BMW


Přeposlat BMW S1000XR: Premiant své třídy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW S1000XR: Premiant své třídy

25.05.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

O BMW S1000XR se vlastně ani nedá říct nic negativního a je vidět, že si dal výrobce u této mašiny záležet opravdu na všem. Pro náročného uživatele cestovních motocyklů, který nemá hluboko do kapsy a jde mu hlavně o německou kvalitu a preciznost, se jedná o ideální volbu.

BMW S1000XR: Premiant své třídy

Motor
O pohon mašiny BMW S1000XR se stará klasický, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 999cc, který byl jako první představný s modelem S1000RR. Pro potřeby modelu S1000XR byl ale trochu upravený a hlavně klesl jeho výkon, takže už nedisponuje hrozivými 198 koňmi a nyní na zadní kolo proudí (pořád více než dostatečných) 160 koní. Ty jsou k dispozici při 11000 ot/min a dostanete také mohutný točivý moment čítající 112 Nm, který je k dispozici při 9250 ot/min. Odezva motoru je velmi dobrá už v nižších otáčkách a ve středních pak dostanete velmi slušnou porci výkonu, takže není nezbytně nutné motor pokaždé vytáčet až do nejvyšších sfér. Vysokým otáčkám se ale motor samozřejmě nebrání a v nich se vyznačuje hlavně výraznou výkonnostní špičkou a charizmatickým zvukovým projevem. Celkově se jedná o velmi dobře použitelný a příjemný motor pro každodenní soužití, přičemž za své peníze dostanete také dva přepínatelné jízdní módy (za příplatek jsou pak k dispozici další dva módy, takže celkově čtyři). Přesná převodovka je klasicky šestistupňová a maximální rychlost této mašiny se pohybuje až okolo 250 km/h.

BMW S1000XR: Premiant své třídy

Jízda a ovladatelnost
Základní konfigurace této mašiny je stejná, jako u modelů S1000R a RR, ale trochu větší rozvor kol (1548 mm) znamená nepatrně lepší trakci a stabilitu i ve vyšších rychlostech. Jízdní vlastnosti tohoto modelu se dají velmi dobře přirovnat k superbiku, protože působí opravdu ostrým dojmem a na klikaté okresce plné zatáček je S1000XR jako doma. Reakce na změny směru jízdy jsou okamžité, prostřednictvím přesných řidítek se k vám dostane spousta informací o dění pod kolem a celkově se dá s tímto motocyklem velmi dobře sžít, což je určitě velké plus. Výrobce ale samozřejmě nezapomněl ani na komfort jízdy, který je solidní a tlumiče nerozhodí ani trochu horší povrch nebo městské cesty. Nemusíte se tedy bát vůbec žádných silnic a tato mašina je tak ideální společník pro každý den. Pochválit musíme také brzdnou soustavu, která se skládá ze dvou kotoučů o průměrech 320 mm vpředu a jednoho 265 mm kotouče vzadu. Brzdy se vyznačují dobrým nástupem, nevadnou ani při náročnějším používání a také se dobře dávkují.

BMW S1000XR: Premiant své třídy

Výbava
Výbava je perfektní a u základního modelu dostanete ve standardu například brzdný systém ABS, již zmíněné dva jízdní módy a stavitelný ochranný štít. Lépe vybavená varianta Sport má navíc další dva jízdní módy, kontrolu trakce, tempomat, rychlořazení a vyhřívané rukojeti řidítek. Za tento balíček se určitě vyplatí připlatit, a když nebudete mít hluboko do kapsy, bude možné pořídit si ještě lépe vybavenou verzi s elektronicky stavitelnými tlumiči Dynamic ESA a dalšími doplňky. BMW má tedy pro každého něco a střední varianta se zdá být ideálním kompromisem mezi cenou a výbavou. Palubní deska je velmi moderní, přehledná a s čitelností pak nejsou žádné závažnější problémy ani na přímém slunečním světle. Vcelku pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 820 mm a nádrž pojme 20 litrů paliva, což stačí na vcelku solidní dojezd na plné natankování. Zpětná zrcátka poskytnou dobrý přehled o dění za vámi, protože jsou příjemně rozměrná a pochválit musíme i výkonný přední světlomet. Rozměry pneumatik jsou 120/70 x 17 vpředu a 190/55 x 17 vzadu.

BMW S1000XR: Premiant své třídy

Kvalita a spolehlivost
V oblasti dílenského zpracování je všechno v nejlepším pořádku a za své peníze dostanete kvalitě postavenou mašinu, která patří v této kategorii na špičku. Dostanete precizní dílenské zpracování, kvalitní komponenty a vysoce nadprůměrná by měla být samozřejmě také spolehlivost. Tato mašina je sice pořádně drahá, ale nemá problém si svou cenu obhájit a kromě toho, že za své peníze dostanete atraktivní cestovní motocykl, dostanete vlastně také prémiový produkt. Hlavní konkurent tohoto modelu je Ducati Multistrada 1200, která je podobně úžasná a podobně drahá, takže je vidět, že BMW tuto mašinu zbytečně cenově nenadsadilo.

BMW S1000XR: Premiant své třídy

Verdikt
O BMW S1000XR se vlastně ani nedá říct nic negativního a je vidět, že si dal výrobce u této mašiny záležet opravdu na všem. Pro náročného uživatele cestovních motocyklů, který nemá hluboko do kapsy a jde mu hlavně o německou kvalitu a preciznost, se jedná o ideální volbu. Čtyřválcový motor je dostatečně výkonný, nabídne příjemný zátah už v nižších a středních otáčkách a jedná se o ideálního každodenního společníka. Jízdní vlastnosti jsou výborně vyvážené a tato mašina se cítí perfektně jak na klikatých okreskách, tak na rychlostních silnicích a problémy jí nedělá ani hustá městská džungle. Výbava je pak slušná už v základu, ale doporučujeme připlatit za verzi Sport, která má navíc několik důležitých a užitečných prvků. Dílenské zpracování je pak prakticky perfektní a při normální údržbě by pak neměly být problémy ani se spolehlivostí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW S1000XR: Premiant své třídy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.