BMW


Přeposlat BMW K1600GT: Ve znaku šestiválcového burácení

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW K1600GT: Ve znaku šestiválcového burácení

11.05.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW K1600GT je bezesporu ultimátní cestovní mašina, která boduje jak svým stylem, tak perfektní technickou výbavou a skvělými jízdními vlastnostmi. Hlavně úžasný šestiválec je to, kvůli čemu stojí tento motocykl upřednostnit před konkurencí a za své peníze zkrátka dostanete to nejlepší, co kategorie cestovních motocyklů nabízí.

BMW K1600GT: Ve znaku šestiválcového burácení

Motor
Pokud hledáte motocykl se vskutku unikátním motorem, BMW K1600GT je jedna z nejlepších možností, jak ho vlastnit. Zadní kolo této cestovní mašiny totiž pohání řadový šestiválec o zdvihovém objemu 1649cc, který se pyšní kapalinovým chlazením a jedná se o jednu z nejcharizmatičtějších pohonných jednotek ve světě motocyklů. Zvukový projev tohoto motoru je prostě famózní a právě zvuk bude jeden z hlavních důvodů, proč se na jízdu s tímto motocyklem budete vždy těšit. Mezi další parádní disciplíny motoru patří sametový běh bez jakýchkoliv vibrací a bleskové reakce na přidání plynu. Jeho nejvyšší výkon čítá 160 koní při 7750 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 175 Nm, přičemž ty jsou dostupné již při 5250 ot/min. Musíme zmínit také fakt, že 70% točivého momentu je dostupných již při 1500 ot/min, takže zátah je perfektní již z velmi nízkých otáček. Jedná se tak o příjemný motor, který zvládne zabrat kdykoliv ho pobídnete a nevadí mu jak vysoké otáčky, tak převalování se v těch nízkých. Maximální rychlost této mašiny se pohybuje okolo 248 km/h a průměrná spotřeba motoru je 6.3 litru na 100 km.

BMW K1600GT: Ve znaku šestiválcového burácení

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou perfektní, a i když se budete muset vypořádat s opravdu pořádným kusem železa (tato mašina váží 319 kg), díky moderní výbavě s tím nebudete mít vůbec žádné problémy. Můžete si zvolit jeden ze třech jízdních módů podle toho, kde a v jakých podmínkách se budete pohybovat (Rain, Road a Dynamic) a tyto módy jde navíc přepínat za jízdy, takže jejich volba je velmi pohodlná. Každý mód pak upraví odezvu plynu a nastaví kontrolu trakce, takže jízda je prakticky ve všech podmínkách pohodlná, čitelná a naprosto bezpečná. Vypíchnout musíme hlavně stabilitu ve vyšších rychlostech, která je na špičce této kategorie a samozřejmostí pak je také vysoká míra komfortu, avšak při zachování jistého chování i při ostřejší jízdě. Nenechte se ale mýlit, BMW K1600GT opravdu není sportovní mašina, je to pořádný kus motocyklu určený pro dlouhé cestování, avšak svižnější a dynamičtější jízdě se tento model vůbec nebrání a když už se k ní dostanete, tak vůbec neprotestuje. Brzdy jsou velmi výkonné a nemají se zastavením žádné větší problémy, přičemž za své peníze dostanete dva kotouče o průměrech 320 mm vpředu a jeden kotouč o stejném průměru vzadu.

BMW K1600GT: Ve znaku šestiválcového burácení

Výbava
Po stránce výbavy si není prakticky na co stěžovat a za své peníze dostanete jeden z nejmodernějších motocyklů vůbec. Kromě již zmíněných jízdních módů a kontroly trakce dostanete například také brzdný systém ABS, moderní palubní systém a elektronicky stavitelný ochranný štít. Za příplatek si pak lze dopřát například moderní adaptivní světlomety, což je mezi motocykly naprostý unikát. Již zmíněná moderní palubní deska je příjemně přehledná a nabídne vám všechny důležité informace, jako je například spotřeba, stav nádrže, ujeté kilometry, zvolený jízdní mód a samozřejmě také aktuální rychlost. Pohodlné a příjemně rozměrné sedlo je uloženo ve výšce 810 mm a nádrž pojme až 24 litrů paliva, což stačí na průměrný dojezd na plné natankování okolo 352 km. Akční rádius této mašiny je tedy velmi dobrý a nemusíte se tak bát vydat se ani na delší výlet. Zpětná zrcátka jsou dostatečně rozměrná, takže vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi a přední světlomety jsou velmi výkonné. Rozměry pneumatik jsou 120/70-17 vpředu a 190/55-17 vzadu.

BMW K1600GT: Ve znaku šestiválcového burácení

Kvalita a spolehlivost
Stejně jako u všech motocyklů a automobilů značky BMW, dílenské zpracování je perfektní a v této kategorii se jedná o jednu z nejlepších mašin vůbec. Ano, je to hodně drahá sranda, ale to není u BMW nic neobvyklého a za své peníze dostanete jeden z nejmodernějších motocyklů současnosti a hlavně šestiválcový motor, který prostě stojí za každou vynaloženou korunu. BMW K1600GT není o moc dražší, než obdobná konkurence, ale je nabitá technologiemi a vůbec nemá problém si svou cenu obhájit. Celková kvalita je prakticky bezchybná, všechny komponenty sedí na svém místě a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. Po stránce spolehlivosti by pak nemělo být nic v nepořádku a při normální údržbě zvládne tato mašina pořádný zápřah bez jakýchkoliv náznaků problémů.

BMW K1600GT: Ve znaku šestiválcového burácení

Verdikt
BMW K1600GT je bezesporu ultimátní cestovní mašina, která boduje jak svým stylem, tak perfektní technickou výbavou a skvělými jízdními vlastnostmi. Hlavně úžasný šestiválec je to, kvůli čemu stojí tento motocykl upřednostnit před konkurencí a za své peníze zkrátka dostanete to nejlepší, co kategorie cestovních motocyklů nabízí. Motor je opravdu bez debat tou nejcharizmatičtější pohonnou jednotkou napříč všemi typy motocyklů a kromě vysokého výkonu nabídne také vyrovnaný běh, konstantní zátah už z nízkých otáček a charizmatický zvukový projev. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a bude vás hlídat spousta moderních elektronických prvků, ale to je u BMW normální a všechna elektronika funguje na jedničku. Výbava je pak prakticky dokonalá a už v základu dostanete spoustu moderních prvků, přičemž za příplatek si pak lze tuto mašinu samozřejmě ještě vyšperkovat. Dílenské zpracování je parádní a po stránce spolehlivosti by neměly být s touto mašinou žádné závažnější problémy.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW K1600GT: Ve znaku šestiválcového burácení


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.