Přeposlat Aprilia RS 50: Dorostencův sen

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Aprilia RS 50: Dorostencův sen

03.04.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud se chcete stát králem a vůdcem místního mopedového gangu výrostků, je Aprilia RS 50 tou nejlepší možností, jak toho dosáhnout. Vypadá agresivně, zní agresivně a je to po všech stránkách povedená mašina, se kterou je radost řezat zatáčky.

Aprilia RS 50: Dorostencův sen

Motor
O pohon motocyklu Aprilia RS 50 se stará jednoválcový, kapalinou chlazený motor o zdvihovém objemu 49cc, který se vyznačuje hlavně hladem po vysokých otáčkách. Jeho výkon je vcelku slušných 8.5 koně a tohoto výkonu dosahuje motor při 10 000 ot/min. Točivý moment pak dosahuje hodnoty 6.4 Nm. Abyste dostali z motoru to nejlepší, je nezbytně nutné držet ho ve vyšších otáčkách, protože v nízkých toho moc nepředvádí a ve spodní třetině otáčkoměru působí trošku líným a neochotným dojmem. Když se naučíte s motorem pořádně pracovat, dynamická jízda pak není problém a maximální rychlost se může vyšplhat až na 96 km/h, což není na daný výkon vůbec špatné. Většinou se ale budete pohybovat nejvyšší rychlostí okolo 80 km/h, kdy je to ještě docela příjemné a motor má pořád nějakou tu výkonnostní rezervu. S  využíváním použitelných otáček perfektně pomůže přesná šestistupňová převodovka, se kterou se pracuje výborně a jednotlivé převodové stupně tam padají jako po másle.

Aprilia RS 50: Dorostencův sen

Jízda a ovladatelnost
Nečekejte nějaké moderní komponenty, dostanete pouze to nejjednodušší, což ale odpovídá poslání této mašiny. Jízdní vlastnosti jsou ale i tak velmi dobré a velkou měrou se na tom podepisuje nízká hmotnost pohybující se okolo 89 kg. Na klikaté okresce si užijete skvělé reakce na změny směru jízdy a také až překvapivě dobrou přilnavost. Stabilita je pak solidní i při vyšších rychlostech a v těch nižších si zase užijete docela příjemnou ovladatelnost. Prohánět tuto mašinu po klikatých silnicích je zkrátka zábava a prostřednictvím řidítek se k vám dostane vcelku hodně informací o tom, co se děje pod kolem. Míra komfortu není nijak zázračná a na rozbitých cestách pocítíte trochu tužší tlumiče. Velkou pochvalu si zaslouží kotoučové brzdy na obou kolech, které nemají se zastavením této mašiny vůbec žádné problémy a zabírají vcelku s citem, takže nehrozí žádné nepříjemné překvapení při ostrém brzdění. Na předním kole má své místo kotouč o průměru 300 mm s jednopístkovým třmenem a na zadním je kotouč s průměrem 180 mm, přičemž se do něj zakusuje opět jednopístkový třmen.

Aprilia RS 50: Dorostencův sen

Výbava
Výbava je pouze základní, ale od takto koncipovaného motocyklu ani nejdou čekat žádné technické vymoženosti a po pravdě, ani vám nebudou chybět. Mezi nejsvětlejší body výbavy patří již zmíněné kotoučové brzdy na obou kolech a moderní palubní deska, která se skládá z velkého analogového otáčkoměru a displeje. Na něm se zobrazuje rychlost a další důležité informace (teplota, stav nádrže, ujeté kilometry), přičemž samozřejmě nechybí ani informační diody. S čitelností nejsou problémy ani na přímém slunečním světle a palubní deska je celkově příjemně přehledná. Sedlo je uloženo ve výšce 810 mm a nádrž pojme 13 litrů paliva, což stačí na velmi štědrý dojezd okolo 320 km. Objemná nádrž a úsporný motor jsou jednou z hlavních předností této mašiny, takže na benzince budete trávit pouze málo času. Přední světlomety jsou dostatečně výkonné a rozměrná zpětná zrcátka vám zase poskytnou dobrý přehled o dění za vámi. Rozměry pneumatik jsou 110/80 - 17 vpředu a 130/70 - 17.

Aprilia RS 50: Dorostencův sen

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je veskrze průměrné, avšak naprosto dostatečné a tato mašina je postavena tak, aby zvládla opravdu pořádný zápřah. Většinou ji totiž bude prohánět pubertální výrostek, který ji vůbec nebude šetřit a je také docela pravděpodobné, že servis bude probíhat někde u kamaráda v garáži. Motor zvládne i náročné zacházení a žádné větší problémy mu neudělá ani pořádný zápřah a neustálé ždímání. To samé platí také pro odolné brzdy, na které je spoleh za jakékoliv situace. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě a žádného výraznějšího vrzání se nedočkáte ani na méně kvalitní cestě. S elektronikou by neměly být, vzhledem k absenci jakýchkoliv sofistikovaných hlídačů, vůbec žádné problémy.

Aprilia RS 50: Dorostencův sen

Verdikt
Pokud se chcete stát králem a vůdcem místního mopedového gangu výrostků, je Aprilia RS 50 tou nejlepší možností, jak toho dosáhnout. Vypadá agresivně, zní agresivně a je to po všech stránkách povedená mašina, se kterou je radost řezat zatáčky. Motor je v této třídě dostatečně výkonný, jde s radostí do otáček a nechybí mu ani blesková odezva na přidání plynu. Ve vysokých otáčkách je to vcelku použitelná pohonná jednotka a podíl na tom má také perfektní šestistupňová převodovka. Jízda je velmi agilní, motocykl poslouchá na slovo a díky nízké hmotnosti se s ním skvěle jezdí i v nižších rychlostech. Určitě musíme pochválit také perfektní brzdy. Výbava je pouze základní, ale nic jiného ani čekat nejde a dílenské zpracování je průměrné, avšak dostatečné. Spolehlivost je pak na velmi dobré úrovni a tato mašina by měla bez větších problémů zvládnout i náročnější zacházení.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Aprilia RS 50: Dorostencův sen


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.