Přeposlat Yamaha XV950 Racer: Café Racer na japonský způsob

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha XV950 Racer: Café Racer na japonský způsob

30.03.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Yamaha představila novou mašinu s označením XV950 Racer, která chytne za srdce každého, kdo se snaží vyhýbat konvencím a zažitým pravidlům. Tento krásný retro stroj bude dostupný pouze v Evropě a určitě stojí za pozornost.

Yamaha XV950 Racer: Café Racer na japonský způsob

Yamaha pro tento nový motocykl použila heslo ,,inspirován minulostí, vyrobený pro budoucnost“, což se velmi dobře hodí a tento retro stroj v sobě kombinuje minimalistický design s moderními prvky. To je styl, který v současné době letí a vůbec tak nepochybujeme o tom, že bude mít tento model úspěch a je dost možné, že dosáhne i kultovního statusu. Potenciál pro to rozhodně má a je hezké, že se Yamaha nebojí trošku experimentovat. Pokud vám mašina na okolních obrázcích připadá povědomá, tak se pravděpodobně nemýlíte, protože Yamaha čerpala inspiraci u modelu El Raton Asesino od úpravce se jménem Marcus Walz. Tento německý úpravce nabízí vskutku nekompromisní mašiny pro milovníků hardcore přestaveb a nová Yamaha XV950 Racer do této kategorie sice úplně nespadá, ale s ničím jiným si ji na silnici určitě nesplete. Jako základ jí posloužila standardní verze XV950 a zatímco motor zůstal víceméně beze změn, fyzické aspekty byly vcelku výrazně upraveny. Na techniku se ale podíváme až později a ze začátku se zaměříme na design, který staví hlavně na minimalistickém pojetí a zároveň výrazných detailech.

Yamaha XV950 Racer: Café Racer na japonský způsobYamaha XV950 Racer: Café Racer na japonský způsob

Přídi dominuje výrazný světlomet a dopředu posunutá řidítka s do rukojetí integrovanými zpětnými zrcátky (k dispozici ale budou i standardní zpětná zrcátka). Proti standardní verzi XV950 je profil novinky podstatně dynamičtější a krásně vypadají také stylová černá kola se 12 paprsky. Pod sedlem má své místo držák závodního čísla (je to přece Café Racer) a ještě o trochu níž se tyčí výrazný výfuk, který je stejný, jako u standardního modelu. Za příplatek bude k dispozici také značkový výfuk od známé společnosti Akrapovič, který ještě zvýrazní už tak charizmatický zvuk dvouválcového motoru o zdvihovém objemu 942cc. Palubní deska je velmi jednoduchá a zároveň moderní, protože je kompletně digitální a žádný analogový ukazatel na ní nenajdeme. Jedná se vlastně o jednoduchý monochromatický displej a několik informačních diod, takže skvělá čitelnost i na přímém slunečním světle je zaručena. Proti standardní verzi je XV950 Racer o 5 mm delší, podstatně užší (775 mm proti 830 mm) a s výškou 1160 mm je také o 40 mm vyšší. Sedlo se také nachází výš, a to konkrétně o značných 75 mm a je tak jasné, že posed za řidítky bude úplně jiný, než u standardní varianty.

Yamaha XV950 Racer: Café Racer na japonský způsobYamaha XV950 Racer: Café Racer na japonský způsob

Řidič bude podstatně víc natažený a právě stylem posedu za řidítky tato Yamaha odkazuje na starší časy původních Café Racerů. Mokrá hmotnost se pak zastavila na hodnotě 251 kg a s touto masou se bude prát již zmíněný dvouválcový motor o zdvihovém objemu 942cc. Jedná se o vzduchem chlazenou jednotku s válci do V a čtyřventilovým rozvodem, která je úplně stejná, jako u standardní verze XV950. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 51.2 koně při 5500 ot/min a točivý moment o hodnotě 79.5 Nm je k dispozici již při 3000 ot/min. Je tedy jasné, že motor je stavěný hlavně na nižší otáčky a můžeme tak očekávat dobrý zátah i v nízkých rychlostech a městském provozu. O zastavení se pak postarají hydraulické kotoučové brzdy na obou kolech, přičemž brzdné kotouče mají shodný průměr vpředu i vzadu (298 mm). Prodej této krásné retro mašiny by měl odstartovat v průběhu května a k dispozici budou dvě barevné varianty, a to matně šedá a modrá. Kromě výfuku Akrapovič budou k dispozici také jiné doplňkové prvky výbavy a jejich kompletní seznam si můžete prohlédnout na oficiálním webu Yamahy.

Yamaha XV950 Racer: Café Racer na japonský způsobYamaha XV950 Racer: Café Racer na japonský způsob

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha XV950 Racer: Café Racer na japonský způsob


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.