Přeposlat Yamaha NMAX 125: Novinka s odhodláním stát se bestsellerem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha NMAX 125: Novinka s odhodláním stát se bestsellerem

18.05.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Yamaha představila nový skútr základní kategorie, a to konkrétně model s označením NMAX, který má ambice stát se bestsellerem. Tento malý městský dopravní prostředek bude mimo dostupné ceny bodovat také nízkou spotřebou a sportovním nádechem.

Yamaha NMAX 125: Novinka s odhodláním stát se bestsellerem

O tomto skútru jsme si v minulosti již psali (verze s motorem 155cc), avšak tentokrát je všechno již oficiální a většina technických specifikací je potvrzených, takže se jedná víceméně o hotovou věc. Výrobce chce u tohoto modelu bodovat v první řadě nízkou cenou a NMAX by měl být jeden z nejdostupnějších skútrů v této kategorii, což chválíme, a pokud se budete v blízké budoucnosti dívat po levném a dostupném městském přibližovadle, mohl by být NMAX skvělou volbou. Hned na první pohled tento model zaujme vcelku atraktivním designem a sportovním stylingem a to je velmi důležité, protože vzhled samozřejmě prodává a v tomto ohledu se o NMAX vůbec nebojíme. Přídi dominuje rozměrný světlomet, který je doplněný vcelku velkými blinkry, decentním ochranným štítem a na řidítkách ukotvenými zpětnými zrcátky. U světlometů bychom měli zmínit LED technologii, přičemž tyto diody se nacházejí vpředu i vzadu. Na první pohled zaujme také výrazný výfuk a vcelku rozměrné sedlo, na které se vlezou dva lidé a nechybí mu ani integrovaný držák v zadní části. Samotné sedlo je uloženo ve výšce 765 mm a samozřejmostí je pak také úložný prostor nacházející se pod ním.

Yamaha NMAX 125: Novinka s odhodláním stát se bestsellerem

Ten zvládne bez větších problémů pojmout plnohodnotnou přilbu a ještě zbude místo na několik dalších věcí, takže na korzování po městě je tento model opravdu velmi dobře vybavený. Palubní deska je pak kompletně digitální a skládá se z docela rozměrného LCD displeje, na kterém se zobrazují všechny důležité informace. Displej vám ukáže rychlost, stav nádrže, čas, ujeté kilometry a v jeho okolí mají své místo informační diody. Jedno z nejpříjemnějších překvapení u tohoto modelu je celkově velmi dobrá a moderní výbava, která je doplněna brzdným systémem ABS, což není v této kategorii vůbec běžné. Jedná se vlastně vůbec o první skútr v této třídě, který je ABS osazený již v základu, a vůbec nepochybujeme o tom, že brzdný výkon tohoto modelu bude perfektní. Na obou kolech totiž mají své místo brzdné kotouče o průměru 230 mm, což slibuje v činnosti brzdění dobré výkony. Obě kola pak disponují průměrem 13 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o velikosti 110/70 vpředu a 130/70 vzadu. Objem nádrže je 6.6 litru a dojezd na plné natankování by měl být velmi dobrý, protože spotřeba tohoto skútru by se měla pohybovat pod úrovní 2 litrů na 100 km.

Yamaha NMAX 125: Novinka s odhodláním stát se bestsellerem

Přes spotřebu se dostáváme samozřejmě k motoru, který se pyšní moderními technologiemi a vcelku solidním výkonem. Zadní kolo tohoto skútru roztáčí jednoválcový motor o zdvihovém objemu 125cc, který je chlazený kapalinou a nabídne nejvyšší výkon 12 koní pří 7500 ot/min. Motor disponuje čtyřventilovým rozvodem a pyšní se technologií Blue Core, což je souhrnné označení všech vnitřních technologií starajících se o co nejnižší spotřebu a plynulou distribuci výkonu. Zajímavostí je pak také systém variabilního časování ventilů (VVA) a výrobce uvádí, že motor by měl nabídnout jak lineární zátah napříč celým spektrem otáček, tak dobrý zátah už v tom nejnižším spektru. Jak jsme se již zmínili, spotřeba by měla být pod hranící dvou litrů paliva na 100 km a převodovka je zastoupena klasickým variátorem. Oficiální prodej v Evropě by měl začít v průběhu příštího měsíce, ale cena zatím bohužel zůstává neznámá. Mělo by se ale jednat o jeden z nejdostupnějších modelů v této kategorii a hlavním konkurentem Yamahy NMAX bude klasická Honda PCX125. Na výběr pak bude standardní škála barev zahrnující černou, bílou, červenou a stříbrnou.

Yamaha NMAX 125: Novinka s odhodláním stát se bestsellerem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha NMAX 125: Novinka s odhodláním stát se bestsellerem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.