Přeposlat Victory Hammer 8-Ball: Velký tělem i duší

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Victory Hammer 8-Ball: Velký tělem i duší

20.04.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Victory Hammer 8-Ball je parádní cruiser staré školy, který sice není pro každého, ale svého majitele bude hýčkat hromovým motorem a stylem, kterého má na rozdávání. Není to jenom alternativa k podobným mašinám od legendárního Harleye, je to naprosto vážná konkurence, která je v lecčem dokonce lepší.

Victory Hammer 8-Ball: Velký tělem i duší

Motor
O pohon cruiseru Victory Hammer 8-Ball se stará povedený dvouválcový motor o zdvihovém objemu 1731cc, který je chlazený vzduchem i kapalinou a hlavní devizou této pohonné jednotky je vysoký točivý moment. Ten dosahuje hodnoty 150 Nm, což je vskutku úctyhodné číslo a takto vysoký točivý moment je určitě nezbytný, protože motor se musí vypořádat se suchou hmotností 305 kg. Díky němu si užijete perfektní zátah už v nižších otáčkách, přičemž rychlý nástup motoru a návyková ochota plynule zrychlovat kolikrát i překvapí. Za srdce chytne také výrazný zvukový projev, který zaručí pozornost širokého okolí a hluboký projev výfukové soustavy se k této mohutné mašině perfektně hodí. Motor se dále vyznačuje takřka sametovým chodem, díky čemuž se jedná o příjemnou pohonnou jednotku i na delších výletech. Maximální rychlost tohoto motocyklu se pohybuje okolo 224 km/h a převodovka je pak klasicky šestistupňová a s motorem velmi dobře sladěná.

Victory Hammer 8-Ball: Velký tělem i duší

Jízda a ovladatelnost
Hammer 8-Ball je robustní, velký cruiser ze staré školy a podle toho se musí také přistupovat k jeho jízdním vlastnostem. Kombinace široké zadní pneumatiky a vysoké hmotnosti znamená, že ovládání v nižších rychlostech není nic pro slabší jedince a při pomalém korzování to bude chtít pořádnou sílu. Ve vyšších rychlostech je nicméně ovládání podstatně pohodlnější, ale díky širokému rozvoru a celkově opravdu robustní konstrukci je mrštnost a agilita na spíše nižší úrovni. Na druhou stranu, od takto koncipovaného motocyklu nikdo nečeká reakce superbiku nebo mrštnost nějaké sportovní silniční mašiny a to, k čemu je tento model určený, dělá na jedničku. Delší jízda je velmi příjemná, nerozhodí vás ani méně kvalitní cesty a pohodový styl k tomuto cruiseru sedí. Co se týče brzdné soustavy, tak ta je dostatečně výkonná a nemá se zastavením této masy žádné větší problémy. Přední i zadní kotouč mají průměr 300 mm, brzdy se vyznačují slušným nástupem a hlavně nijak moc nevadnou ani při náročnějším používání.

Victory Hammer 8-Ball: Velký tělem i duší

Výbava
Výbava je velmi slušná už v základu, nicméně pokud budete chtít, můžete si standardní výbavu pořádně rozšířit a v nabídce je spousta doprovodných prvků. Lze si dokoupit prakticky všechno od jiného sedla, přes výfuky, řidítka, ochranný štít až po zpětná zrcátka. Základní sedlo uložené ve výšce 660 mm je pohodlné i na delších cestách a nádrž pojme 17 litrů paliva, což stačí na štědrý dojezd na plné natankování okolo 320 km. Palubní deska je vyvedena v retro stylu, což se ke stylu tohoto old-school cruiseru perfektně hodí a kromě dobré přehlednosti potěší také prakticky bezproblémovou čitelností i na přímém slunečním světle. Přední světlomet je dostatečně výkonný, zpětná zrcátka vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi a po stránce ergonomie tedy není tomuto motocyklu vůbec co vytýkat. Rozměry pneumatik jsou 130/70 R18 vpředu, 250/40 R18 vzadu a výrobce použil pneumatiky Dunlop Elite 3.

Victory Hammer 8-Ball: Velký tělem i duší

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je prakticky bezchybné a zcela jistě se jedná o jeden z nejkvalitněji vyrobených motocyklů vůbec. Hned při prvním seznámení zaujme tento model svou bytelnou konstrukcí, kvalitními materiály a také skvělým slícováním všech částí. Výrobce věnoval pozornost i těm nejmenším detailům a potěší také kvalitní lak. Co se týče údržby, tak chromované dekorační doplňky potřebují sem tam ošetřit, ale to k těmto motocyklům patří a majitel to určitě bude dělat s láskou a poctivě. Spolehlivost by měla být bezproblémová, motor je již léty prověřený a bez větších problémů snese i pořádný zápřah. To samé platí také pro brzdy, na které je spoleh za jakékoliv situace.

Victory Hammer 8-Ball: Velký tělem i duší

Verdikt
Victory Hammer 8-Ball je parádní cruiser staré školy, který sice není pro každého, ale svého majitele bude hýčkat hromovým motorem a stylem, kterého má na rozdávání. Není to jenom alternativa k podobným mašinám od legendárního Harleye, je to naprosto vážná konkurence, která je v lecčem dokonce lepší. Dvouválcový motor je více než dostatečně výkonný a jeho zátah z nízkých otáček je vyloženě návykový, takže není problém se přistihnout při zběsilém úprku ze semaforů, kde vám nebude stačit prakticky nikdo. Jinak se ale tento cruiser nejlépe cítí při spíše klidnějším korzování krajinou, kdy se bude motor jen tak převalovat v nižších otáčkách a bude si to užívat stejně, jako řidič. Výbava je dostatečná už v základu, ale pokud nemá majitel hluboko do kapsy (což asi nemá, tento model je totiž vcelku drahý už v základní specifikaci), je možné dopřát si spoustu doplňků za příplatek. Dílenské zpracování je pak prakticky bezchybné a se spolehlivostí by neměly být žádné problémy, protože tento model staví na prověřených komponentech.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Victory Hammer 8-Ball: Velký tělem i duší


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.