Přeposlat Bimota DB5 E Desiderio: Mašina s charakterem na rozdávání

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Bimota DB5 E Desiderio: Mašina s charakterem na rozdávání

13.04.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Bimota DB5 E Desiderio je perfektní mašina, která v sobě dobře kombinuje výborné schopnosti na okruhu a dobrou použitelnost na klasických okreskách. Není to ten nekompromisní superbike, který nic neodpustí a je to jenom dobře, protože se tak výrazně zlepšila každodenní využitelnost.

Bimota DB5 E Desiderio: Mašina s charakterem na rozdávání

Motor
O pohon motocyklu Bimota DB5 E Desiderio se stará skvělý dvouválcový motor o zdvihovém objemu 1078cc, který disponuje nejvyšším výkonem 98 koní a točivým momentem o hodnotě 103 Nm. Maximum koní je k dispozici při 8500 ot/min a točivý moment se vám dostane pod ruku již při 5500 ot/min, takže zátah je slušný už ve středních otáčkách a motor se jich vůbec nebojí. Nebudete ale ochuzeni ani o výraznou výkonnostní špičku a dynamika jízdy je perfektní. Motor reaguje na sebemenší přidání plynu, běží prakticky bez vibrací a jedná se tak o velmi příjemného společníka pro každý den. Samozřejmostí je také výrazný zvukový projev, který roste s narůstajícími otáčkami. Maximální rychlost této mašiny se pohybuje okolo 230 km/h a motor je spojený s přesnou šestistupňovou převodovkou. Ta je vhodně odstupňovaná, jednotlivé stupně se řadí dobře a s motorem je velmi dobře sladěná. Proti konkurenčním mašinám sice tento motor možná není nejvýkonnější, ale má charakter, který mu můžou ostatní jenom závidět.

Bimota DB5 E Desiderio: Mašina s charakterem na rozdávání

Jízda a ovladatelnost
Kombinace relativně vysokého výkonu a nízké hmotnosti pohybující se okolo 169 kg značí výjimečné zážitky na silnici a tak tomu skutečně je. Na změny směru jízdy reaguje tato mašina na jedničku a na závodním okruhu se cítí jako doma, nicméně na klikatých okreskách je také jako ryba ve vodě. Ovladatelnost není nijak přehnaně obtížná, díky nízké hmotnosti nevadí pak ani jízda v nižších rychlostech a pochvalu si zaslouží také celková stabilita. Čitelnost je dobrá i v náročnějších situacích a je pozitivní, že výrobce se nevykašlal ani na komfort jízdy, který nijak zásadně neutrpěl. Méně kvalitních povrchů se tedy nemusíte vůbec bát a Bimota DB5 E Desiderio je zvládne s naprostým přehledem. Potěšila nás také slušná pozice za řidítky, která je dobrou kombinací pro normální jízdu a divoké řádění na okruhu. O zastavení se starají kotoučové brzdy na obou kolech, přičemž na předním kole se nacházejí dva kotouče o průměru 298 mm a na zadním je jeden kotouč o průměru 220 mm. Brzdný výkon je naprosto dostatečný a brzdy potěší také minimálním vadnutím.

Bimota DB5 E Desiderio: Mašina s charakterem na rozdávání

Výbava
Výbava je velmi slušná a dostanete spoustu moderních, kvalitních komponent, jako jsou například brzdy od známé společnosti Brembo. Trochu nás zklamalo vcelku nepohodlné sedlo, které se k delším vyjížďkám moc nehodí, a po nějaké době z něho budete rozlámaní. To je určitě škoda, protože pozice za řidítky je vcelku pohodlná a komfort jízdy dobrý. Palubní deska se povedla, a i když není nijak extra moderní, všechny důležité informace vám zprostředkuje a čitelnost je dobrá i na přímém slunečním světle. Celková ergonomie této mašiny ale není nijak slavná a například zpětná zrcátka nejsou moc použitelná a je občas problém v nich něco vidět. To by mohl být problém hlavně v hustém městském provozu, ale sem tato mašina stejně nepatří, takže v něm pravděpodobně moc času ani trávit nebude. Nádrž pojme 16 litrů paliva, což stačí na dojezd na plné natankování jen něco málo přes 220 km a motor tak není nijak moc úsporný. Rozměry pneumatik jsou 120/70-17 vpředu a 180/55-17 vzadu.

Bimota DB5 E Desiderio: Mašina s charakterem na rozdávání

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré, a i když se možná na ty úplně nejlepší mašiny nechytá, určitě se dá označit jako nadprůměrné. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě a nikde nic nevrže ani na méně kvalitním povrchu. Vcelku dobře působí také lak a dá se tedy očekávat, že pokud se budete o tuto mašinu a její exteriér starat, neměly by nastat žádné větší problémy. Co se týče celkové spolehlivosti, tak motor je léty prověřený a měl by bez obav vydržet i náročnější zápřah, což platí také pro brzdnou soustavu. Ta je vcelku bytelná a na brzdy je spoleh za jakékoliv situace.

Bimota DB5 E Desiderio: Mašina s charakterem na rozdávání

Verdikt
Bimota DB5 E Desiderio je perfektní mašina, která v sobě dobře kombinuje výborné schopnosti na okruhu a dobrou použitelnost na klasických okreskách. Není to ten nekompromisní superbike, který nic neodpustí a je to jenom dobře, protože se tak výrazně zlepšila každodenní využitelnost. Motor sice není v této třídě nejvýkonnější, ale má charisma, dobře zatahuje už v nižších otáčkách a celkově se k charakteru tohoto modelu dobře hodí. Jízdní vlastnosti jsou vyváženy takřka dokonale, komfort jízdy je slušný a potěší také vhodně nastavená pozice za řidítky. Co už tak nepotěší, je méně pohodlné sedlo, které vhodný posed rychle eliminuje a na celodenní výlet to pravděpodobně nebude. Výbava je dostatečná a dílenské zpracování slušné, přičemž po stránce spolehlivosti by neměly nastat žádné závažnější problémy.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Bimota DB5 E Desiderio: Mašina s charakterem na rozdávání


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.