Přeposlat Suzuki GSX-S1000: Agresivní naháč bez výraznějších nedostatků

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki GSX-S1000: Agresivní naháč bez výraznějších nedostatků

01.04.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki GSX-S1000 je perfektní mašina a jedná se vlastně o naháče vycházejícího z modelu GSX-R1000, přičemž výsledek dopadl přesně tak, jak všichni očekávali. Je to rychlý, zábavný, agilní a dobře postavený motocykl, který je navíc levnější, než všichni jeho hlavní rivalové.

Suzuki GSX-S1000: Agresivní naháč bez výraznějších nedostatků

Motor
Zadní kolo mašiny Suzuki GSX-S1000 roztáčí dnes už takřka legendární řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 999cc, který má u Suzuki již velmi dlouhou tradici. Výrobce na něm samozřejmě udělal několik úprav a pro potřeby tohoto motocyklu je motor naladěný na 144 koní a 106 Nm. Mezi nejlepší vlastnosti tohoto motoru určitě patří slušný zátah už ve středních otáčkách a dobré reakce na přidání plynu. Prodleva mezi přidáním a reakcí motoru je prakticky minimální a výkonnostní špička není nijak drtivá, ale určitě je rozpoznatelná a celkově působí tento motor příjemným dojmem. Míra vibrací je velmi malá a jedná se tak o vhodný motor i pro delší cesty. Po stránce dynamiky si není vůbec na co stěžovat, stádo 144 koní nemá s touto mašinou prakticky žádnou větší práci a maximální rychlost tohoto modelu se pohybuje okolo 232 km/h. Zvukový projev je příjemně charizmatický a dostatečně výrazný, takže Suzuki GSX-S1000 vyniká i v tomto směru. Převodovka je pak klasicky šestistupňová, je vhodně odstupňovaná a celkově se s ní pracuje příjemně.

Suzuki GSX-S1000: Agresivní naháč bez výraznějších nedostatků

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou perfektní a prim zde hraje nízká hmotnost, která čítá 207 kg u normální verze a 209 kg u verze se systémem ABS (suchá hmotnost). Díky nízké hmotnosti je ovladatelnost jednoduchá i v nižších rychlostech a ve vyšších rychlostech pak překvapí výborná stabilita. Jízda je celkově vcelku čitelná, nezáludná a díky parádní agilitě se tato mašina nejlépe cítí na klasických okreskách plných zatáček. Na změny směru jízdy reaguje Suzuki GSX-S1000 ochotně, nijak neodmlouvá a zkrotit tuto mašinu není nijak extrémně obtížné. S komfortem jízdy pak také nejsou žádné potíže, tlumiče zvládnou odfiltrovat i výraznější nerovnosti a nemusíte se tak bát ani výletu do městské džungle. Ještě bychom měli vypíchnout dobrou odezvu od řidítek a nadprůměrnou zpětnou vazbu pneumatik Dunlop D214s. Brzdy dodala známá společnost Brembo a jsou dostatečné výkonné, avšak trošku postrádají takové to výrazné kousnutí. Jinak se ale jejich výkon dobře dávkuje a nevadnou ani při náročnějším používání. Rozměry brzdných kotoučů jsou 2 x 310 mm vpředu a 250 mm vzadu.

Suzuki GSX-S1000: Agresivní naháč bez výraznějších nedostatků

Výbava
Výbava je docela solidní a v základu dostanete všechno pro jízdu nezbytně nutné, ale žádné extra moderní doplňkové prvky nečekejte. Lze si dopřát brzdný systém ABS a kontrolu trakce stavitelnou ve třech úrovních, ale to je tak všechno. Na druhou stranu se jedná spíše o levnější mašinu a nějak bohatou výbavou tak ani nelze čekat. Palubní deska je kompletně digitální a kromě klasických informací (rychlost, otáčky) nabídne také ukazatel stavu nádrže, hodiny nebo ukazatel řazení. Díky jednoduché grafice je čitelnost bezproblémová i na přímém slunečním světle. Vcelku pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 810 mm a nádrž pojme 17 litrů paliva, což stačí na relativně slušný dojezd na plné natankování. Přední světlomet je pak dostatečně výkonný a pochvalu si zaslouží také rozměrná zpětná zrcátka, která vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi. Rozměry pneumatik jsou 120/70 x 17vpředu a 190/50 x 17 vzadu.

Suzuki GSX-S1000: Agresivní naháč bez výraznějších nedostatků

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní a nejvíc se na tom podepsalo použití šasi z modelu GSX-R1000. Pocitově působí tato mašina bytelným a poctivým dojmem, přičemž všechny komponenty sedí hezky na svém místě a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. Jediným mechanickým problémem by mohla být trochu tenčí vrstva laku, což by v kombinaci s nepříznivými venkovními podmínkami mohlo způsobit poškození. Celková spolehlivost ale bude určitě bezproblémová, protože motor je léty prověřený, brzdy bytelné a není zde žádná extrémně komplikovaná elektronika, která by se mohla pokazit.

Suzuki GSX-S1000: Agresivní naháč bez výraznějších nedostatků

Verdikt
Suzuki GSX-S1000 je perfektní mašina a jedná se vlastně o naháče vycházejícího z modelu GSX-R1000, přičemž výsledek dopadl přesně tak, jak všichni očekávali. Je to rychlý, zábavný, agilní a dobře postavený motocykl, který je navíc levnější, než všichni jeho hlavní rivalové. Motor je perfektní, nabídne dostatek výkonu, dobrou odezvu, klidný běh bez vibrací a charizmatický zvukový projev. Jízdní vlastnosti staví v první řadě na nízké hmotnosti, z čehož pak těží hlavně agilní reakce na změny směru jízdy a dobrá ovladatelnost i v nižších rychlostech. Výbava je spíše základní, avšak nic důležitého v ní neschází a k dispozici je například brzdný systém ABS a kontrola trakce stavitelná ve třech úrovních. Potěšila nás dobrá palubní deska, komunikativní řidítka a samozřejmě musíme pochválit také agresivní vzhled. Dílenské zpracování je určitě nadprůměrné a se spolehlivostí by neměly být žádné závažnější problémy.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki GSX-S1000: Agresivní naháč bez výraznějších nedostatků


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.