Přeposlat Piaggio X7 EVO 300: Rychlík do města i na okresky

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Piaggio X7 EVO 300: Rychlík do města i na okresky

10.04.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Piaggio X7 EVO 300 je perfektní skútr i pro náročné uživatele a kombinace vcelku nízké pořizovací ceny a nadprůměrných výkonů z něj dělá ideálního kandidáta pro každodenního společníka. Jedná se vlastně o sourozence modelu Vespa GTS 300, ale logo Vespy je pryč a díky tomu klesla i cena.

Piaggio X7 EVO 300: Rychlík do města i na okresky

Motor
Zadní kolo tohoto povedeného skútru roztáčí výborný jednoválcový motor chlazený kapalinou, který disponuje zdvihovým objemem 278cc a čtyřmi ventily. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 22.4 koně (7500 ot/min) a točivý moment se zastavil na hodnotě 23.8 Nm (5750 ot/min). Díky vysokému výkonu je dynamika jízdy opravdu úžasná a v klasickém provozu budete s tímto skútrem patřit mezi ty nejrychlejší účastníky. Na světlech necháte za sebou nejeden výkonnější stroj a to samé se může stát také na okresce, protože maximální rychlost tohoto skútru je až 136 km/h. Do zhruba 110 km/h je zrychlování vskutku interesantní, a i když ve vyšších rychlostech motoru pomalu začne docházet dech, v celkovém součtu se jedná o jeden z nejlepších motorů mezi skútry. Pochvalu si určitě zaslouží také bleskové reakce na přidání plynu a velmi nízká míra vibrací. Průměrná spotřeba se pohybuje okolo 4 litrů na 100 km v závislosti na stylu jízdy a tom, zda jedete sám nebo ve dvou. Ve dvou lidech spotřeba samozřejmě roste. Převodovka je klasicky zastoupena variátorem CVT, což je příjemné a pohodlné řešení.

Piaggio X7 EVO 300: Rychlík do města i na okresky

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou další skvělou disciplínou tohoto skútru a na klikatých okreskách vás EVO až překvapí svými ostrými reakcemi a ochotou zatáčet. Komfort tím ale nijak neutrpěl a tento skútr se tak perfektně cítí i na méně kvalitních cestách a v husté městské džungli. Hmotnost je trochu vyšší (okolo 161 kg), ale docela dobře se to daří maskovat a díky vyšší hmotnosti si zase užijete i nadprůměrnou stabilitu ve vyšších rychlostech. V těch vám pomůže také povedený ochranný štít, který pracuje na jedničku. Celkově má tento skútr svým chováním a reakcemi blíž spíše ke klasickému motocyklu, než k malému městskému přibližovadlu. Velkou pochvalu si zaslouží také brzdná soustava, která se skládá z kotoučů na předním i zadním kole. Brzdy jsou dostatečně výkonné, dobře se dávkují a nevadnou ani při výraznějším používání. Na zadním kole má své místo kotouč o průměru 240 mm a na předním je o trochu větší, 260 mm kotouč.

Piaggio X7 EVO 300: Rychlík do města i na okresky

Výbava
V oblasti výbavy si není na co stěžovat a jen stěží byste hledali praktičtější skútr do města i na kratší vyjížďky. Pod sedlem je samozřejmě zavazadlový prostor a ten zvládne pojmout docela dost věcí, takže není problém do něho uložit například nákup. Samotné sedlo uložené ve výšce 790 mm je pohodlné a dostatečně rozměrné pro dva lidi. Kvalitní ochranný štít jsme již zmínili a pochválit musíme také objemnou nádrž na 12 litrů paliva, díky které není problém urazit na plné natankování přes 300 km. Při úsporné jízdě to pak bude ještě podstatně víc. Palubní deska je kompletně analogová a skládá se ze třech budíků, přičemž v centru má své místo velký tachometr. Přehlednost je výborná a s čitelností nejsou problémy ani na přímém slunečním světle. Přední světlomety jsou pak dostatečně výkonné a zpětná zrcátka vám zase poskytnou dobrý přehled o dění za vámi. Rozměry pneumatik jsou 120/70 x 14 vpředu 130/70 x 12 vzadu.

Piaggio X7 EVO 300: Rychlík do města i na okresky

Kvalita a spolehlivost
V oblasti dílenského zpracování si není moc na co stěžovat a hned na první pohled je jasné, že tento skútr je vyrobený poctivě. Působí vcelku bytelným a odolným dojmem a všechny komponenty sedí hezky na svém místě, a to i při jízdě po ne úplně kvalitních cestách. Co se týče spolehlivosti, tak s tou by neměly být žádné závažnější problém a tento skútr je navržený tak, aby v pohodě zvládl i větší vytížení. Servisní intervaly jsou nastaveny na 10 000 km a při alespoň základní údržbě motor vydrží i agresivnější zacházení. To samé platí také pro bytelné brzdy, na které je spoleh za jakékoliv situace. Piaggio X7 EVO je zkrátka dříč, kterého jen tak neutaháte.

Piaggio X7 EVO 300: Rychlík do města i na okresky

Verdikt
Piaggio X7 EVO 300 je perfektní skútr i pro náročné uživatele a kombinace vcelku nízké pořizovací ceny a nadprůměrných výkonů z něj dělá ideálního kandidáta pro každodenního společníka. Jedná se vlastně o sourozence modelu Vespa GTS 300, ale logo Vespy je pryč a díky tomu klesla i cena. Motor nabídne více než dostatek výkonu, ve městě i na klikatých okreskách budete patřit k těm nejrychlejším a radost, se kterou jde do otáček, je vyloženě návyková. Jízdní vlastnosti jsou pak velmi dobře vyvážené a dostane se vám jak dobrého komfortu, tak rychlých reakcí na změny směru jízdy a nadprůměrné stability. Výbava je nadprůměrná a dostanete všechno, co byste od moderního skútru mohli očekávat. Mezi největší plusy tohoto modelu patří také dobrý dojezd na plnou nádrž a kvalitní dílenské zpracování.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Piaggio X7 EVO 300: Rychlík do města i na okresky


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.