenu. To ale samozřejmě ocení hlavně první majitelé.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Tiger 1200 Explorer: V Anglii cestovní endura prostě umí


počet příspěvků: 1

David

03.05.2016 v 08:31

Je vidět, že autor neměl možnost obě motorky porovnat na sedle. - pak by došel k jinému verdiktu. Já tu možnost měl a rozhodně vím, že není možné srovnávat nesrovnatelné. BMW má ve všech směrech navrch a to i přes papírové hodnoty. Je to evidentní po pár prvních km. Také zadek je na tom po celém dni o poznání lépe na BMW a ovladatelnost je nesrovnatelná. Uznávám, že Triumph pocitově více tahá. Ve 180 se narozdíl od BMW začně nepříjemně vlnit. Ano, z Triumpha jsem byl také nadšen, ale jen do doby, kdy jsem dostal druhý den do ruky GS . . .

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.