Přeposlat Honda představila superbike RC213V-S odvozený ze závodního speciálu MotoGP

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda představila superbike RC213V-S odvozený ze závodního speciálu MotoGP

15.06.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Honda oficiálně představila dlouho očekávaný superbike s označením RC213V-S, který vychází ze stejnojmenného závodního speciálu určeného pro závody MotoGP. Po technické stránce dokonale vyladěná mašina bude k dispozici i na evropských trzích, avšak její cena dokonale vyrazí dech.

Honda představila superbike RC213V-S odvozený ze závodního speciálu MotoGP

Závodní mašina RC213V není žádnou unikátní novinkou a tento nekompromisní stroj spatřil světlo světa již v roce 2012, kdy se poprvé vydal na závody MotoGP. Na silniční verzi se tak čekalo opravdu hodně dlouho, a zda za tak dlouhé čekání Honda RC213V-S stála, ukáže až čas a první pořádné testy. Závodní jezdec Marc Marquez na této mašině vyhrál svůj první světový šampionát MotoGP a udělal z ní de-facto nejrychlejší motocykl na světě. Design samozřejmě vychází ze závodního speciálu a majitel tak dostane výrazné zabarvení, agresivní kapotáž a také skvěle vypadající kola. Zatímco závodní speciál je po stránce konvenční výbavy samozřejmě ořezaný až na kost, u této silniční verze musela Honda některé věci přidat, protože například bez předních světlometů, koncových světel, blinkrů a zpětných zrcátek by to v klasickém provozu moc nešlo. Samozřejmě nesmí chybět ani klakson, držák poznávací značky a klasický stojan. Po stránce výbavy je to zkrátka typický silniční motocykl s tím, že má v sobě hromadu genů ze závodního speciálu. Výraznou změnou prošla také brzdná soustava, a zatímco závodní speciál je osazený karbon-keramickými kotouči, silniční verze má klasické ocelové kotouče.

Honda představila superbike RC213V-S odvozený ze závodního speciálů MotoGPHonda představila superbike RC213V-S odvozený ze závodního speciálů MotoGP

Je otázkou, proč tomu tak je, protože když se dozvíte, kolik tato silniční mašina bude stát, napadne vás, že karbon-keramické brzdy by se ve finálním sčítání určitě ztratily. Další změny se udály v oblasti motoru, kde byly speciální, pneumatické ventily nahrazeny standardními a změnila se i převodovka, která je proti té ze závodního speciálu vcelku konvenční. Když už jsme nakousli ten motor, tak zadní kolo této mašiny roztáčí vidlicový čtyřválec o zdvihovém objemu 1 litr, jehož výkon je ne úplně oslnivých 160 koní. Točivý moment této pohonné jednotky pak čítá 102 Nm a vzhledem k tomuž, že závodní speciál přesahuje svým výkonem 230 koní, tak v tomto ohledu je tato replika trochu pozadu. V porovnání s úplně konvenční silniční mašinou CBR1000RR je tento výkon možná i trochu k pláči a bude ještě hůř. Varianta určená pro prodej na amerických trzích bude osekaná ještě víc a ta bude naladěna na pouhých 102 koní (údajně kvůli emisím a regulacím hluku). To je méně, než u podstatně menší Hondy CBR600RR. Honda si ale zřejmě uvědomila, že tento výkon v dnešní době opravdu nikoho neoslní, a pokud by vám bylo těch 160 koní málo, bude k dispozici speciální sada Sport Kit, která z tohoto modelu udělá onu nekompromisní mašinu.

Honda představila superbike RC213V-S odvozený ze závodního speciálů MotoGPHonda představila superbike RC213V-S odvozený ze závodního speciálů MotoGP

S tímto kitem bude na zadní kolo proudit už opravdu hrozivé stádo čítající 215 koní a kromě vyššího výkonu dostane jeho majitel i nižší hmotnost. Ta spadne ze 170 kg na 160 kg a poměr mezi 215 koňmi a hmotností 160 kg už vypadá vskutku zajímavě. Se sadou Sport Kit dostane motor novou řídící jednotku a ve finále se tak bude jednat o nekompromisní nářadí určené hlavně pro řádění na okruh. I když jsme se zmínili, že na silniční verzi přibyly zpětná zrcátka a klasické osvětlení, aby mohla vůbec do běžného provozu, tak tyto věci půjdou zase velmi jednoduše odebrat a ze silničního stroje bude možné vmžiku vykouzlit odlehčenou verzi pro okruhové radovánky. Sériová výroba by měla začít v průběhu září, a co se týče ceny, tak u té jeden neví, zda se má smát, nebo brečet. V Evropě bude tato Honda stát astronomických 188 000 EUR, což je v přepočtu zhruba 4.91 milionu korun. Kolik bude stát sada Sport Kit, se zatím neví, ale očekáváme podobně šílenou cifru. Opravdu je například Ducati Panigale R, parádní superbike za 32 990 EUR, o tolik horší, než tato Honda? Jsme velmi zvědaví, jak se bude Honda RC213V-S prodávat a je více než jasné, že to bude pořádně exkluzivní zboží pouze pro pár vyvolených.

Honda představila superbike RC213V-S odvozený ze závodního speciálů MotoGPHonda představila superbike RC213V-S odvozený ze závodního speciálů MotoGP

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda představila superbike RC213V-S odvozený ze závodního speciálu MotoGP


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.