Přeposlat Honda NC700X: Skvělý společník do pohody i nepohody

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda NC700X: Skvělý společník do pohody i nepohody

06.04.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda NC700X je opravdu povedený mix poctivého motocyklu a moderních vlastností, který potěší jak začínající řidiče, tak zkušené harcovníky. Motor vyniká hlavně v nízkých otáčkách, takže se tento model cítí v hustém městském provozu jako doma a jízda zde je vskutku příjemná.

Honda NC700X: Skvělý společník do pohody i nepohody

Motor
O pohon motocyklu Honda NC700X se stará slušný dvouválec chlazený kapalinou, který disponuje zdvihovým objemem 670cc a čtyřmi ventily na jeden válec. Jeho nejvyšší výkon je okolo 51 koní a točivý moment dosahuje zhruba 62 Nm, což jsou slušné hodnoty zaručující dostatečně dynamickou a rychlou jízdu. Největší síla tohoto motoru je ale v nízkých otáčkách, kdy mezi 1000 a 4000 ot/min nabídne opravdu velmi dobrý zátah a dostatek výkonu. Díky tomu je jízda ve většinou pomalém městském provozu radostí a vypadá to tak, že tato mašina byla do města přímo navržena. Zátah ve vysokých otáčkách je také slušný, avšak na omezovač otáček narazíte poměrně brzy a možná bude chvíli trvat, než si na to zvyknete. Odezva na přidání plynu je dobrá a potěší také relativně nízká míra vibrací zpříjemňující i delší výlety. Převodovka je pak klasicky šestistupňová, s motorem je dobře sladěná a jednotlivé stupně jsou vhodně odstupňované. Maximální rychlost této mašiny se pak pohybuje okolo 184 km/h.

Honda NC700X: Skvělý společník do pohody i nepohody

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou perfektní a tento motocykl staví hlavně na parádní přilnavosti a nadprůměrné stabilitě. Té bylo dosaženo snížením těžiště, protože motor je v rámu uložený velmi nízko a motocykl si je tak za všech okolností jistý v kramflecích. Mokrá hmotnost se pak pohybuje okolo 218 kg, což není nijak málo a také díky vyšší hmotnosti je stabilita neotřesitelná. I přes vyšší hmotnost ovladatelnost ale nijak závratně neutrpěla a i v nízkých rychlostech je až překvapivě jednoduché tuto mašinu vést přesně tam, kam chcete. Tlumiče jsou pouze základní, ale svou práci odvádí na jedničku a problémy nejsou ani s komfortem jízdy, která není vůbec špatná. Pozice za řidítky je pohodlná a užijete si tak i delší cestu, kterou určitě zvládnete bez většího rozlámání. Dobrá je také brzdná soustava skládající se z jednoho kotouče na předním a jednoho na zadním kole. Průměr předního kotouče je 320 mm, na zadním kole je kotouč o průměru 240 mm a brzdy se dobře dávkují a zároveň se vyznačují také vysokou výdrží.

Honda NC700X: Skvělý společník do pohody i nepohody

Výbava
V základní výbavě toho dostanete opravdu hodně a na své si tak přijdou i nároční uživatelé. Vypíchnout musíme hlavně perfektní kombinovaný systém C-ABS, který funguje na jedničku a dostanete ho již ve standardu. Skvělou věcí je také úložný prostor v oblasti, kde bývá u většiny motocyklů obvykle nádrž a tento prostor pojme bez větších problémů plnohodnotnou uzavřenou přilbu. Pochvalu si zaslouží také ochranný štít, který je sice malý, ale až překvapivě účinný a funguje perfektně i při vyšších rychlostech okolo 130 km/h. Palubní deska je pak přehledná a bez větších problému čitelná i na přímém slunečním světle. Vcelku pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 830 mm a nádrž pojme zhruba 14 litrů paliva, což stačí na průměrný dojezd okolo 330 km/h. Motor tedy není nijak přehnaně žíznivý, a pokud udržíte své vášně trochu na uzdě, odmění se vám až překvapivě nízkou spotřebou. Rozměry pneumatik jsou 120/70ZR17 vpředu a 160/60ZR17 vzadu.

Honda NC700X: Skvělý společník do pohody i nepohody

Kvalita a spolehlivost
V oblasti dílenského zpracování je na tom tato Honda přesně tak, jak by každý u této značky očekával a motocykl jako celek působí takřka nesmrtelným dojmem. Honda NC700X vypadá prakticky nezničitelně a pokud se o ni postaráte, odmění se vám naprosto bezproblémovým chodem a určitě vás nikde nenechá trčet. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě, nikde nic nedrncá ani na méně kvalitních cestách a potěší také už na první pohled kvalitní lak. Mezi nejspolehlivější prvky této mašiny patří motor, který je léty prověřený a při alespoň základní údržbě by měl vydržet běžet snad navěky. Podobně jsou na tom také bytelné kotoučové brzdy.

Honda NC700X: Skvělý společník do pohody i nepohody

Verdikt
Honda NC700X je opravdu povedený mix poctivého motocyklu a moderních vlastností, který potěší jak začínající řidiče, tak zkušené harcovníky. Motor vyniká hlavně v nízkých otáčkách, takže se tento model cítí v hustém městském provozu jako doma a jízda zde je vskutku příjemná. Motor ale nabídne i relativně úsporný provoz, nízkou míru vibrací a potěší také dobrá odezva na přidání plynu. Pro každodenní používání je to zkrátka ideální pohonná jednotka bez větších slabin. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobře vyvážené, ochota zatáčet této Hondě nechybí a parádní stabilita jde cítit z každého metru jízdy. Standardní výbava je více než dostatečná, ochranný štít pracuje na jedničku a úložný prostor pro plnohodnotnou přilbu je více než praktický. Dílenské zpracování je pak prakticky bezchybné a při alespoň základní údržbě se dočkáte i perfektní spolehlivosti.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda NC700X: Skvělý společník do pohody i nepohody


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.