Přeposlat Yamaha R3: Univerzální sportovní mašina pro každý den

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha R3: Univerzální sportovní mašina pro každý den

27.04.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Yamaha R3 je perfektní lehký sportovní motocykl, který nemá výraznějších slabin a všechno, co dělá, dělá pořádně a na jedničku. Je dost možné, že se díváme na novou ikonu své kategorie, protože schopnosti toho dosáhnout tento japonský bike zcela jistě má.

Yamaha R3: Univerzální sportovní mašina pro každý den

Motor
Zadní kolo motocyklu Yamaha R3 roztáčí skvělý dvouválcový motor o zdvihovém objemu 321cc, který se vyznačuje hlavně radostí po vyšších otáčkách. Prvního výraznějšího projevu se dočkáte zhruba v 5500 ot/min a poté se motor opět probudí v 7000 ot/min, přičemž výrazný zátah pokračuje až k hranici 8000 ot/min. Nejvýraznějšího projevu a zátahu se ale dočkáte až okolo 9000 ot/min, kde je k dispozici výkonnostní špička a motor pak ochotně pokračuje až k hranici 11000 ot/min. Pod rukama budete mít výkon 42 koní a točivý moment o hodnotě 30 Nm, což jsou více než slušné hodnoty stačící pro nadprůměrně dynamickou jízdu. Maximální rychlost se pohybuje okolo 173 km/h a ideální cestovní rychlost leží na hranici 150 km/h, kdy má motor ještě dostatek výkonu pro další hrátky. Průměrná spotřeba se pohybuje okolo 5 litrů na 100 km, což není vzhledem k nadprůměrné dynamice špatné. U motoru musíme pochválit také vyrovnaný chod a bleskové reakce na přidání plynu prakticky v jakémkoliv spektru otáček.

Yamaha R3: Univerzální sportovní mašina pro každý den

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou prakticky bezchybné a kombinace slušného výkonu a nízké hmotnosti (169 kg) dává parádní agilitu a feeling opravdu sportovní mašiny. Jízda je v první řadě předvídatelná, a to za jakýchkoliv okolností a ochota zatáčet je u této mašiny návyková. Jejím hlavním domovem jsou klikaté okresky, kde se cítí jako ryba ve vodě a parádní práci odvádí i na závodním okruhu. Jízda vyniká také nadprůměrnou stabilitou a slušnou ovladatelností i v nižších rychlostech. Míra komfortu pak není vůbec špatná, a i když to samozřejmě není motocykl stavěný na celodenní polykání kilometrů, ani po delší cestě nebo na méně kvalitních cestách se nebudete cítit nijak extrémně rozlámaní. Dobrým jízdním vlastnostem napomáhají také komunikativní řidítka a pneumatiky Michelin Pilot Street, které mají solidní odezvu. Kotoučové brzdy nemají se zastavením této mašiny vůbec žádné problémy a kromě toho, že se dobře dávkují, tak prakticky vůbec nevadnou a snesou i vyšší vytížení. Na předním kole má své místo 298 mm kotouč na zadním pak najdeme kotouč o průměru 220 mm.

Yamaha R3: Univerzální sportovní mašina pro každý den

Výbava
Výbava je docela slušná a za své peníze dostanete všechno, co byste mohli potřebovat. Brzdy jsou v základu osazeny systémem ABS, který se stará o lepší bezpečnost a ABS jako celek funguje velmi dobře, přičemž není nijak přehnaně naladěný a zasahuje pouze v nutných případech. Velkou pochvalu si zaslouží také moderní palubní deska, která se skládá z analogového otáčkoměru, ve kterém má své místo malý displej a ještě jednoho, většího displeje. Na něm se pak zobrazují všechny důležité informace, jako je rychlost, zařazený stupeň a ujeté kilometry. Palubní deska řidiči dokonce řekne, jak je to dlouho od poslední výměny oleje upozorní ho na případnou další výměnu. Všechny instrumenty jsou pak přehledné a s čitelností nejsou problémy ani na přímém slunečním světle. Vcelku pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 780 mm a nádrž pojme 14 litrů paliva, což stačí na dojezd na plné natankování okolo slušných 280 km. Rozměry pneumatik jsou 110/70 17 vpředu a 140/70 17 vzadu.

Yamaha R3: Univerzální sportovní mašina pro každý den

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a Yamaha R3 je první mašina, kterou tato japonská společnost vyrábí ve své nové továrně v Indonésii. Nálepka o místu původu sice může trochu vzbuzovat pochybnosti, ovšem to není vůbec nutné a kvalita výroby je určitě vysoce nadprůměrná. Vrstva laku je dostatečně silná a při bližším prozkoumání určitě potěší také fakt, že si výrobce vyhrál i s méně podstatnými detaily. Výroba v Indonésii znamená příjemně nízkou pořizovací cenu a tato Yamaha je o něco málo levnější, než její hlavní rivalové v podobě modelů Kawasaki Ninja 300 a Honda CBR300R, což spousta potencionálních zájemců určitě uvítá. Po stránce spolehlivosti by mělo být všechno v pořádku a tato mašina je osazena samými kvalitními komponenty, takže jako celek by měla při alespoň základní údržbě něco vydržet.

Yamaha R3: Univerzální sportovní mašina pro každý den

Verdikt
Yamaha R3 je perfektní lehký sportovní motocykl, který nemá výraznějších slabin a všechno, co dělá, dělá pořádně a na jedničku. Je dost možné, že se díváme na novou ikonu své kategorie, protože schopnosti toho dosáhnout tento japonský bike zcela jistě má. Motor je dostatečně výkonný, je hladový po vyšších otáčkách a zároveň disponuje solidním zátahem už ve středu otáčkoměru. K tomu stačí přidat bleskové reakce na přidání plynu, příjemný zvukový projev a vyjde vám jeden z nejlepších motorů v této třídě. Jízdní vlastnosti staví hlavně nízké hmotnosti, se kterou je spojené jednoduché ovládání i při nižších rychlostech a celkově velmi agilní projev. Jízda je navíc velmi čitelná, takže problémy nebudou mít ani méně zkušení řidiči. Výbava je naprosto dostatečná a v základu dostanete všechno pro jízdu potřebné a nezbytně nutné. Dílenské zpracování je pak nadprůměrné nehledě na to, že se tato mašina vyrábí v Indonésii.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha R3: Univerzální sportovní mašina pro každý den


počet příspěvků: 1

brumla

27.04.2015 v 10:03

tak to bych chtěl vidět trh, kde je R3 levnější než cbr300. Jinak dobrej test.

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.