Přeposlat Brammo Empulse R: Elektrická mašina dovedená takřka k dokonalosti

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Brammo Empulse R: Elektrická mašina dovedená takřka k dokonalosti

08.04.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Brammo Empulse R je vyspělá elektrická mašina, která působí takřka po všech stránkách jako klasický motocykl a svůj základ se jí daří maskovat velmi dobře. Zvukový projev je samozřejmě nijaký a motor neprodukuje žádné vibrace, ale jinak působí tento model jako klasický motocykl.

Brammo Empulse R: Elektrická mašina dovedená takřka k dokonalosti

Motor
Zadní kolo elektrického motocyklu Brammo Empulse R pohání elektromotor chlazený vodou (Parker GVM IPM), který nabídne nejvyšší výkon 54.4 koně a točivý moment o hodnotě 90 Nm. Převodovka je klasicky šestistupňová a podle výrobce je na prvním převodovém stupni na zadním kole až 880 Nm točivého momentu. Po stránce dynamiky je na tom Empulse perfektně a motor skvěle zatahuje prakticky v průběhu celého spektra otáček, přičemž maximální rychlost se může vyšplhat až na 176 km/h. Při snaze o jízdu na plný plyn ale velmi rychle klesá dojezd na baterii, a zatímco při nějakém tom normálním stylu se dojezd pohybuje okolo 128 km, při sportovnější jízdě budete bez šťávy již po nějakých 90 km. Nejlépe se tato mašina cítí po stránce dojezdu ve městě, kde by měla zvládnout urazit na plně nabité baterie až 206 km. Motor samozřejmě běží bez jakýchkoliv výraznějších zvukových projevů a jeho pískot při akceleraci jde slyšet pouze minimálně, což může být v hustém provozu pro ostatní účastníky trochu matoucí.

Brammo Empulse R: Elektrická mašina dovedená takřka k dokonalosti

Jízda a ovladatelnost
Kdo by čekal vzhledem k přítomnosti baterií nějakou extrémně těžkou mašinu, ten by se zmýlil a hmotnost tohoto motocyklu je vcelku příjemných 213 kg. To opravdu není nijak extrémně moc a ovládání je tak relativně pohodlné i při nižších rychlostech. Nebudete tak mít problémy ani v pomalejším městském provozu, kde se ostatně tato mašina cítí jako doma. Samozřejmě jí ale nevadí ani klikaté okresky a s ostrým zatáčením nemá Brammo Empulse R vůbec žádný problém. Vzhledem k tomu, že elektromotor běží naprosto bez vibrací a bez ostatních vedlejších projevů klasických spalovacích motorů, jde největší souznění směrem od pneumatik a rámu. Stabilita je pak velmi dobrá i při vyšších rychlostech a překvapivě dobrá je i přilnavost. Jízdně tento elektrický motocykl zkrátka působí jako klasický naháč střední kategorie. Povedly se také brzdy, které nemají se zastavením vůbec žádné problémy a kromě vysokého výkonu se vyznačují také slušným dávkováním. Na předním kole se pak nacházejí dva kotouče o průměru 2 x 310 mm a na zadním je kotouče pouze jeden. Třmeny dodala známá společnost Brembo, a zatímco vpředu mají čtyři pístky, vzadu je klasický dvoupístkový třmen.

Brammo Empulse R: Elektrická mašina dovedená takřka k dokonalosti

Výbava
Po stránce výbavy si není moc na co stěžovat a za své peníze dostanete kvalitní komponenty, jako například již zmíněné brzdy Brembo, zadní tlumič Sachs nebo vidlice Marzocchi. Brammo Empulse R je také jediná elektrická motorka se šestistupňovou převodovou, což má hned několik výhod. Jednak to evokuje klasickou mašinu se spalovacím motorem a díky šestistupňové převodovce je řidič schopný dostat z elektromotoru opravdu všechen jeho výkon. Palubní deska se skládá z analogového otáčkoměru a displeje, na kterém se zobrazují všechny důležité informace. Instrumenty jsou příjemně přehledné a s čitelností nejsou problémy ani na přímém slunečním světle. Použité baterie mají kapacitu 10.2 kWh a nabití na maximum z klasické zásuvky zabere 8 hodin, takže je ideální nechat je nabíjet přes noc. Vcelku pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 800 mm a rozměry pneumatik jsou 120/70-17 vpředu a 180/55-17 vzadu.

Brammo Empulse R: Elektrická mašina dovedená takřka k dokonalosti

Kvalita a spolehlivost
Většina zde přítomných komponent patří mezi špičku, avšak celkový dojem není nijak moc prémiový a pocitově působí tato mašina jako běžný a relativně průměrný motocykl. Není to samozřejmě nic špatného a prim zde hraje spíš použitá technika, než bezchybné dílenské zpracování. Zpětná zrcátka jsou pak dostatečně rozměrná, takže nabídnou dobrý přehled o dění za vámi a dobrý je také přední světlomet. Co se týče spolehlivosti, tak v tomto ohledu by mělo být všechno v nejlepším pořádku a dobrá by měla být hlavně mechanická odolnost. Je zde podstatně míň pohyblivých částí, než na klasickém motocyklu, takže je zde méně věcí k pokažení.

Brammo Empulse R: Elektrická mašina dovedená takřka k dokonalosti

Verdikt
Brammo Empulse R je vyspělá elektrická mašina, která působí takřka po všech stránkách jako klasický motocykl a svůj základ se jí daří maskovat velmi dobře. Zvukový projev je samozřejmě nijaký a motor neprodukuje žádné vibrace, ale jinak působí tento model jako klasický motocykl. Má šestistupňovou převodovku, žádný extrémně futuristický design a na silnici se chová čitelně a příjemně. Výkon motoru je dostatečný a mezi jeho hlavní přednosti patří výborný zátah už v nízkých otáčkách. Dojezd sice není nijak zázračný, ale ve městě se dá dostat na vcelku zajímavé hodnoty, a pokud se nebudete snažit jezdit na maximum, urazíte na plně nabité baterie solidní kus cesty. Výbava je standardní, nic v ní neschází a dobrá by měla být také celková spolehlivost.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Brammo Empulse R: Elektrická mašina dovedená takřka k dokonalosti


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.