Přeposlat Honda CBR500R: Dostupná mašina bez výraznějších slabin

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CBR500R: Dostupná mašina bez výraznějších slabin

06.05.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda se s modelem CBR500R trefila přímo do černého a ve své třídě se jedná o jeden z nejlepších motocyklů. Není drahý na pořízení ani na provoz, je velmi kvalitně zpracovaný a díky vyladěným jízdním vlastnostem je radost ho sedlat jak na klikatých okreskách, tak v hustém městském provozu.

Honda CBR500R: Dostupná mašina bez výraznějších slabin

Motor
O pohon motocyklu Honda CBR500R se stará dvouválcový motor chlazený kapalinou, který disponuje zdvihovým objemem 471cc a nabídne hezkých 47 koní a točivý moment o hodnotě 42 Nm. Hlavní předností tohoto motoru je konstantní zátah napříč celým spektrem otáček, takže se sice nedočkáte nějakého výrazného zátahu, ale dostatek síly budete mít po ruce neustále. Je jedno, zda se potulujete po městě v nízkých rychlostech nebo motor točíte na okresce, pokud přidáte plyn, mašina prostě zabere, ať jedete jakkoliv. Míra vibrací je příjemně nízká, a to hlavně ve středních otáčkách a potěší také blesková odezva na přidání plynu. Tento motor je zkrátka ztělesněním ideální pohonné jednotky pro každodenní používání a ve vysokých otáčkách se dočkáte také výrazného zvukového projevu. Jeho spotřeba navíc není nijak vysoká, pohybuje se okolo 3.5 litru při normální jízdě a maximální rychlost se může vyšplhat až na 180 km/h. Převodovka je pak klasicky šestistupňová a s motorem je dobře sladěná.

Honda CBR500R: Dostupná mašina bez výraznějších slabin

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou skvěle vybalancované a v tomto ohledu se jedná o typickou Hondu. Reakce na změny směru jízdy jsou rychlé, odezva od řidítek je slušná a ovládání je celkově velmi příjemné a jednoduché. Jízda není záludná, naopak je skvěle čitelná a stabilita je perfektní za jakékoliv situace. Nemusíte se bát ani vydat se do města, protože pohyb v husté městské džungli zvládá tato mašina naprosto s přehledem a je si zde stejně jistá v kramflecích, jako na klikaté okresce. Komfort jízdy je určitě nadprůměrný a tlumiče z vás duši nevytřesou ani na horším povrchu. Není si tedy vůbec na co stěžovat a díky nezáludné povaze je tato mašina vhodná také pro méně zkušené jezdce, protože toho docela dost odpustí. Brzdná soustava je výtečná a kotoučové brzdy nemají se zastavením vůbec žádné problémy, přičemž kromě prakticky minimálního vadnutí se dočkáte také dobré citlivosti a možnosti slušného dávkování brzdného výkonu. Na předním kole má své místo kotouč o průměru 320 mm a zadní kolo je osazeno 240 mm kotoučem.

Honda CBR500R: Dostupná mašina bez výraznějších slabin

Výbava
Honda CBR500R nezaostává ani v oblasti výbavy a už v základu dostanete spoustu moderních prvků, jako je například brzdný systém ABS. Výrobce samozřejmě za příplatek nabízí spoustu doplňkových prvků výbavy a můžete si dopřát například vyhřívané rukojeti řidítek, vyšší ochranný štít nebo kufry. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 790 mm a nádrž pojme 15.7 litru paliva, což vystačí díky úspornému motoru na dojezd na plné natankování okolo 416 km. Na této mašině je perfektní také vysoká míra praktičnosti a ergonomie, protože zpětná zrcátka vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi, přední světlomet je dostatečně výkonný a řidítka komunikativní. Všechno je zde tak nějak intuitivní a s mašinou se sžijete po velmi krátké chvilce. Palubní deska je digitální, je příjemně přehledná a s čitelností pak nejsou žádné závažnější problémy ani na přímém slunečním světle. Rozměry pneumatik jsou 120/70-17 vpředu a 160/60-17 vzadu.

Honda CBR500R: Dostupná mašina bez výraznějších slabin

Kvalita a spolehlivost
Po stránce dílenského zpracování není nutné vůbec o ničem pochybovat, a i když byla tato mašina navržena tak, aby byla spíše levnější a dostupnější, pořád je precizně vyrobená a skvěle zpracovaná. Všechny komponenty sedí na svém místě, nikde nic nevrže ani na méně kvalitní cestě a navíc dostanete kvalitní a značkové komponenty, které by měly znamenat také dobrou spolehlivost. Když vezmete v potaz nízkou pořizovací cenu a nízké provozní náklady spojené s vysokou spolehlivostí, vyjde vám mašina, která se opravdu vyplatí.

Honda CBR500R: Dostupná mašina bez výraznějších slabin

Verdikt
Honda se s modelem CBR500R trefila přímo do černého a ve své třídě se jedná o jeden z nejlepších motocyklů. Není drahý na pořízení ani na provoz, je velmi kvalitně zpracovaný a díky vyladěným jízdním vlastnostem je radost ho sedlat jak na klikatých okreskách, tak v hustém městském provozu. Motor je perfektní, nabídne dostatečný výkon, dobrý zátah napříč celým spektrem otáček a pro každodenní používání se jedná o prakticky ideální pohonnou jednotku. Jízdní vlastnosti se pak nesou na vlně vyváženého chování a předvídatelnosti, což ocení hlavně ne úplně zkušení řidiči. Míra komfortu je dobrá a pochvalu si zaslouží také výkonná brzdná soustava. Výbava je dostatečná, dostanete spoustu kvalitních komponent a Honda si dala u této mašiny záležet i na zpracování. To je perfektní hlavně ve vztahu k nízké ceně a při alespoň základní údržbě určitě nebudou problémy ani se spolehlivostí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CBR500R: Dostupná mašina bez výraznějších slabin


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.